1404/08/13
زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، صفحهی 27 کتاب Our Discovery Island 4 تدریس شد. در این جلسه، دانشآموزان فعالیتی در قالب پرسش و پاسخ انجام دادند که در آن دربارهی احساسات خود صحبت کردند. آنها به سؤالاتی مانند "What makes you feel...?" و "How do you feel when you...?" پاسخ دادند و احساسات مختلف مانند happy, sad, scared, excited را تمرین کردند.
تکلیف:
زبانآموزان گرامی، صفحهی 21 کتاب کار انجام و آیه اول سورهی ناس از طریق مطالعهی فایل بارگذاری شده، در منزل تمرین و حتما حفظ شود
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، صفحهی 19 کتاب Math 5 تدریس شد. در این جلسه، دانشآموزان با انواع زوایا آشنا شدند و تمریناتی در این زمینه انجام دادند. زوایایی مانند acute angle, obtuse angle, right angle و straight angle معرفی شد و دانشآموزان نمونههایی از هر کدام را در دفتر خود رسم کردند. همچنین، دانشآموزان تمرینهایی برای شناسایی و مقایسه زوایا انجام دادند تا مفاهیم بهتر در ذهنشان تثبیت شود.
تکلیف:
زبانآموزان گرامی، در دفتر ریاضی خود، 5 زاویهی مختلف رسم کنند و برای هر زاویه یک مثال از محیط واقعی پیدا و یادداشت کنند، مثلا:«The clock hands at 3 o'clock form a right angle »
1404/08/12
زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
جلسهی امروز به دلیل برگزاری مراسم روز دانشآموز، تشکیل نشد.
1404/08/11
زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، آیهی اول سورهی ناس با دانشآموزان همخوانی شد. صفحهی 26 کتاب Our Discovery Island 4 تدریس شد. متن درس دربارهی یک وبسایت بود که در آن افراد از صاحب سایت دربارهی احساسات مختلف و کارهایی که باعث بهوجود آمدن آنها میشود، سؤال میکردند و او به پرسشهایشان پاسخ میداد. سپس دربارهی موضوع متن گفتوگو کردیم.
تکلیف:
زبانآموزان گرامی، لطفا صفحهی 20 Activity Book انجام و آیه اول سورهی ناس از طریق مطالعهی فایل بارگذاری شده، در منزل تمرین و حتما حفظ شود.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، صفحهی 16 کتاب Math 5 تدریس شد. در این جلسه، مبحث خواندن و نوشتن اعداد بیش از 9 رقم مرور شد. این بخش با فعالیتهای تمرینی و مشارکت دانشآموزان همراه بود تا یادگیری آنها تثبیت شود.
تکلیف:
زبانآموزان گرامی، برای جلسهی آینده، تکلیف Math ندارند.
1404/08/10
زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، آیهی اول سورهی ناس تمرین شد. بخش دوم Grammar صفحهی 25 کتاب Our Discovery Island 4 تدریس شد. در این مبحث، دانشآموزان نحوهی ساخت سؤال با استفاده از ساختارهای How does she feel? و How do you feel? را آموختند. سپس برای تثبیت یادگیری، فعالیتی انجام شد که در آن دانشآموزان با استفاده از تصاویر، احساسات افراد را توصیف کرده و سؤال و جوابهای مرتبط را تمرین کردند. فایل انگلیسی سورهی ناس بارگذاری شده است.
تکلیف:
زبانآموزان گرامی، برای جلسهی آینده، صفحات 18 و 19 Activity Book انجام شود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، صفحات 12 و 13 کتاب Science 5 تدریس شد. در این جلسه، دانشآموزان با تأثیر انواع ویتامینها بر بدن، از جمله Vitamin A، Vitamin B1 و سایر ویتامینها، آشنا شدند و منابع تغذیهای هر یک را فراگرفتند. سپس برخی از دانشآموزان جهت مرور و تثبیت مطالب، به ارائهی توضیحات خود دربارهی ویتامینها پرداختند.
تکلیف:
لطفا برای جلسهی بعدی، افرادی که هنوز ارائهای نداشتند، آمادهی ارائهی خود باشند.
1404/08/07
زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، صفحهی 25 کتاب Our Discovery Island 4 بخش اول
Grammar تدریس شد. در این بخش، دانشآموزان یاد گرفتند چگونه با استفاده از پرسشهای "Whats the matter?" و "Whats wrong?" دربارهی مشکلات یا ناراحتیها سؤال بپرسند و پاسخهای مناسب بدهند. پس از تمرین ساختارها و نمونههای کاربردی در مکالمه، ارزیابی spelling از دانشآموزان گرفته شد و سپس با هم تصحیح و بازخورد لازم ارائه گردید.
تکلیف:
زبانآموزان گرامی، لطفاً برای جلسهی آینده از لغات صفحات 22 و 24 کتاب، یک خط نوشته و تمرین شود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
آقاامینی ها، فرحناز
فعالیت:
در جلسهی امروز، صفحهی 11 کتاب Science 5، تدریس شد. دانشآموزان با نحوهی لیست کردن انواع مختلف nutrients و منابع هر یک آشنا شدند. به طور مثال: Carbohydrates are contained in starchy foods. برای تفهیم بیشتر مطالب، فعالیتهای متنوعی انجام شد.
تکلیف:
زبانآموزان گرامی، برای جلسهی آینده یک پوستر دربارهی انواع مواد مغذی (nutrients) مانند proteins، fat-rich foods و carbohydrates تهیه کنید. در پوستر خود، چند نمونه از مواد غذایی مربوط به هر گروه را رسم کنید و زیر هر تصویر نام آن مادهی غذایی را بنویسید. همچنین، با استفاده از جملات ساده توضیح دهید که هر غذا به کدام گروه تعلق دارد؛ مثلاً بنویسید: Eggs are protein. یا Potatoes are carbohydrates.