درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در تایوان

رده: خبر
زمان:

درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات 2024 تایوان

درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات 2024 تایوان

تیم دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات جهانی تایوان 2024 توانست در رشته فنی و مهندسی مقام چهارم را کسب کند. مهدی رشیدی جهان نماینده علمی و سرپرست تیم ایران با اشاره به موفقیت تیم منتخب دانش‌آموزی ایران در مسابقات علوم و اختراعات جهانی تایوان 2024 ، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور تیم‌های منتخب به مدت 5 روز و در روزهای 28 ژانویه تا 2 فوریه به میزبانی کشور تایوان برگزار شد. وی ادامه داد: این مسابقات به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات جهانی توسط وزارت آموزش تایوان و مرکز علوم و آموزش تایوان برگزار می‌شود، که 28 کشور در این مسابقات، برگزیدگان مسابقات داخلی خودشان را اعزام کردند. رشیدی جهان افزود: در رشته فنی و مهندسی، 41 تیم از 28 کشور به مرحله نهایی رسیده بودند که در این مرحله، تیم دو نفره ایران پس از تیم‌های تایوان، آمریکا و روسیه موفق به کسب مقام چهارم این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات تایوان 2024 شد. همچنین وی گفت: مهراد فریدی و ایلیا حاجی به عنوان نمایندگان ایران در رشته فنی و مهندسی در این رویداد جهانی شرکت کردند.

تمدید مهلت ارسال آثار به بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد

تمدید مهلت ارسال آثار به بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد

دبیرخانه جشنواره ملی کتاب رشد، از تمدید مهلت ارسال آثار در بخش جوایز ویژه بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد خبر داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور به نقل از دبیرخانه بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد، مهلت ارسال آثار در بخش جوایز ویژه جشنواره تا 20 یهمن 1402 تمدید شد. با توجه به آمار آثار دریافتی در روزهای پایانی مهلت اولیه فراخوان، دبیرخانه جشنواره اعلام کرد ناشران و نویسندگان علاقه‌مند فرصت دارند پس از ثبت مشخصات کتاب‌های مرتبط در سامانه دبیرخانه جشنواره به نشانی الکترونیکی سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی دو نسخه از کتاب‌های خود را تا بیستم بهمن‌ماه 1402به دبیرخانه جشنواره کتاب رشد ارسال کنند. آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص این جشنواره در کانال رسمی جشنواره ملی کتاب رشد در پیام‌رسان «شاد»، «بله» و «ایتا» به آدرس @ketabroshd منتشر می‌شود. شایان ذکر است اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد پایان بهمن‌ماه 1402 برگزار خواهد شد.

انتخاب 4 نفر از اعضای حقیقی هیئت امنای سازمان سمپاد

انتخاب 4 نفر از اعضای حقیقی هیئت امنای سازمان سمپاد

انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای هنر و انتخاب 4 نفر اعضای حقیقی هیئت امنای سمپاد و انتخاب آقای دکتر ساعی به عنوان نماینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از مصوبات جلسه شورا بود. به نقل از پانا، تایید نهایی 7 مصوبه شورای‌های تخصصی زیر مجموعه، اصول 10 گانه حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، انتخاب رئیس شورای هنر و انتخاب 4 نفر اعضای حقیقی هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و نماینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این سازمان مصوبات جلسه این شورا بودند. در این جلسه که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، 7 مصوبه شورای‌های تخصصی زیر مجموعه شورا که در شورای معین نیز به تصویب رسیده بود، مطرح، بررسی و به تصویب نهایی رسید. همچنین اصول 10 گانه حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی که در جلسات متعدد شورای معین و شورای ستاد علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفته بود، مطرح و به تصویب نهایی رسید. کلیات این مصوبه نیز در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود. انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای هنر و انتخاب 4 نفر اعضای حقیقی هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و انتخاب آقای دکتر ساعی به عنوان نماینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این سازمان نیز از دیگر مصوبات جلسه شورا بود.

نظرسنجی از مدیران مدارس و دانش‌آموزان برای طراحی برنامه آزمون‌های نهایی

نظرسنجی از مدیران مدارس و دانش‌آموزان برای طراحی برنامه آزمون‌های نهایی

به منظور آشنایی دانش آموزان با شیوه طراحی سوالات آزمون های نهایی، آزمون های شبه نهایی با همکاری دبیرخانه های تخصصی دروس معاونت آموزش متوسطه در سطح کشور برگزار خواهد شد. به نقل از پانا، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از نظرسنجی از مدیران مدارس و دانش‌آموزان برای طراحی برنامه آزمون‌های نهایی خبر داد. محسن زارعی در سومین جلسه ستاد عالی آزمون های وزارت آموزش و پرورش، گفت: جلسات این ستاد به صورت منظم در وزارت آموزش و پرورش با حضور اعضای کارگروه های تخصصی و همچنین به صورت متناظر در استان ها به منظور رسیدگی به مسائل این حوزه برگزار می‌شود. وی در ادامه افزود: به منظور جلب مشارکت و همکاری دستگاه ها و نهادهای کشور، مصوبه ای در هیئت دولت در راستای برگزاری مطلوب آزمون های وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به نظرسنجی پیرامون زمان برگزاری آزمون های نهایی، افزود: به منظور طراحی مطلوب برنامه برگزاری آزمون های نهایی، از مدیران مدارس و دانش آموزان نظرسنجی پیرامون زمان برگزاری آزمون های نهایی انجام خواهد شد. وی در ادامه، گفت: پیشنهاد شده است که برنامه برگزاری آزمون های نهایی پایه دوزادهم در یک روز و آزمون های نهایی پایه های دهم و یازدهم با ساعت متفاوت در روز دیگر برگزار گردد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: