دو ساعته شدن درس تربیت بدنی کلاس دوازدهمی‌ها

رده: خبر
زمان:
دو ساعته شدن درس تربیت بدنی کلاس دوازدهمی‌ها

مهرزاد حمیدی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه‌ی المپیادهای درون مدرسه‌ای گفت: با بی‌توجهی به فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان، جوانان و نوجوان هم‌چنین با تماشاچی‌پروری به جای تحرک ورزشی، نه تنها ورزش نسل آینده با خطر مواجه خواهد شد بلکه نسل آینده از حرکت بازخواهدماند و آسیب‌های اجتماعی به وجود خواهد آمد. لذا ما باید با فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های درست، به نجات نسل آینده برویم.

آموزش و پرورش، راه کشف استعدادها

حمیدی افزود: متولیان ورزش کشور باید این موضوع را بدانند که آموزش و پرورش رقیب آن‌ها نیست بلکه یک راه عبور برای کشف استعدادها و رسیدن به قهرمانی‌هاست. لذا ما از متولیان ورزش کشور انتظار داریم که آموزش و پرورش را در توسعه‌ی فعالیت‌های حرکتی و ورزشی همراهی کنند. وی هم‌چنین با تأکید برافزایش فعالیت‌های حرکتی توسط آموزش و پرورش برای داشتن دانش آموزان سالم، بانشاط، فعال و توان‌مند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود، جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش یعنی توازن بین ابعاد عقلانی، روحی، اخلاقی و جسمی توصیه کردند که ما باید این فرمایشات را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم.

دنیا با فقر حرکتی رو‌به‌روست

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: زندگی‌های شهری و آپارتمان‌نشینی، رشد فناوری‌های نوین و گسترش ماشین در کوچه و خیابان، نه تنها نوجوانان و جوانان بلکه دنیا را با فقر حرکتی روبه‌رو کرده و افراد را به یک‌جانشینی سوق داده است. وی ادامه داد: گسترش فناوری‌های نوین و ارتباطات مجازی در عصر جدید سبب کاهش اعتماد به نفس، عزت نفس و خودپنداری مثبت در میان افراد جامعه شده است. هم‌چنین بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت به دلیل کم‌تحرکی روز به روز در حال گسترش می‌باشد و متأسفانه مبنای این بیماری از دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد.

تأثیر ورزش بر افسردگی

هم‌چنین تحقیقات نشان می‌دهد ورزش، به ویژه اگر به صورت گروهی انجام شود لااقل به اندازه‌ی داروهای استاندارد برای کاهش علائم در بیماران دچار افسردگی تأثیرگذار خواهد بود. محققان می‌گویند درحالی‌که ورزش احتمالأ بر مواد شیمیایی مغز مانند سروتونین و دوپامین تاثیر می‌گذارد، فعالیت بدنی ممکن است تغییرات مثبتی را در سایر قسمت‌ها نیز اعمال کند. معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این که دوای درد بهبود سلامت جسمی و روحی افراد جامعه فعالیت‌های ورزشی است گفت: امروزه، آمادگی جسمانی نسل ما با امنیت ملی گره خورده است. بنابراین لازم است که آمادگی جسمانی افراد افزایش یابد و از کاهش آن جلوگیری شود.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای برطرف شدن کم تحرکی دانش آموزان گفت: از مهرماه 97، درس تربیت بدنی در پایه دوازدهم از یک ساعت به دو ساعت تغییر کرده است که این تغییر برای پایه‌ی یازدهم نیز در نظر گرفته خواهد شد. هم‌چنین گسترش المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای نیز یکی دیگر از تدابیر آموزش و پرورش برای افزایش فعالیت‌های ورزشی و حرکتی دانش آموزان است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: