دو سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر سهم تعلیم و تربیت

رده: خبر
زمان:
دو سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر سهم تعلیم و تربیت

دو سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر سهم تعلیم و تربیت

به نقل از پانا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فیلم‌های «ظاهر» و «باغ کیانوش» موفق به دریافت سه جایزه از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر شد. رضا‌مراد صحرایی در صفحه ویراستی خود نوشت: امروز کانون در ساختن فیلم هم در چارچوب ماموریت اصلی خودش یعنی پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار می‌کند و در این دوره پیوند کانون با مدرسه‌ها بیش از هر دوره دیگری است که باید تقویت شود. وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در جشنواره امسال فیلم‌های کانون در کنار دو سیمرغ‌، جایزه ملی آرمان را نیز دریافت کردند. وی در پایان این ویراست نوشت: خسته نباشید به همه عوامل سازنده و همکاران خوبمان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

آغاز غربالگری دانش‌آموزان پایه‌های سوم و پنجم ابتدایی‌

آغاز غربالگری دانش‌آموزان پایه‌های سوم و پنجم ابتدایی‌

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی درباره غربالگری پایه روان‌شناختی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی گفت: وزارت آموزش و پرورش از طریق سامانه نماد در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی نسبت به پایش مستمر وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان اقدام می‌کند. وی ادامه داد: مدیر مدرسه با شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر یا بزه‌دیده به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره فردی و خانوادگی و انجام مداخلات مختصر ضروری می‌پردازد و در صورت نیاز به ارجاع به دستگاه‌های برون سازمانی مبادرت می‌کند. تجلی‌نیا افزود: غربالگری بین اختلالات یادگیری در پایه اول ابتدایی و غربالگری روانشناختی در پایه‌های سوم و پنجم ابتدایی توسط آموزگاران و با پشتیبانی رابطان مشاوره انجام می شود. مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: غربالگری دو پایه سوم و پنجم از 23 بهمن آغاز و تا 18 اسفند ادامه خواهد داشت. همچنین غربالگری پایه اول ابتدایی از نیمه دوم فروردین‌ماه 1403 آغاز می‌شود.

تصویب اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور

تصویب اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور

بر اساس گزارش‌های ارائه شده جشنواره‌های هنری دهه مبارک فجر که در حوزه‌های تئاتر، موسیقی، کتاب و فیلم، با ارائه آثار و محتوای انقلابی و نمایشگاه اسباب‌بازی ایرانی-اسلامی با ارائه آثار به منظور تقویت هویت ملی، محلی و مذهبی و با مشارکت فعال نخبگان و فعالان این عرصه‌ها از سراسر کشور برگزار شد، با استقبال و حضور پرشور مردم مواجه شده‌اند. همچنین اعطای فرصت فراگیر آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی همز‌مان با تحصیل در ایران، ماده واحده راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری نرم و صنایع خلاق و فرهنگی کشور و سند ملی ترویج خواندن و مطالعه مفید نیز به تصویب اعضا رسید. اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور که ماده واحده آن قبلا به تصویب رسیده بود نیز در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب نهایی رسید.

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش‌

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش‌

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی این وزارتخانه تا روز شنبه 28 بهمن 1402 خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در این باره گفت: وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام پیمانی مشاغل کیفیت‌بخشی شامل مربی امور تربیت بدنی و سلامت، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مشاور دعوت به عمل می‌آورد. وی افزود: مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش تا روز شنبه 28 بهمن ماه تمدید شده است تا داوطلبان بتوانند با ثبت نام در این آزمون، جذب وزارت آموزش و پرورش شوند. پورثانی عنوان کرد: کلیه داوطلبان می‌توانند تا پایان مهلت ثبت‌نام، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام همچنین مندرجات اصلاحیه و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به سامانه ثبت نام این آزمون مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. زمان برگزاری این آزمون 30 فروردین 1403 خواهد بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: