راه‌اندازی سامانه همراز، ویژه سوالات دانش آموزان

رده: خبر
زمان:
راه‌اندازی سامانه همراز، ویژه سوالات دانش آموزان

سامانه همراز تنها سامانه‌ی اختصاصی ویژه‌ی سوالات دانش آموزان، در 13 آبان 1390 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و هم اکنون به صورت سراسری راه‌اندازی شده است. سامانه همراز، سامانه‌ای است که قرار است به عنوان یک مشاور عمل کند و پاسخ‌گوی تمام سوالات دانش آموزان در سراسر کشور باشد. این سامانه که به تازگی راه‌اندازی شده است، توسط کارشناسانی مدیریت می‌شود که قرار است از این به بعد، تمام مشکلات و سوالات دانش آموزان را به صورت تماس و پیام‌های تلفنی جواب دهند. سامانه همراز پاسخ‌گوی مسایل و مشکلات دانش‌آموزان در زمینه عقاید و معارف اسلامی و احکام است و برخی کارشناسان دینی نیز مشاوره‌های لازم را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

تنها سامانه‌ی مختص دانش آموزان

سامانه همراز تنها سامانه‌ای است که مختص دانش آموزان است و با تلاش‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان طراحی شده است. سامانه همراز به گونه‌ای طراحی شده تا همه‌ی دانش آموزان در سرتاسر کشور بتوانند از آن استفاده کنند. با ایجاد این سامانه حتی افرادی که در مناطق دور دست زندگی می‌کنند و به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، نیز می‌توانند تنها با یک تلفن، سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان سامانه همراز در میان بگذارند و پاسخ خود را دریافت نمایند. احمد خلیلی دبیرکل اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اعلام کرد: طبق آخرین برآورد، 32 هزار سوال در سامانه همراز در بازه‌ی زمانی 8 ماه، ثبت شده است و طبق این آمار، دانش آموزان دختر بیشتر از پسرها سوال می‌پرسند.

محیطی امن برای سوالات نوجوانان

حجت‌الاسلام جلالی مدیر فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان قم، به جزئیات بیشتری درباره‌ی سامانه همراز اشاره کرد و گفت: سامانه همراز، محیطی امن برای سوالات نوجوانان است که دانش آموزان می‌توانند پاسخ سوالات خود را از کارشناسان و مشاوران همراز، دریافت کنند. جلالی ادامه داد: سامانه همراز پاسخ‌گوی مشکلات و سوالات دانش آموزان عضو انجمن به ویژه قرارگاه‌های دانش آموزی، در زمینه‌ی مشاوره‌ی تحصیلی، مشاوره‌ی تشکیلات، عقاید و معارف اسلامی، مشاوره‌ی ورود به حوزه و دانشگاه، احکام و ... است.

مشاوره‌ی تحصیلی در سامانه همراز

جلالی افزود: مشاوره‌ی تحصیلی در سامانه همراز، شامل هدایت تحصیلی، برنامه‌ریزی درسی، دروس عمومی و اختصاصی می‌باشد. هم‌چنین برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش، امکانی ایجاد شده تا دانش آموزانی که علاقه دارند وارد حوزه‌ی علمیه شوند، در بخش مشاوره‌ی ورود به حوزه‌ی علمیه‌ی سامانه همراز، راهنمایی شوند. در بحث مشاوره و کتاب‌خوانی سامانه همراز نیز، کتاب‌های مختلف آموزشی و تربیتی، به دانش آموزان و نوجوانان معرفی می‌شود.

ارتباط با کارشناسان سامانه همراز

حجت‌الاسلام جلالی مدیر فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان قم در ادامه بیان کرد: هم اکنون، سوالات دانش آموزان در سامانه همراز به صورت صوتی و آفلاین پذیرفته می‌شود و دانش آموزان می‌توانند بعد از دریافت کد رهگیری، پاسخ سوالات خود را بعد از 24 ساعت دریافت کنند. هم‌چنین نوجوانان و دانش آموزان می‌توانند از طریق شماره 371149-025 با کارشناسان سامانه همراز، ارتباط برقرار کنند و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: