رقابت دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در مسابقات قرآنی

رده: خبر
زمان:
رقابت دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در مسابقات قرآنی

رقابت دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در مسابقات قرآنی

چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام از روز پنج‌شنبه 26 بهمن در سالن اجلاس سران مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است. این مسابقات از روز افتتاحیه با شعار «یک کتاب یک امت، کتاب مقاومت» برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات، به صورت کلی 30 دانش‌آموز از 15 کشور جهان حضور دارند که 4 دانش‌آموز ایرانی هستند. مهدی اکبری در رشته قرائت از استان قم‌، سیدمحمدصادق حسینی در رشته حفظ کل قرآن از استان خراسان رضوی‌، محنا قنبری در رشته حفظ قرآن از استان گیلان و اسماً فلکی در رشته قرائت ترتیل از استان خراسان رضوی به‌عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند. در حقیقت در مسابقات قرآن امسال، دو دانش آموز دختر و دو دانش آموز پسر از کشورمان حضور دارند. 30 دانش‌آموز از 15 کشور جهان که 4 نفر ار آنها دانش‌آموز ایرانی هستند در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام شرکت کرده‌اند.

جذب 5000 نفر در آزمون استخدامی ماده 28 آموزش و پرورش

جذب 5000 نفر در آزمون استخدامی ماده 28 آموزش و پرورش

بنابر اظهارات مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در راستای جبران و تامین نیروی انسانی، امسال 5042 تن از طریق آزمون استخدامی ماده 28 جذب آموزش و پرورش می‌شوند. مسعود بهرامی در نشست خبری صبح امروز که با عنوان بررسی دستاوردهای آموزشی و پرورشی شهرستان‌های استان برگزار شد، تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل مدارس دولتی و غیردولتی شهرستانهای استان تهران را بیش از یک میلیون و 125 هزار تن برشمرد. وی با تاکید بر اینکه در مهر ماه امسال 73 فضای آموزشی جدید تحویل و 109 پروژه عمرانی نیز در حال احداث است اظهار کرد: سرانه آموزشی شهرستان‌های استان تهران پیش از این 3.8 مترمربع بود که امروز به 4.7 متر مربع رسیده است. به جز مصوبات سفر رئیس جمهور، تمام مدارس جدید التاسیس با مشارکت خیرین ساخته شده است. بهرامی میانگین تراکم جمعیت در کلاس‌های درس شهرستان‌های استان تهران را 31.84 دانش‌آموز اعلام کرد که بالاتر از میانگین کشوری است.

آغاز توزیع کارت اولین آزمون‌های 1403 از 30 بهمن

آغاز توزیع کارت اولین آزمون‌های 1403 از 30 بهمن

به نقل از ایسنا، کارت شرکت در آزمون‌های ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری (نیمه‌متمرکز) «Ph.D» سال 1403 از فردا 30 بهمن بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1403 در صبح و بعدازظهر روز جمعه 4 اسفندماه سال جاری و آزمون مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) «Ph.D» سال 1403 بعدازظهر روز جمعه 4 اسفندماه بر اساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در این آزمون‌ها برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال 1403، از فردا دوشنبه 30 بهمن ماه بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان لازم است بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای و مشخصات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

تمدید فراخوان ارسال آثار به رویداد «کتابنما»

تمدید فراخوان ارسال آثار به رویداد «کتابنما»

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب رشد، مهلت ارسال آثار به رویداد «کتابنما» تا 12 اسفند 1402 تمدید شد. رویداد «کتابنما» همزمان با بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد، به‌عنوان یک رویداد فرامتنی در حوزه گفتمان‌سازی، ترویج و حمایت از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود که طی آن اهالی کتاب، هنرمندان، معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را که با این پویش مرتبط است، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. برگزیدگان این رویداد در آیین اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره کتاب رشد علاوه بر دریافت هدایای نفیس، مورد تقدیر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار می‌گیرند. آثار شایسته از طریق معرفی این‌آثار در بسترهای آموزش و پرورش حمایت معنوی خواهند شد.

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از فضاهای مازاد برای توسعه کودکستان‌ها

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از فضاهای مازاد برای توسعه کودکستان‌ها

وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان وزارتخانه و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، از تسهیل‌گری و حمایت از کودکستان‌ها و دوره پیش‌دبستانی حمایت کرد. رضامراد صحرایی در این نشست با اشاره به بخشنامه صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش، بر اجرای این دستورالعمل برای تسهیل واگذاری فضاهای مازاد و بلااستفاده مدارس و سایر فضاهای آموزشی و پرورشی در اختیار ادارات کل و ادارات آموزش و پرورش برای توسعه کودکستان‌ها و دوره پیش‌دبستانی تأکید کرد. وی در ادامه به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها گفت: توسعه پیش‌دبستانی و آماده‌سازی نوآموزان برای ورود به مدرسه، به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دوره‌های بعد کمک می‌کند. همچنین با حمایت از ارائه خدمات کودکستانی با استفاده از فضاهای مازاد و بلااستفاده ادارات آموزش و پرورش، هزینه تمام شده این خدمات کاهش می‌یابد که این به نفع خانواده‌ها و کودکان است و اثر مثبتی بر کاهش شهریه این مراکز می‌گذارد. نشست‌های مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانی به منظور انتقال تجربه، شناسایی مسائل مشترک، ارائه راهکار به صورت نوبه‌ای و منظم برگزار می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: