اعلام زمان برگزاری کنکور 98

رده: خبر
زمان:
اعلام زمان برگزاری کنکور 98

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش درباره‌ی زمان برگزاری کنکور 98 اعلام کرد: ثبت نام کنکور 98 از روز چهارشنبه 24 بهمن ماه، آغاز می‌شود و تا روز پنج‌شنبه 2 اسفند ماه؛ ادامه دارد و طبق اطلاع‌رسانی که از 15 مهر 97، هرهفته از طریق پیک سنجش به داوطلبان کنکور سراسری شده است، آزمون کنکور 98 در روزهای 13 و 14 تیر 1398 برگزار می‌شود. وی در رابطه با شایعه‌ی تغییر زمان برگزاری کنکور 98، گفت: زمان برگزاری کنکور 98 به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. کنکور سراسری سال 97 در تاریخ 7 و 8 تیرماه برگزار شد و کنکور 98 نیز، در تاریخ 13 و 14 تیر برگزار خواهد شد؛ این مطلب حاکی از آن است که افزایش زمان یک هفته‌ای در کنکور 98 در مقایسه با کنکور سراسری سال قبل، عقلانی و درست است.

دلیل تأخیر یک هفته‌ای کنکور 98

همان‌طور که اطلاع دارید، نظام آموزشی جدید در سال تحصیلی 97-98، به پایه‌ی دوازدهم رسیده و طبق نظام آموزشی جدید، تعداد دروس امتحان نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم 11 درس است؛ در حالی که در سال‌های قبل، تعداد امتحانات نهایی دانش‌آموزان دوره‌ی پیش‌دانشگاهی، 4 درس بوده است. این مطلب، سبب گلایه و ناراحتی تعدادی از دانش‌آموزان شد. در نهایت، سازمان آموزش و پرورش، پی‌گیر این موضوع شد که فاصله‌ی بین امتحانات نهایی و کنکور سراسری را افزایش دهد تا دانش‌آموزان به دور از استرس، بتوانند امتحانات نهایی خود را پشت سر بگذارند و برای کنکور سراسری آماده شوند.

تعویق یک هفته‌ای زمان برگزاری کنکور 98

علی زرافشان معاون سابق آموزش متوسطه، در 20 شهریورماه 97 درباره‌ی تغییر زمان کنکور سراسری گفت: بحث تغییر زمان برگزاری کنکور 98 در آخرین جلسه‌ی شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مطرح گشت و مقرر شد، سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور 98 را به گونه‌ای تنظیم کند که با امتحانات نهایی دانش‌آموزان، حداقل 20 روز فاصله‌ی زمانی داشته باشد. این فاصله‌ی زمانی به این دلیل است که بعد از اتمام امتحانات نهایی، دانش‌آموزان فرصت کافی داشته باشند تا بتوانند خود را برای کنکور سراسری آماده کنند، هم‌چنین ما این فرصت را داشته باشیم که نمرات امتحانات نهایی را به سازمان سنجش اعلام کنیم.

فاصله برگزاری کنکور 98 با امتحانات نهایی

عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، در رابطه با فاصله برگزاری کنکور 98 با امتحانات نهایی دانش‌آموزان، بیان کرد: با وجود رایزنی‌هایی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با این موضوع انجام گرفت، متاسفانه موفق نشدیم که تغییر زیادی در زمان برگزاری کنکور 98 بدهیم و تنها یک هفته، کنکور سراسری 98 به تعویق افتاد؛ که سازمان سنجش برای این کار، دلایل خود را دارد. عمادی ادامه داد: سازمان سنجش برای فرآوری داده‌های مربوط به کنکور، به زمان نیاز دارد، به همین خاطر نمی‌تواند تغییر زیادی در زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری 98 بدهد؛ از طرفی بر اساس مصوبه‌ی مجلس، امتحانات نهایی باید در خرداد ماه برگزار شوند، به همین دلیل آموزش و پرورش نمی‌تواند زمان برگزاری آزمون کنکور 98 را خیلی تغییر دهد؛ بنابراین زمان برگزاری کنکور 98 از هفته‌ی اول تیرماه به هفته‌ی دوم آن، تغییر کرده و این تاریخ برای کنکور 98 قطعی است و دیگر تغییر نخواهد کرد؛ اما برای کنکور سال 99، مجددا این موضوع بررسی و به بحث گذاشته خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: