زمان ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس

رده: خبر
زمان:

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم در مدارس از تیرماه آغاز می‌شود گفت: جلسات کارگروه هدایت تحصیلی از هفته گذشته آغاز شده است. بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، صدور نمون برگ هدایت تحصیلی کلاس نهمی‌ها در دهه دوم تیرماه انجام می‌شود. فرایند هدایت تحصیلی مطابق جدول زمانبندی ذیل طی خواهد شد:

  • اجرای آزمون‌های توانایی و رغبت: از 16 بهمن 1401 تا 7 اردیبهشت 1402
  • تکمیل نمون‌برگ‌های نظرخواهی برای مشاوران و معلمان: از 15 فروردین تا 15 اردیبهشت
  • تکمیل نمون‌برگ‌های نظرخواهی دانش‌آموزان و والدین: از 4 تا 20 اردیبهشت
  • تکمیل ظرفیت شاخه و رشته‌های تحصیلی مناطق: از 4 تا 25 اردیبهشت
  • ثبت نتایج امتحانات برای عملکرد تحصیلی: دوهفته بعد از آخرین امتحان
قابل ذکر است صدور نمون برگ‌های هدایت تحصیلی پس از صدور کارنامه و مهلت قانونی برای رفع اعتراضات و پس از ثبت نمرات دانش آموزان توسط مدیران مدارس و ثبت نهایی نمرات در تیرماه صادر خواهد شد.

تغییر تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

تغییر تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی گفت: زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای) که قرار بود در روز پنجشنبه 8 تیر ماه 1402 برگزار شود، به دلیل همزمانی با عید سعید قربان به ساعت 8 صبح روز جمعه 9 تیر ماه 1402 تغییر یافت. داوطلبان در آزمون ورودی باید به 100 سؤال در مدت 120 دقیقه پاسخ دهند. سؤالات آزمون از کتب درسی؛ آموزش قرآن و پیام‌های آسمان، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پایه نهم طرح می‌شود. نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، حداکثر تا هفته اول مرداد از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. بیش از 58 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور برای ورود به پایه دهم در 732 دبیرستان نمونه دولتی، از طریق برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته خواهند شد.

فرصت پشت کنکوری‌ها برای دریافت کد سابقه تحصیلی تا 11 اردیبهشت

فرصت پشت کنکوری‌ها برای دریافت کد سابقه تحصیلی تا 11 اردیبهشت

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه، 11 اردیبهشت ماه برای دریافت کدسابقه تحصیلی فرصت‌دارند. در اطلاعیه منتشر شده از سوی این مرکز آمده است که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می‌توانند در زمان تعیین شده به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش مراجعه و پس از ثبت اطلاعات تحصیلی، کد سابقه تحصیلی (کد 19 رقمی) را دریافت کنند. دانش‌آموزان برای انتخاب واحد (درس) به مدارس محل تحصیل و فارغ‌التحصیلان به مدارس معرفی‌شده در پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان مربوط، مراجعه کنند. براین اساس، متقاضیان می‌توانند تا تاریخ اعلامی، با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش، کد مذکور را به شرح زیر دریافت کنند:

  • ورود به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش
  • دریافت کد سابقه تحصیلی
  • مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای
  • b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :