تعیین تکلیف برای 40 هزار مدرسه در بیست و دومین جشنواره خیرین اعلام شد.

رده: خبر
زمان:

همان‌طور که می‌دانید در سال گذشته وزیر آموزش و پرورش از 40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره خبر داده بود که به همان‌صورت رها شده‌اند. در این راستا ناصر قفلی برای ساخت مدارس نیمه‌کاره از دکتر نوبخت درخواست افزایش آورده‌ی دولت را کرد تا بتواند به کمک خیرین و دولت، ساخت این کلاس‌ها را به اتمام برساند. میزان افزایش آورده‌ی دولت برای ساخت مدارس نیمه‌کاره‌ی خیرین تا چه حد در این زمینه کمک می‌کند مسئله‌ایست که باید به آن پرداخته شود

ساخت 40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره تا سال آینده

ساخت 40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره تا سال آینده

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در 28 آبان 1398 با اشاره به این موضوع که استان تهران از لحاظ فضای آموزشی از سایر استان‌ها محروم‌تر است، گفت "ساخت 40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره از اولویت‌های اصلی ما در تأمین فضای آموزشی است." در همان سال خیرین مدرسه‌ساز نامه‌ای به وزیر نوشتند که در آن به تأمین مبلغ 5 هزار میلیارد تومان به مدت دو سال تعهد کرده بودند. دولت نیز قول داده بود به همان اندازه اعتبار اختصاص دهد تا هرچه زودتر این فاصله‌ها پر شوند. امسال نیز ناصر قفلی، رئیس جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز کشور در بیست و دومین جشنواره‌ی خیرین مدرسه ساز از تعهد افراد خیر مبنی بر افزایش بودجه از یک هزار میلیارد به 2500 میلیارد خبر داد. در این راستا دولت نیز میزان آورده‌ی خود را 330 درصد افزایش داد که در نتیجه به کمک این مبالغ می‌توان ساخت 40 هزار مدرسه نیمه‌کاره را تا سال آینده به اتمام رساند. ناصر قفلی همچنین ادامه داد "عملیات ساخت مدارس نیمه‌کاره یا به اتمام رسیده است یا در سال آینده به پایان خواهد رسید. بعد از اتمام هر پروژه مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. پای کار آمدن دولت و خیرین جهت ساخت مدارس نیمه‌کاره برای ما افتخار بزرگی است." او در ادامه گفت "البته همچنان مسئله‌ی کمبود کلاس درس حل نشده است. در کشور به حدود 50 هزار کلاس دیگر نیاز داریم. در صورتی‌که بخواهیم در سیستم آموزشی به حد خیلی خوبی برسیم، در واقع به 300 هزار کلاس احتیاج داریم. بنابراین از دولت برای فراهم کردن شرایط مناسب و حداقل نیمه استاندارد برای دانش‌آموزان تقاضای همکاری داریم. ما باید برای آن که هیچ محصلی بدون مدرسه نماند، تلاش کنیم."

تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز

در این جشنواره علاوه بر تعیین تکلیف ساخت مدارس نیمه‌کاره از سردیس «اکبر ابراهیمی» خیر مدرسه‌ساز و کتب خیرین توسط معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد. همچنین از 8 خیر مدرسه‌ساز نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد. با توجه به این‌که در مناطق محروم هم‌چنان با کمبود امکانات برای مدرسه مواجهیم، امیدواریم به زودی با در نظر گرفتن بودجه برای مدارس نسبت به آموزش توجه بیشتری شود. همچنین امیدواریم زیرساخت‌های فنی برای آموزش مجازی نیز در سال آینده فراهم شوند تا دانش‌آموزان در هیچ نقطه از کشور از آموزش محروم نشوند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: