ساخت 2052 کلاس درس در استان تهران

رده: خبر
زمان:

ساخت 2052 کلاس درس در استان تهران طی 2 سال اخیر

ساخت 2052 کلاس درس در استان تهران طی 2 سال اخیر

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، عباس زارع با اشاره به اهتمام بیش از پیش دولت سیزدهم به توسعه فضاهای آموزشی، اظهار کرد: با توجه به نیازمندی استان تهران به افزایش فضاهای آموزشی جهت تحصیل دانش‌آموزان عزیز، سرعت ساخت مدارس افزایش پیدا کرده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر 2052 کلاس درس احداث شده است، خاطرنشان کرد: در سال 1402 تعداد 100 مدرسه با 1142 باب کلاس درس و در سال 1401 تعداد 88 مدرسه با 910 باب کلاس درس در حوزه استان تهران احداث شده است. وی افزود: مجموع زیربنای فضاهای آموزشی که به استان تهران اضافه شده است، 263 هزار و 574 مترمربع است که باعث خواهد شد مقداری سرانه فضاهای آموزشی این استان را افزایش دهد.

احداث 2100 فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

احداث 2100 فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

به نقل از پانا، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، طرح شهید سلیمانی را نقطه عطفی برای حرکات تحولی فضاهای ورزشی دانست و گفت تعداد 2100 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس ایجاد شد که این اتفاق نهضت و انقلابی عظیم در مسیر تحولات ورزشی به شمار می‌رود. ستاری‌فرد همچنین به مناسبت 13 آبان ماه به عنوان روز دانش‌آموز توجه داد و گفت: تردیدی نیست که جنبش‌های دانش‌آموزی از پیشران‌های جریان‌های انقلابی بوده و هستند. معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: حضور دانش‌آموزان و معلمان در همه بزنگاه‌های حیات انقلاب اسلامی و به‌ویژه در دوران 8 سال دفاع مقدس، برگ زرینی از افتخارات نظام تعیلم و تربیت است. وی همچنین خیرین مدرسه‌ساز را خلیفه الله معرفی کرد و افزود: بر اساس فرموده امام راحل، انگیزه همه سعادت‌ها و شقاوت‌های یک جامعه از مدارس است که همین امر بر اهمیت جایگاه مدارس در جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی صحه می‌گذارد.

راهیابی 4 اثر دانش‌آموزان جشنواره «امید فردا» به جشنواره تئاتر فجر و کودک و نوجوان

راهیابی 4 اثر دانش‌آموزان جشنواره «امید فردا» به جشنواره تئاتر فجر و کودک و نوجوان

به نقل از پانا، چهار اثر خیابانی و عروسکی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره «امید فردا» به جشنواره تئاتر فجر و کودک و نوجوان راه یافتند. به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا، صبح روز 10 آبان در مرکز همایش‌های ایوان ری برگزار شد. در این مراسم که با حضور دانش‌آموزان پسر از سراسر کشور برگزار شد، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز حضور داشت. براساس این گزارش، در این مراسم اعلام شد با توجه به توافقاتی که شده مقرر شده است 2 اثر خیابانی دانش‌آموزان به جشنواره تئاتر فجر و 2 اثر عروسکی به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان راه یابد و در این جشنواره‌ها به نمایش درآید.

دانش‌آموزان کنونی مدارس سمپاد، بدون آزمون وارد دوره دوم متوسطه سمپاد می‌شوند!

دانش‌آموزان کنونی مدارس سمپاد، بدون آزمون وارد دوره دوم متوسطه سمپاد می‌شوند!

دانش‌آموزانی که قبلا و یا در حال حاضر در مدارس استعداد درخشان تحصیل کرده و می‌کنند، از آزمون ورودی به دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد معاف هستند. به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، با عنایت به اینکه آرای شماره 54 مورخ 1402/02/05 و شماره 8379 مورخ 1402/08/02هیات عمومی دیوان عدالت اداری متضمن اعمال ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقررات موضوع این رای به زمان تصویب مقررات فوق نیست، بنابراین به موارد مربوط گذشته تسری نمی‌یابد و دانش‌آموزانی که قبلا و یا در حال حاضر در مدارس استعداد درخشان تحصیل کرده و می‌کنند، مشمول مفاد آنها نیستند. با این حال، آراء مزبور بر اساس ماده 93 قانون دیوان عدالت اداری در رسیدگی و تصمیم‌گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است و با توجه به ابتنای آن بر اصول تساوی و عدم تبعیض، در صورتی که دانش‌آموزان مدارس استعداد درخشان و خانواده‌های محترم آنان در رابطه با مفاد این آراء ملاحضاتی دارند، می‌توانند از طریق انعکاس موضوع به مبادی ذیربط و حل مساله از طریق وضع قانون و غیره اقدام نمایند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: