سامانه انتخاب رشته کنکور 1402 فعال شد؛

رده: خبر
زمان:

سامانه انتخاب رشته مجازی در کنکور 1402 فعال شد؛

سامانه انتخاب رشته مجازی در کنکور 1402 فعال شد؛

سامانه انتخاب رشته مجازی در کنکور 1402 به منظور راهنمایی هرچه بهتر داوطلبان کنکور 1402 جهت انتخاب رشته فعال شد .داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش و خرید اینترنتی کارت اعتباری 10 رقمی انتخاب رشته مجازی را انتخاب کنند. هزینه هر کارت اعتباری 10 رقمی انتخاب رشته مجازی 800 هزار ریال (80 هزار تومان) است.

آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد

آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مهرماه 1402 دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند، ثبت‌نام و انتخاب رشته برای آن دسته از رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته نیمسال اول پذیرش آنها به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی است، از امروز سه‌شنبه 31 مرداد ماه آغاز شد و تا ساعت 24 شنبه 11 شهریور ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به نشانی ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی، در صورت تمایل و داشتن شرایط با تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند. شایان ذکر است، ثبت‌نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی به صورت مجزا از انتخاب رشته، رشته‌های با آزمون سراسری است و بیش از 95 درصد رشته/ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون هستند، داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مذکور نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس دولتی و نمونه دولتی؛

ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس دولتی و نمونه دولتی؛

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ندارند، به‌استثنای حق بیمه و کتاب و مدارس غیردولتی و همچنین مدارس تیزهوشان(سمپاد) نیز تنها براساس الگوی شهریه مصوب، می‌توانند شهریه دریافت کنند. وی افزود: با تشکیل تیم های مختلف نظارتی در استان خراسان رضوی و نواحی مختلف شهر مشهد فرآیند ثبت نام دانش آموزان به صورت مستمر نظارت و رصد می‌شود. وی تصریح کرد: اولیا نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین محل زندگی خود اقدام کنند و هیچ گونه دغدغه‌ای نسبت به کیفیت آموزش نداشته باشند، چرا که از تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد توازن و فرصت برابر آموزش برای سال تحصیلی جدید استفاده شده است. شوشتری گفت: نظارت کامل و همه جانبه بر فرآیند ثبت نام مدارس در سطح استان ضروری بوده و در این زمینه نیز برای توجیه و آشنایی مدیران مدارس با آخرین قوانین و مقررات، دستورالعمل ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی آینده ابلاغ شده است.

ویژه‌نامه انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد؛

ویژه‌نامه انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد؛

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور دکتر علیرضا کریمیان با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان بر اساس کارنامه علمی، علاقه و توانایی داوطلبان بسیار حائز اهمیت است، گفت: در ویژه‌نامه پیک سنجش نمونه‌ای از کارنامه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال 1402 منتشر شده و تمامی جزئیات کارنامه علمی تشریح شده است و هر داوطلب با مطالعه دقیق این ویژه‌نامه و استفاده از سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی که همزمان با آغاز انتخاب رشته داوطلبان از 31 مردادماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش فعال شده می‌تواند با آگاهی کامل نسبت به انتخاب رشته اقدام کند. مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور درباره مطالب مندرج در این ویژه‌نامه، گفت: مهم‌ترین ضوابط و مقررات انتخاب رشته آزمون سراسری 1402، روش نمره کل سازی برای پذیرش در رشته محل‌های با آزمون، وضعیت پذیرش با آزمون در گروه‌های آزمایشی، شیوه‌های پذیرش دانشجو، سهمیه‌بندی و بومی گزینی در آزمون سراسری، نکاتی درباره مهمترین اشتباهات داوطلبان در انتخاب رشته سال گذشته و ... در ویژه‌نامه پیک سنجش منتشر شده و می‌تواند راه‌گشای داوطلبان و خانواده آنان برای انتخاب رشته باشد. دکتر کریمیان در پایان به داوطلبان کنکور، والدین و مشاوران آنها توصیه کرد مطالب ویژه‌نامه پیک سنجش را برای انتخاب رشته مناسب مطالعه کنند. ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 اینجا قابل مشاهده و دریافت است.

انتشار دفترچه انتخاب رشته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی؛

انتشار دفترچه انتخاب رشته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی؛

دفترچه ملاک عمل ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی 1402 منتشر شد و کنکوری‌ها و سایر افرادی که ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند رشته‌های این دفترچه را انتخاب کنند. ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های با شیوه پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از 31 مرداد 1402 آغاز می شود. داوطلبان تا 4 شهریور فرصت دارند 150 کدرشته را انتخاب کنند. متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روزهای اعلامی به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته به روش اینترنتی، اقدام کنند. این متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 و مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری نسبت به انتخاب حداکثر تعداد 150 کدرشته‌محل از رشته های بدون آزمون اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند. لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کند و مجدداً در پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت‌نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: