برگزاری المپیاد سلول های بنیادی در آینده‌ی نزدیک

رده: خبر
زمان:

احسان عارفیان مدیر آموزش، پژوهش و توسعه‌ی منابع انسانی ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی، در رابطه با برگزاری المپیاد سلول های بنیادی گفت: المپیاد سلول های بنیادی در حقیقت بهانه‌ای برای تقویت هدف نهایی ما، یعنی آشنایی نیروی انسانی با دانش سلول های بنیادی و فعالیت در این زمینه است. هم‌چنین یکی دیگر از مقاصد ما در زمینه‌ی سلول های بنیادی این است که سطح انتخاب استعدادها را از تسهیلات تکمیلی به دوران مدرسه کاهش دهیم.

پیش‌رو بودن در حوزه‌ی سلول های بنیادی

احسان عارفیان در ادامه اظهار کرد دانش آموزان برای شرکت کردن در المپیاد سلول های بنیادی و رقابت در این المپیاد با کلیدواژه‌هایی در زمینه‌ی سلول های بنیادی آشنا می‌شوند. هم‌چنین نسبت به فرآیندهای انتخابی و آموزشی در زمینه‌ی سلول های بنیادی، بیشتر آشنا می‌شوند. البته فعالیت‌های مربوط به سلول های بنیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای مربوطه باید جستجو شوند. عارفیان با اشاره به این موضوع که زیر ساخت‌های لازم برای حوزه‌ی سلول های بنیادی باید فراهم شود، بیان کرد: با برگزاری المپیاد سلول های بنیادی علاوه بر این که دانش آموزان با سلول های بنیادی آشنا می‌شوند، زمینه‌ی مناسبی نیز برای پیشرفت و تثبیت پیش‌رو بودنمان در حوزه‌ی سلول های بنیادی می‌باشد.

برگزاری المپیاد سلول های بنیادی در آینده‌ی نزدیک

چگونگی برگزاری المپیاد سلول های بنیادی

مدیر آموزش، پژوهش و توسعه‌ی منابع انسانی ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری سلول های بنیادی درباره‌ی چگونگی برگزاری المپیاد سلول های بنیادی گفت: دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد سلول های بنیادی، اغلب متوسطه دوم و پایه‌ی دهم و یازدهم هستند. دانش آموزان در المپیاد بین رشته‌ای شرکت می‌کنند که سؤالات آن در مرحله‌ی اول 5 گزینه‌ای و به صورت استنتاجی هستند. بعد از این مرحله، از بین شرکت کنندگان 400 دانش آموز پذیرفته می‌شوند که برای آن‌ها دوره‌های آموزشی لازم در تابستان ارائه می‌شود.

وضعیت برگزاری المپیاد جهانی سلول های بنیادی

احسان عارفیان به سوال وضعیت برگزاری المپیاد جهانی سلول های بنیادی به کجا رسید؟ این‌گونه پاسخ داد: برای برگزاری المپیاد سلول های بنیادی در سطح بین‌المللی نیز تلاش می‌کنیم که البته این موضوع باعث افزایش انگیزه‌ی داخلی ما در حوزه‌ی سلول های بنیادی می‌شود. احسان عارفیان، مدیر آموزش، پژوهش و توسعه‌ی منابع انسانی ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری سلول های بنیادی با تأکید بر این که ایران در زمینه‌ی تولید دانش سلول های بنیادی رتبه‌ی 13 دنیا، اول منطقه و جهان اسلام را دارد، بیان کرد: با توجه به توان‌مندی که در زمینه‌ی سلول های بنیادی داریم، در تلاشیم تا با برگزاری المپیاد سلول های بنیادی خود را به عنوان کشوری پیش‌رو در جهان مطرح کنیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر همراهانی از کشورهای مختلف برای برگزاری المپیاد سلول های بنیادی در سطح بین‌المللی که برای اولین بار برگزار خواهد شد، اعلام آمادگی کرده‌اند. آموزش و پرورش نیز در زمینه‌ی سلول های بنیادی رایزنی‌هایی را انجام داده است. علاوه بر این موارد، کارهای اجرایی و آیین‌نامه‌های مربوط به المپیاد سلول های بنیادی در حال انجام است که در تلاش هستیم با توجه به شرایط حال حاضر، المپیاد سلول های بنیادی جهانی را امسال یا سال آینده‌ی میلادی در دستور کار قرار دهیم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: