سهم 50 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 1403

رده: خبر
زمان:

50 درصد سهم قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 1403

50 درصد سهم قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 1403

مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری امتحان نهایی برخی از دروس پایه دهم و یازدهم در سال تحصیلی 1403 خبر داد. وی با اشاره به سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1403، گفت: «در حال حاضر مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در برگزاری کنکور 1402، منحصرا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر قطعی 40 درصد اعمال شد و طبق همین مصوبه برای کنکور 1403 مجددا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر 50 درصد اعمال خواهد شد.»

استخدام معلم استثنایی در آموزش و پرورش

استخدام معلم استثنایی در آموزش و پرورش

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: از روز جمعه 17 شهریور 1402 فراخوان ثبت‌نام آزمون استخدامی مربی آموزش معلولین منتشر شده است. حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به استخدام در شغل مربی امور آموزش معلولین اظهار کرد: برای اولین بار در 2 دهه اخیر شرایطی برای وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است که بتواند جذب نیروی توانبخشی متخصص برای مدارس استثنایی و مراکز داشته باشد. وی افزود: مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام جدیداً ایجاد شده‌اند و حالت ارتقا یافته مراکز مشکلات ویژه یادگیری هستند که ارتقای کارکردی و مأموریتی پیدا کرده‌اند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با اشاره به نیروهای توانبخشی که در سال‌های گذشته فعالیت داشته اند، خاطرنشان کرد: اکثر این همکاران به سن بازنشستگی رسیده‌اند، یا از سیستم خارج شده‌اند و یا در یکی، دو سال آینده باید بازنشسته شوند و جایگزین کردن آنان برای سازمان چالش بوده است. طریفی حسینی ادامه داد: هزار ردیف استخدامی توسط سازمان اداری و استخدامی به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص داده شده که مجوز آن گرفته شده است و هماهنگی‌های لازم انجام شده است. وی با اشاره به زمان ثبت‌نام در آزمون، گفت: از روز جمعه 17 شهریور 1402 فراخوان ثبت‌نام از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر می‌شود و به مدت 2 هفته متقاضیان می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

دانش‌آموزان، اول تا سوم دبستان را با یک معلم می‌گذرانند؛

دانش‌آموزان، اول تا سوم دبستان را با یک معلم می‌گذرانند؛

اجرای آزمایشی نظام دوری در دوره اول ابتدایی آغاز شد. در قالب این طرح دانش‌آموزان، پایه اول تا سوم دبستان را با یک معلم سپری خواهند کرد. معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای آزمایشی "نظام دوری" در دوره اول ابتدایی خبر داد و گفت: در قالب این طرح دانش‌آموزان پایه اول تا سوم دبستان را با یک معلم سپری خواهند کرد. "نظام دوری" که مختص دوره اول ابتدایی یعنی پایه‌های اول تا سوم دبستان است، این هدف را دنبال می‌کند که دانش‌آموزان در این سه سال با یک معلم تحصیل کنند و در گام‌های بعدی، اهداف تربیتی مدنظر مدرسه با همراهی خانواده در این دوره سنی محقق شود. برای سال تحصیلی جدید به صورت آزمایشی در تمام استان‌ها تعدادی از مدارس مجری اجرای "نظام دوری" خواهند بود اما تعداد مدارس درگیر زیاد نیست و در مجموع 320 مدرسه در کل کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند. معصومه نجفی پازوکی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای نظام دوری در دوره اول ابتدایی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اجرای نظام دوری تأکید دارد و بر این اساس دانش‌آموز پایه اول دبستان هنگامی که با معلم خود آشنا می‌شود، برای دو سال آینده یعنی پایه دوم و سوم نیز با همین معلم خواهد بود و این موضوع به احساس امنیت او و خانواده کمک می‌کند. وی افزود: اجرای نظام دور منجر به آن می‌شود تا در دوره اول ابتدایی (پایه‌های اول، دوم و سوم دبستان) به عنوان دوره کسب شایستگی‌های پایه شاهد ایجاد فضای تربیتی واحد به کمک معلم و والدین باشیم، اگر دانش‌آموز کلاس اول تا سوم دبستان را با یک معلم طی کند شرایط به گونه‌ای می‌شود که در مدت این سه سال همانند یک خانواده شوند و فضای تربیتی خاصی برای دانش‌آموز ایجاد می‌شود.

الگوهای دخترانه موفق در مدارس معرفی می‌شوند؛

الگوهای دخترانه موفق در مدارس معرفی می‌شوند؛

مشاور امور زنان وزارت آموزش‌و‌پرورش از تهیه پویانمایی و کتاب درباره دختران نخبه و برتر در رشته‌های مختلف و معرفی آن‌ها به‌عنوان الگوهای دخترانه موفق خبر داد. به نقل از خبرگزاری ها مشاور امور زنان وزارت آموزش‌و‌پرورش از تهیه پویانمایی و کتاب درباره دختران نخبه و برتر در رشته‌های مختلف و معرفی آن‌ها به‌عنوان الگوهای دخترانه موفق خبر داد. رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با پانا، نقش دختران در تربیت نسل آینده را نقشی سازنده و ارزنده دانست و اظهار کرد: «‌ضمن توجه به اهمیت ویژه دختران در تربیت نسل آینده، لازم است تا آنان به توانمندی‌ها و استعدادهای درونی خود باور داشته باشند و توجه کنند؛ به همین دلیل باید در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حضور یابند و خود را به سطحی برسانند که در جامعه با استفاده از توانمندی خود، اثرگذار واقع شوند.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: