سوابق تحصیلی در کنکور 1404 اعمال نمی‌شود

رده: خبر
زمان:

تصمیمات جدید درباره «تاثیر سوابق تحصیلی»، در کنکور 1404 اعمال نمی‌شود؛

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد که تصمیم‌گیری نهایی درباره تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، سه‌شنبه آینده انجام می‌شود. وی تأکید کرد این تغییرات برای سال آینده اعمال نخواهد شد و ضوابط مربوط باید مشخص شود. وی به سه گزینه مطرح در شورا اشاره کرد و گفت پیشنهاد حذف کامل سوابق برای پایه دهم مطرح نشده و درباره پایه یازدهم همچنان اختلاف‌نظر وجود دارد. خسروپناه تأثیر قطعی سوابق تحصیلی برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم را ضروری دانست، اما تصمیم نهایی را به رأی شورا موکول کرد. این موضوع به‌عنوان یکی از مسائل حساس در نظام آموزشی، تأثیر مهمی بر دانش‌آموزان و آینده آموزشی کشور خواهد داشت.

آغاز فصل نوینی از خدمات‌دهی به دانش‌آموزان استثنایی با «برنامه جامع اقدام مشترک»

آغاز فصل نوینی از خدمات‌دهی به دانش‌آموزان استثنایی با «برنامه جامع اقدام مشترک»

به گزارش پانا، سالار قاسمی، معاون وزیر آموزش و پرورش، در نشست همکاری‌های تحقیقاتی حوزه علوم شناختی، بر ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان استثنایی و خانواده‌های آنان تأکید کرد. وی هدف از این همکاری‌ها را بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی و توانبخشی دانست و از آمادگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای اجرای برنامه‌های مشترک با ستاد توسعه علوم شناختی خبر داد. قاسمی همچنین تحول در تربیت نیروی انسانی و استفاده از هوش مصنوعی در طراحی آزمون‌ها را ضروری برشمرد. در این نشست، مهدوی و خرازی نیز بر ضرورت گسترش همکاری‌های پژوهشی، آموزش نیروی انسانی و طراحی آزمون‌های علمی تأکید کردند. این همکاری‌ها با هدف توانمندسازی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی صورت می‌گیرد.

آموزش یک میلیون و 200 هزار هنرجو در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش

سید مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در کارگاهی در مورد سیاستگذاری فقرزدایی و رفاه، به توسعه عدالت آموزشی و تلاش‌های رئیس‌جمهور برای رفع محرومیت‌ها و ارتقای کیفیت آموزش اشاره کرد. او گفت که دسترسی به آموزش باکیفیت و رایگان برای همه دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد. سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش شامل کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل، افزایش پوشش تحصیلی و تأمین مهارت‌های شغلی برای دانش‌آموزان است. همچنین، توسعه برابری آموزشی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، همبستگی ملی را تقویت می‌کند. آذرکیش تأکید کرد که ارتقای توانمندی‌های معلمان و مدیران در راستای توسعه عدالت آموزشی بسیار حائز اهمیت است و افزود که آموزش به‌عنوان عامل کلیدی برای ریشه‌کن کردن فقر، می‌تواند تأثیر زیادی بر توسعه پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد. او همچنین اشاره کرد که دسترسی به آموزش باکیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین برای بهبود وضعیت آموزشی در دستور کار است، زیرا آموزش به‌طور مستقیم بر فرصت‌های شغلی، درآمد و رفاه اجتماعی افراد تأثیرگذار است.

واگذاری سرویس مدارس به شهرداری‌ها

واگذاری سرویس مدارس به شهرداری‌ها

در سال‌های اخیر، سرویس مدارس به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. با افزایش تعداد دانش‌آموزان، شهرداری‌ها مسئول تأمین خدمات حمل‌ونقل ایمن شده‌اند. علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش، اعلام کرد که مسئولیت سرویس‌های مدرسه از سال گذشته به شهرداری‌ها واگذار شده و همکاری تمامی نهادهای مرتبط برای ایمنی دانش‌آموزان ضروری است. شهرداری‌ها باید به‌طور مرتب وضعیت سرویس‌ها را بررسی کنند و در صورت نیاز اقداماتی برای بهبود کیفیت خدمات انجام دهند. همچنین، تأیید صلاحیت رانندگان سرویس مدارس بر عهده شهرداری‌ها و وزارت کشور است تا از ورود رانندگان فاقد صلاحیت جلوگیری شود.

دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پژوهش بین‌المللی ندارند؛

سید نقی موسوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تمایل این دانشگاه برای انجام پژوهش‌های بین‌المللی، گفت که تاکنون در این زمینه موفقیت چندانی نداشته است. دانشگاه فرهنگیان بیشتر در مقطع کارشناسی فعالیت دارد و پژوهش‌های بین‌المللی برای دانشجویان این مقطع کم است. موسوی افزود که اشتغال زودهنگام دانشجو معلمان، به ویژه در سال‌های سوم و چهارم، یکی از دلایل عدم انجام پژوهش‌های بین‌المللی است. همچنین، برنامه‌ریزی‌هایی برای توانمندسازی دانشجویان و مشوق‌هایی برای اساتید جهت راهنمایی دانشجویان در نوشتن مقالات مشترک انجام شده است. اساتید دانشگاه فرهنگیان در برخی رشته‌ها مانند شیمی و ریاضی دارای پژوهش‌های بین‌المللی هستند که بر اساس آیین‌نامه جشنواره پژوهش، امتیازاتی برای ترفیع و ارتقا به آن‌ها داده می‌شود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: