سوالات امتحانات نهایی مفهومی هستند؛

رده: خبر
زمان:

سؤالات امتحانات نهایی مفهومی و از کتاب‌های درسی است؛

سؤالات امتحانات نهایی مفهومی و از کتاب‌های درسی است؛

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1402 گفت: امتحانات نهایی هیچ تغییری نسبت به گذشته ندارد و در طراحی سؤالات مبنا کتاب‌های درسی است همچنین به سراغ مفاهیم رفته و سطوح بالای شناختی را مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از روز یکشنبه 31 اردیبهشت با درس تعلیمات دینی 3 آغاز می‌شود و تا 25 خرداد 1402 ادامه دارد. طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، در شورای تأمین استان موضوعات زیر مطرح و اجرای مصوبات مربوط پیگیری می‌شود:

  • تأمین امنیت حوزه‌های آزمون با همکاری فراجا؛
  • رصد فضای مجازی به منظور ممانعت از اقدامات نامناسب و تبلیغ افراد سودجو در شبکه‌های مجازی با موضوع آزمون‌ها و انتشار سؤالات انجام خواهد شد؛
  • تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات آزمون توسط مرجع قضایی و تسریع در صدور احکام.
زارعی ادامه داد: در هر حوزه امتحانات نهایی یک اتاق قرنطینه وجود دارد و از 10 تا 2 دقیقه قبل از آزمون، رمز سؤالات برای رئیس حوزه ارسال می‌شود و تحت نظر حافظت آزمون، رمز به اتاق قرنطینه ارسال و تکثیر سؤالات انجام می‌شود و به صورت پلمب به سالن امتحان آورده و در مقابل چشم دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود بنابراین تا این مرحله امکان لو رفتن سؤالات وجود ندارد.

تاثیر قطعی 40 درصدی معدل در کنکور

تاثیر قطعی 40 درصدی معدل در کنکور

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه تاثیر 40 درصدی معدل در کنکور قطعی است، گفت: داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است برای کسب سوابق تحصیلی مورد نظر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. دکتر حسن مروتی ضمن بیان این مطلب با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 1402، گفت: این آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول آن در دی ماه 1401 برگزار شد و اکنون با هم‌اندیشی و همراهی تمامی عوامل اجرایی و حفاظتی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم در تیرماه سال جاری به بهترین شکل ممکن هستیم. وی با اشاره به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1402، تصریح کرد: در سال 1402 تأثیر سوابق تحصیلی که بر مبنای نمرات دروس سال دوازدهم نظام 3-3-6 خواهد بود، 40 درصد به صورت قطعی است و دروس عمومی در این بخش مؤثر خواهد بود و 60 درصد نیز مربوط به آزمون است که شامل دروس اختصاصی است. معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، افزود: سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود و داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است و یا نیاز به ترمیم دارند لازم است برای کسب سوابق تحصیلی مورد نظر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و مطابق اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند.

اعلام دستورالعمل جدید حفاظت از کنکور

اعلام دستورالعمل جدید حفاظت از کنکور

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور از بروزرسانی شیوه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت از آزمون سراسری خبر داد. دکتر محمدحسین حاجیلو ضمن بین این مطلب اظهار داشت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی و ضابطین محترم در انجام این آزمون نهایت همکاری را بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور بر امر برگزاری آزمون سراسری دارند و در مجموع حدود 125 هزار نفر در امور اجرایی و حفاظت از سلامت آزمون مشارکت دارند. وی با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری افزود: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل حتی بدون استفاده از آنها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر می‌شود. ضمن اینکه همراه داشتن این وسایل برای عوامل آزمون نیز ممنوع شده است. قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر ضرورت بروزرسانی شیوه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت از آزمون سراسری، گفت: والدین و به ویژه داوطلبان تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند. یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است.

روش‌های قدیمی تدریس در آموزش و پرورش باید به‌روزرسانی شود؛

روش‌های قدیمی تدریس در آموزش و پرورش باید به‌روزرسانی شود؛

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر فاصله گرفتن معلمان از روش‌های قدیمی تدریس، گفت: معلم باید علم خود را به‌روز کند و با روش‌های جدید، بحث آموزش و یادگیری دانش‌آموزان را دنبال کند. معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند «معلمی شغل انبیاست» و این جمله نباید برای ما کلیشه شود چرا که مقام معلمان، مقام خدایی و پیامبری است. وی افزود: اولین شاخص معلم، بحث اعتقادات و عشق به شغل است؛ اگر معلم به کار خود به عنوان شغل انبیا نگاه کند، متوجه می‌شود که چقدر این کار اهمیت دارد چون معلم، انسان‌ساز است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلم در درجه بعدی باید به‌روز باشد و علم خود را به‌روز کند تا بتواند از روش‌های قدیمی آموزش فاصله گرفته و با روش‌های جدید و علمی بحث آموزش و ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان را دنبال کند. نجفی پازوکی گفت: خوشبختانه با ورود نیروهای جوان و با انگیزه شاهدیم که حرکتی آغاز شده و با جریان‌سازی‌های مناسب به دنبال کلاس درسی برای دانش‌آموزان ابتدایی هستیم که تنها معلم در آن سخنگو نباشد و دانش‌آموزان نیز درگیر آموزش شوند. وی تأکید کرد: معلم باید روش‌های سنتی را کنار بگذارد تا دانش‌آموزان خودشان فعال باشند و پا به پای معلم، بحث‌های آموزشی را دنبال کنند چون تنها در این صورت است که فضای کلاس و مدرسه برای آنها جذاب شده و دانش‌آموزان با آرامش و شادی آموزش می‌بینند و ساخته می‌شوند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: