سوالات امتحان نهایی خرداد مبتنی بر کتب درسی؛

رده: خبر
زمان:
سوالات امتحان نهایی خرداد مبتنی بر کتب درسی؛

سوالات آزمون‌های نهایی خرداد مبتنی بر کتب درسی است‌؛

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، درباره موضوع سوابق تحصیلی در آزمون‌های نهایی خرداد 1403 به پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ داد. وی اظهار کرد: ستاد عالی آزمون‌ها به ریاست وزیر آموزش و پرورش به منظور ایجاد سازوکارهای لازم در برگزاری مطلوب آزمون‌های نهایی تاکنون در سال تحصیلی جاری، دو جلسه از این ستاد، برگزار شده است. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: به منظور جلب مشارکت و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، پشتیبانی از برگزاری آزمون‌ها در دستورکار شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها قرار دارد که به ریاست استانداران این جلسات در استان‌ها طراحی شده است. زارعی با بیان اینکه شیوه طراحی سؤالات در آزمون‌های نهایی سال تحصیلی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری و با تأکید بر محتوای کتاب‌های درسی و جداول بارم‌بندی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است، گفت: سؤالات به‌گونه‌ای طراحی می‌شود تا دانش‌آموزی که به مطالب را به صورت مفهومی یاد گرفته‌اند در پاسخگویی مشکلی نداشته باشند. زارعی تصریح کرد: به تمام دانش‌آموزان توصیه می‌شود از مطالعه صرف جزوات و سؤالات پرتکرار پرهیز کنند و حتما به کتاب‌های درسی و معلمان رجوع کنند که سؤالات مبتنی بر کتاب‌های درسی طراحی خواهد شد.

جزئیات پیشنهادی سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور

جزئیات پیشنهادی سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد نهایی این وزارت‌خانه برای اعلام به شورای سنجش و پذیرش درباره سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را اعلام کرد. محسن زارعی در گفت درباره سهم پایه‌ها در کنکور سال بعد، اظهار کرد: «50 درصد تاثیر قطعی مربوط به پایه دوازدهم است. ولی برای سال 1404 پیشنهاد آموزش و پرورش این بوده که 40 درصد پایه دوازدهم، 20 درصد پایه یازدهم و برای سال 1405؛ 30 درصد پایه دوازدهم، 20 درصد یازدهم و 10 درصد پایه دهم است.» وی گفت: «این نظر نهایی آموزش و پرورش است و ما با شورای سنجش و پذیرش مکاتبه خواهیم کرد تا در آنجا بررسی شود و پس از تایید، اعلام عمومی صورت بگیرد.»

دانش‌آموزان 70 درصد مدارس مناطق محروم، حق خود را در کنکور پس گرفتند؛

دانش‌آموزان 70 درصد مدارس مناطق محروم، حق خود را در کنکور پس گرفتند؛

رضا مراد صحرایی در دیدار با دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: این مسیری است که پیش از این شروع کردیم و امیدواریم در استان‌ها به خدمت دانش‌آموزان برسیم. وزیر آموزش و پرورش باید ماهی یک بار حداقل نیم ساعت جلوی معلمان و دانش‌آموزانش قرار بگیرد و اقدامات خود را تشریح کند. وی با بیان اینکه هر اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم باید بذر آن در مدرسه کاشته شود گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ‌مان را قوی کنیم باید مدارس قوی شود. اگر با مشکل تغذیه مواجه‌ایم، باید در مدرسه فرهنگ تغذیه و سبک زندگی سالم شکل بگیرد. هر کاری می‌خواهیم بکنیم باید در مدرسه آغاز شود. صحرایی با بیان اینکه باید واقعیات را در نظر بگیریم گفت: باید به مناطق محروم توجه کنیم اما حتماً همه تأیید می‌کنند که مناطق محروم هم طی سال‌های پس از انقلاب از وضعیت بهتری برخوردار شده اند. ایران بعد از انقلاب توسعه خود را از مناطق محروم آغاز کرد. کسانی که بی‌سواد بودند در مناطق محروم و حاشیه‌ها بودند که امروز بی سوادی برطرف شده است. ما بهتر شده‌ایم اما این بهتر شدن کم است و باز هم باید بهتر شویم.

سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود؛

سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود؛

قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب مصلی امام خمینی(ره) به‌عنوان محل برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب مصلی امام خمینی (ره) به‌عنوان محل برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. وی در این‌باره گفت: پس از بررسی و بازدید از گزینه‌های موجود برای برگزاری نمایشگاه و ارائه گزارش به شورای سیاست‌گذاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تصمیم این شورا، مصلی امام خمینی (ره) به عنوان محل برگزاری این دوره از نمایشگاه انتخاب شد. رمضانی به زمان ثبت‌نام ناشران داخلی و خارجی برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: ناشران داخلی و خارجی از 12 اسفند 1402 می‌توانند با مراجعه به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران ضوابط و شرایط حضور در این نمایشگاه را مشاهده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: