شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان

رده: خبر
زمان:

تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از 1404‌

تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از 1404‌

وزیر آموزش و پرورش گفت داوطلبان با حداکثر 24 سال برای کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403 ثبت‌نام کنند. حداکثر شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، موضوعی است که اخیرا مورد بحث بوده و برای داوطلبان نیز سوال شده بود اما وزیر آموزش و پرورش خیال متقاضیان را راحت کرد و گفت داوطلبان با حداکثر 24 سال برای کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403 ثبت‌نام کنند. محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه گفت: «عرصه تعلیم و تربیت، عرصه خطیری است که تحقق اهداف آن نیازمند حضور معلمان متدین، جوان، باانگیزه، بانشاط، اخلاق‌محور، عالم، بصیر، آشنا به دانش روز، انقلابی، خلاق، دلسوز و توانمند در کلاس‌داری و انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان است» وی افزود: «بنابراین بهترین زمان برای ورود به حرفه شریف معلمی، زمانی است که فرد، تحصیلات مدرسه‌ای خود را در سن 18 سالگی به اتمام برساند و پس از ورود به دانشگاه فرهنگیان و اتمام تحصیلات دانشگاهی در سن 22 سالگی، پا به عرصه معلمی بگذارد.»

آغاز اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان»

آغاز اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان»

آیین افتتاح طرح «هر مدرسه یک نهالستان» صبح روز شنبه 11 آبان 1402 با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر جهاد کشاورزی در محل دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد. علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: بحث درختکاری یکی از موضوعات بسیار مهم و ارزشمندی است که در آموزه‌های دینی نیز به آن بسیار تاکید شده، همچنین در تمدن کهن ایرانی و اسلامی نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است. کریمیان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اگر به یاد بیاورید در روزهای درختکاری، درختانی غرس می‌شدند که مثمر نبودند، اما مقام معظم رهبری در روز درختکاری درخت‌های مثمر را غرس کردند، حالا که این طرح مشترک قرار است فعالیت خود را آغاز کند، بهتر است به سمت غرس درختان مثمر برویم که هم کاری است دینی و ملی و دانش‌آموزان نیز در آینده می‌توانند از ثمره آن استفاده کنند. طرح کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال از امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

تخلیه 14 مدرسه در معرض فرونشست زمین

تخلیه 14 مدرسه در معرض فرونشست زمین

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تخلیه 14 مدرسه در معرض فرونشست زمین در سراسر کشور خبر داد و گفت دانش‌آموزان این مدارس به شیفت مخالف مدارس دیگر منتقل خواهند شد. حمیدرضا خان‌محمدی، در رابطه با بحث فرونشست و تهدید مدارس در معرض این موضوع اظهار کرد: «در هر نقطه‌ای از کشور که مدرسه‌ای مورد تهدید فرونشست زمین قرار گیرد، کارشناسان سازمان نوسازی سریعا در آن مکان حضور پیدا می‌کنند و بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد.» وی ادامه داد: «اگر خطر جدی باشد قطعا مدرسه تخلیه می‌شود و دانش‌آموزان آن مدرسه به شیفت مخالف مدرسه‌ای دیگر منتقل خواهند شد.» خان‌محمدی در پایان در پاسخ به این سوال که چه تعداد مدرسه تا به‌حال تخلیه شده است، تصریح کرد: «براساس آخرین آمار تا به این لحظه 14 مدرسه در سراسر کشور تخلیه شده است.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: