شروط شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

رده: خبر
زمان:

شرایط شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

  • متقاضیان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم در رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت‌دبیر شهید رجایی الزاما باید در نوبت اول آزمون سراسری سال 1404 ثبت‌نام کنند و در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1404 ثبت‌نام برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم در رشته‌های دانشگاه‌های مذکور انجام نخواهد شد.
  • متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی نمی‌توانند متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت‌دبیر شهید رجایی شوند.
  • متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1404 (نوبت اول)، نوع آزمون خود را «فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم هستم» انتخاب می‌کنند، درصورت قبولی و یا عدم‌قبولی در آزمون پذیرش دانشجو-معلم حق انتخاب‌رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1404 را نخواهند داشت.
  • متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام، نوع آزمون خود را «متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم هستم» انتخاب می‌کنند، درصورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم حق انتخاب‌رشته در آزمون سراسری سال 1404 را ندارند. حواستان باشد که اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم در سال 1404 قبل از انتخاب‌رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولی‌های نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب‌رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت‌دبیر شهید رجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم نیستند.
  • تدوین پروژه‌ای برای آموزش «هوش مصنوعی» در تمام پایه‌های تحصیلی

    تدوین پروژه‌ای برای آموزش «هوش مصنوعی» در تمام پایه‌های تحصیلی

    رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه از دو سال پیش، آموزش‌های پایه‌ای برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی در کتاب‌های درسی کار و فناوری برای دانش‌آموزان پایه‌های ششم، هفتم و هشتم گنجانده شده‌است، گفت: این تغییرات گامی در راستای تجهیز نسل جدید به دانش و مهارت‌های روز است و به ارتقای سواد فناوری در کشور کمک خواهد کرد. وی به تدوین یک طرح جامع و یکپارچه در وزارت آموزش و پرورش با توجه به توسعه و ترویج هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف، از جمله آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی اشاره کرد و افزود: این طرح به معرفی مفاهیم کلیدی هوش مصنوعی و زبان‌های برنامه‌نویسی دانش‌آموزان می‌پردازد. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تدوین پروژه‌ای جامع برای آموزش هوش مصنوعی در تمام پایه‌های تحصیلی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر، طرحی پژوهشی در سازمان در حال انجام است که طی آن، برنامه خود نسبت به آموزش هوش مصنوعی در دوره 12ساله تحصیلی و رویکردها و ملاحظات لازم برای یادگیری این فناوری در مدارس را با توجه به تجارب جهانی و چالش‌ها و فرصت‌های آن شفاف خواهیم کرد.

    اجرای برنامه‌های آموزشی در سطح محلات و مدارس پایتخت

    مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران مهدی امیری در رابطه با دبیرخانه متمرکز آموزش‌های شهروندی مطرح کرد: با توجه به این امر که شورای اسلامی شهر تهران ایجاد دبیرخانه آموزش شهروندی را بر شهرداری تهران تکلیف کرده، اداره‌کل آموزش‌های شهروندی از طرف کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به‌عنوان دبیرخانه آموزش‌های شهروندی تعیین شد و دستورالعمل تشکیل دبیرخانه متمرکز و هزینه‌کرد اعتبارات آموزش‌های شهروندی در شهرداری تهران تهیه شد. وی گفت: برنامه بعدی ما این است که بتوانیم برنامه‌های آموزشی را در سطح محلات و مدارس با هماهنگی بیشتری انجام دهیم. در کنار این امر تولید محصولات آموزشی نیز برای ما بسیار مهم است. در این خصوص با توجه به نیاز مخاطب تعدادی محصول آموزشی تولید خواهیم کرد. همچنین نقشی را که می‌توانیم در رسانه ملی و در مجموعه رسانه‌ها داشته باشیم نیز برای ما مهم است.

    فراهم شدن بستر آموزش در سراسر سیستان و بلوچستان

    فراهم شدن بستر آموزش در سراسر سیستان و بلوچستان

    حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، شامگاه سه‌شنبه در دیدار با فرماندار چابهار اظهار کرد: توجه ویژه به مقوله توسعه عدالت آموزشی در جای‌جای استان یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه تعلیم و تربیت بوده و خواهد بود. وی افزود: در سیستان و بلوچستان با هدف پوشش حداکثری تحصیلی دانش‌آموزان، مدارس و کلاس‌های زیر نرم و حتی با یک نفر دانش‌آموز داریم. مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی، نهضت مدرسه‌سازی و مشارکت خیرین نیک‌اندیش کمک شایانی به تأمین کلاس درس مورد نیاز کرده؛ اما همچنان نیاز اساسی به این مقوله احساس می‌شود. فرماندار چابهار نیز در این دیدار با اشاره به رشد جمعیت دانش‌آموزی در این حوزه، گفت: در چابهار به‌ویژه با توجه به موضوع رشد حاشیه‌نشینی، نیاز به فضای آموزشی بیش از پیش احساس می‌شود. وی افزود: مجموعه فرمانداری تلاش کرده و خواهد کرد در کنار آموزش و پرورش در مسیر رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌رو گام مثبت و تأثیرگذاری بردارد و برای دانش‌آموزان این سامان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :