شروع به کار انجمن دوچرخه سواری دانش آموزی کشور پس از سال‌ها تعطیلی

رده: خبر
زمان:

جلیل عباسپور، بعد از یک دهه تعطیلی به‌عنوان رئیس انجمن دوچرخه سواری دانش آموزی کشور انتخاب شد. وی راجع به وضعیت این رشته در مدارس در سال های گذشته، برنامه‌های دوچرخه سواری در آینده، نحوه برگزاری مسابقات و روند اجرای آن به منظور گسترش دوچرخه سواری و حمایت از این رشته برای گروه ملی گفتگو کرد.

شروع به کار انجمن دوچرخه سواری دانش آموزی کشور پس از سال‌ها تعطیلی

از سرگیری فعالیت انجمن دوچرخه سواری

جلیل عباسپور گفت: به دلیل مشکلات مالی انجمن دوچرخه سواری دانش آموزی حدود 10 سال تعطیل بود. با پیگیری‌های دکتر حمیدی و بابویی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی با فدراسیون دوچرخه سواری کشور، باهدف سلامت و توسعه، جلساتی برگزار شد و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای برای فعالیت مجدد انجمن دوچرخه سواری امضا شد.

نحوه‌ی اجرای طرح

رئیس انجمن دوچرخه سواری دانش آموزی در ادامه افزود: در حال حاظر پس از 10 سال مربیان و داوران بسیاری را در این رشته از دست داده‌ایم. در همه استان‌ها تا پایان سال قرار است دوره‌ای آموزشی برای مربی و داوری ویژه‌ی مربیان تربیت بدنی برگزار شود تا در ابتدای سال آینده، مسابقات استانی و منطقه‌ای و در تابستان هم مسابقات قهرمانی برگزار گردد. جلیل عباسپور افزود: در ابتدا آموزش مهارت و شناخت استعدادها را در دانش آموزان را داریم و با این نیت جلو می رویم که در هر خانواده ای حداقل یک دوچرخه وجود دارد. ما شرایط را به گونه ای فراهم می کنیم که بچه ها با هر دوچرخه ای که دارند در مسابقات استعدادیابی شرکت کنند و حتی در مسابقات اولیه با دوچرخه‌های معمولی شرکت کنند و محدودیتی هم برای حضور آنها نداریم. استعدادیابی از دوره‌های چهارم، پنجم و ششم در مدارس شروع می‌شود. در طول دوره‌ی متوسطه دانش آموزان وارد مسابقات شده و پس از آن مشخص می‌شود که بچه‌ها در کدام رشته تخصصی دوچرخه‌سواری مانند جاده، کوهستان یا پیست بروند.

بودجه‌ی طرح

رئیس انجمن دوچرخه سواری دانش آموزی درباره‌ی تأمین بودجه این طرح تصریح کرد: این طرح با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری دانش آموزی و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است. فدراسیون دوچرخه سواری کشور امکانات، زیرساخت‌ها و نیرویی که آموزش و پرورش به آن نیاز دارد را توسط هیئت‌های سراسری در کشور در اختیار آموزش و پرورش می‌گذارد.

هدف از اجرای طرح

جلیل عباسپور در پایان اظهار کرد: هدف ما بیشتر کشف استعداد دانش آموزان است که در دوره‌ی متوسطه مشخص می‌شود. بچه‌ها با هر دوچرخه‌ای می‌توانند در مسابقات استعدادیابی شرکت کنند. ما به دنبال این نیستیم که از ابتدا در بخش‌های تخصصی کوهستان، پیست یا جاده ورزشکاران را پیدا کنیم. یکی از اهداف برگزاری مسابقات، مسابقات مهارتی در حیاط مدارس است. معیارهایی مانند راندن صحیح دوچرخه، سرعت و رد شدن از موانع برای ما اهمیت دارد و به هیچ وجه هدف این نیست تا بچه‌ها تحت استرس قرار بگیرند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: