برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیکی

رده: خبر
زمان:
برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیکی

علی رمضانی مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، در برنامه‌ی مدرسه‌ی ایران استودیو الفبا با اشاره به این که انتخابات شورای دانش آموزی از 22 سال پیش آغاز شده است، بیان کرد: بنیان‌گذاران شورای دانش آموزی در مورخ 1379/05/20 در شورای عالی آموزش و پرورش، بر این عقیده بودند که لازم است به دانش آموزان در زمینه‌های مختلف از قبیل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در مدارس مسئولیت‌های بیشتری دهیم.

انتخابات شورای دانش آموزی به آموزش نیاز دارد

آقای رمضانی در ادامه اظهار کرد که این فعالیت‌ها مورد استقبال قرار گرفته و حوزه‌ی قانون‌گذاری در شورای عالی در ماده‌ی 18 و ماده‌ی 20 آئین‌نامه‌ی مدارس، مدیران و مسئولان مدارس را مسئول این فعالیت قرار داده است. هم‌چنین وی با اشاره به این موضوع که انتخابات شورای دانش آموزی همانند دیگر فعالیت‌های اجتماعی، به آموزش نیاز دارد، بیان کرد: در صورتی که نتوانیم دانش آموزان را بعد از انتخابات، در مسیر درست قرار دهیم بی‌شک به هدف مطلوب بنیان‌گذاران این طرح نخواهیم رسید.

انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد

وی ادامه داد: جامعه‌ی امروز به درک توانایی جوانان و نوجوانان رسیده و این موضوع که نوجوانان و جوانان به جهت روحیه‌ی نشاط، شادمانی و خلاقیتی که دارند، نقش‌پذیرند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در ادامه گفت: در مورد سیل سال گذشته، مسئولیت جمع‌آوری کمک‌های مردمی به شورای دانش آموزی تحت عنوان سیل مهربانی سپرده شد که بسیار مثمر ثمر واقع شد. هم‌چنین در بحث آشنایی با زندگی امام (ره) نیز این مسئولیت به عهده‌ی شورای دانش آموزی قرار گرفت که باز هم شوراهای دانش آموزی در آن بسیار موفق عمل کردند. علی رمضانی در ادامه گفت: برای اولین بار در سال 98-99 انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیکی و پایلوت برگزار خواهد شد و از مدیران، معلمان و تمامی سازمان‌ها درخواست می‌کنم که در انجام این کار به آموزش و پرورش کمک کنند.

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیکی

آشنایی با گام دوم انقلاب از فعالیت‌های شورای دانش آموزی

آقای رمضانی بیان کرد: در سال 98-99 اولین دوره جشنواره لاله های روشن به کمک چهار تشکل دانش آموزی که شامل اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش آموزی، جمعیت جوانان هلال احمر و بسیج دانش آموزی می‌شود، برگزار می‌کنیم. از دیگر فعالیت های شورای دانش آموزی که به کمک تشکل‌ها انجام می‌شود، موضوع آشنایی دانش آموزان با گام دوم انقلاب می‌باشد که ما قصد داریم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شورای دانش آموزی، تشکل‌های دانش آموزی و هم‌افزایی آن‌ها، بحث کمبود نیرو را در آموزش و پرورش تا حدودی جبران کنیم. وی ادامه داد: از خانواده‌ها و اولیا انتظار داریم که در مسیر انتخابات شورای دانش آموزی نقش پررنگی را ایفا کنند و به دانش آموزان در این راه کمک کنند.

علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در ادامه گفت: طی هفته ی اخیر،عکس‌های ارسالی از مدارس ایران، نشان می‌دهند که فعالیت‌های دانش آموزان برای انتخابات شورای دانش آموزی آغاز شده است و هم‌چنین محیط مدرسه به محیطی شادتر و جذاب‌تر برای دانش آموزان تبدیل شده است. اگر بخواهیم محیط آموزشی شاد و پرنشاطی داشته باشیم باید به نقش دانش آموزان در مدارس بیشتر توجه کنیم که این مهم در شورای دانش آموزی در نظر گرفته شده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: