شکاف بین‌نسلی

فاصله بین‌نسلی

یکی از حقوق فرزندان، تعلیم و تربیت است. هر کودکی که متولد می‌شود، ذهن و قلبش مثل آینه پاک است و والدین می‌توانند با تربیت درست، فرزندان‌شان را به سمت خوشبختی هدایت کنند. اما متاسفانه می‌بینیم بعضی از والدین، سعی دارند کودکان‌شان را با منطق‌ها و ارزش‌های خود تربیت کنند و نسخه‌های جدیدی از خودشان را به جامعه تحویل دهند! حواس‌مان باشد که به عنوان پدر و مادر، ارزش‌های هم‌سالان خودمان را روی فرزندان پیاده نکنیم. ما قرار نیست نوع لباس پوشیدن و دوستان فرزندان‌مان را انتخاب کنیم، بلکه فقط باید آن‌ها را در این مسیر راهنمایی کنیم. اما چطور؟ برای پاسخ به این سوال، این ویدئو را مشاهده کنید.

جدایی و درک متقابل

تا حالا شده به علت جابجایی منزل یا مهاجرت از شهری به شهر دیگر، مجبور شده باشید برای مدتی طولانی دوستان صمیمی خود را نبینید؟ متاسفانه اتفاقاتی از این قبیل می‌تواند تاثیر روانی و عاطفی چشم‌گیری روی فرزندان ما داشته باشد. به طور کلی ارتباطات کودکان نوجوانان با دوستان‌شان تاثیر زیادی در انتخاب مسیرشان در آینده دارد و می‌تواند باعث سقوط یا رشد آن‌ها شود. اتفاقاتی مثل قطع رابطه با دوستان یا طرد شدن کاملا اجتناب‌ناپذیر هستند و شیوه‌ی برخورد خانواده‌ها با این اتفاقات اهمیت زیادی دارد. اما عکس‌العمل خانواده‌ها در این مواقع باید چطور باشد؟ چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟ پاسخ این سوالات را در این ویدئو بیابید.

ضرورت مشاور خانوادگی

خانواده‌ها موقع بحران‌های عاطفی و روانی باید چه کار کنند؟ در دنیای عجیب و پیچیده‌ی امروز اهمیت مشاور برای خانواده قابل انکار نیست. ما باید به مشاور به چشم یک پزشک خانوادگی نگاه کنیم و از طرز فکر اشتباه اطرافیان نترسیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر به مشاور مراجعه کنند، دیگران آن‌ها را بیمار روانی می‌پندارند. در حالی که این طرز فکر کاملا اشتباه است و ما می‌توانیم با اقدامات درست، در جهت مثبت فرهنگ‌سازی کنیم. با وجود مشکلات و دغدغه‌هایی که هر روز ما را تهدید می‌کنند، ارتباط نزدیک و مستمر دانش‌آموزان و والدین با یک مشاور روان‌شناسی خانواده کاملا حیاتی است. اما وظیفه‌ی یک مشاور دقیقا چیست؟ کدام مشاور به درد ما می‌خورد؟ برای آگاهی از جزئیات بیشتر، این ویدئو را تماشا کنید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: