ضرایب دروس اختصاصی در کنکور

رده: خبر
زمان:

اعلام ضرایب دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی کنکور

اعلام ضرایب دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی کنکور

ضرایب دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی اعم از فنی و ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان های خارجی در نوبت دوم کنکور 1402 اعلام شد. در هر نوبت آزمون اختصاصی، برای هر داوطلب طبق بند 1-2 ماده 2 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نمره کل آزمون اختصاصی حاصل از میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی داوطلب در گروه آزمایشی که شرکت کرده ساخته می شود.

  • در گروه آزمایشی فنی و ریاضی برای درس ریاضی 12، فیزیک 9 و شیمی نیز 7 ضریب دارد.
  • در گروه آزمایشی علوم تجربی درس زیست‌شناسی ضریب 12، فیزیک ضریب 7، شیمی ضریب 9، ریاضی ضریب 7 و زمین‌شناسی ضریب 1 در نظرت گرفته شده است.
  • در گروه آزمایشی علوم انسانی، برای دروس ریاضی ضریب 6، زبان و ادبیات فارسی ضریب 8، علوم اجتماعی ضریب 5، روان شناسی ضریب 2 ، زبان عربی ضریب 5، تاریخ و جغرافیا ضریب 5 ، فلسفه و منطق ضریب 5 و در نهایت اقتصاد ضریب 2 در نظر گرفته شده است.
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد

    تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد

    مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد سال تحصیلی 1403 - 1402 که پیش از این تا 25 فروردین ماه درنظر گرفته شده بود تا 28 فروردین ماه تمدید شد. آنگونه که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرده است مهلت ثبت‌نام، ویرایش اطلاعات و پرداخت هزینه برای داوطلبان شرکت در آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان از تاریخ 26 تا 28 فروردین ماه، در پنجره خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش تمدید شد و دیگر تکرار نمی‌شود. آزمون پایه هفتم در روز اول تیرماه و آزمون پایه دهم در روز دوم تیرماه برگزار خواهد شد.

    مهلت پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

    مهلت پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

    رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی از نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره داوطلبان کنکور سراسری 1402 بیان کرد و گفت: مهلت ثبت‌نام در امتحانات جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا پایان فروردین ماه درنظر گرفته شده است. محسن زارعی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام کنند اما به این نکته توجه داشته باشند که هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس است. وی افزود: نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به موجب مصوبات سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به متقاضیانی که قبل از این مصوبه از فرصت ترمیم استفاده کرده بودند، اجازه داده شده است یک‌بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند، گفت: در ترمیم نمره، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود.

    کنکوری‌های متقاضی استفاده از سهمیه‌ها بخوانند؛

    کنکوری‌های متقاضی استفاده از سهمیه‌ها بخوانند؛

    ضوابط و شرایط استفاده از انواع سهمیه‌ها برای داوطلبان نوبت دوم کنکور 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد. همه داوطلبان بر اساس محل تحصیل خود، جزء سهمیه مناطق (مناطق سه گانه کشوری) محسوب می شوند، مگر اینکه شرایط استفاده از سهمیه های دیگر را نیز داشته باشند. شرایط استفاده از سهمیه ها بدین شرح است:

  • سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا: داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند، لازم است به ارگان مربوط مراجعه و فرم استفاده از سهمیه رزمندگان را تکمیل کنند.
  • سهمیه رزمندگان: رزمندگانی که بر اساس ماده 1 و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از شهریور 59 تا شهریور 67 حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذی‌ربط نسبت به راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1402 25 تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند، تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهایی قرار گیرد.
  • سهمیه ایثارگران: جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران» برای استفاده از سهمیه ایثارگران بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام نمایند.
  • سهمیه خانواده شهدا: خانواده شهدا (پدر، مادر، خواهر و برادر شهید) برای استفاده از سهمیه مذکور باید نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام نمایند و نیازی به مراجعه به «درگاه اینترنتی ایثار» ندارند، در صورت تأیید نهایی توسط «بنیاد شهید و امور ایثارگران»، این داوطلبان در سهمیه خانواده شهدا گزینش می‌شوند.
  • b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :