ضرورت بازنگری در شهریه مدارس غیردولتی

رده: خبر
زمان:

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: شاخص‌های الگوی شهریه مدارس غیردولتی امسال تغییر خواهد کرد.

ضرورت بازنگری در شهریه مدارس غیردولتی

ضرورت بازنگری در شهریه مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برخی مدارس غیردولتی را عین عدالت آموزشی می‌دانند، برخی نیز می‌گویند موضوع طبقاتی شدن درحال شکل‌گیری است، لذا باید سنجه‌ی خوبی برای کار‌های مدارس غیردولتی داشته باشیم. سنجه‌ها نباید تک بعدی باشد، مدرسه‌ای که آموزش محور است و تست‌زنی می‌کند موفق نیست، زیرا این مدرسه تک ساحتی است و باید شش ساحتی شود. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یک رهاشدگی در مدارس غیردولتی و حتی دولتی در سال‌های گذشته داشته‌ایم، لذا کار‌های مشترکی را باید با همراهی مدیران مدارس برای جبران این نقص‌ها انجام دهیم که البته بخشی از فعالیت‌ها آموزشی و تربیتی آغاز شده است. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: شاخص‌های الگوی شهریه امسال تغییر می‌کند و به مدل‌های سند تحول بنیادین و سند راهبردی سازمان مستند می‌شود و سنجه‌های شهریه سال آینده متغیر می‌شود، همچنین بارگذاری شاخص‌های رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در حال انجام است. وی گفت: آمادگی داریم به مدارس غیردولتی کمک کنیم و این علاقه‌مندی در دولت و مجلس هم دیده می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد

با توجه به درخواست‌های متعدد مخاطبان از دبیرخانه جشنواره مبنی بر تمدید مهلت ارسال آثار، این زمان به‌مدت یک‌ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 دی‌ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی ecf.roshd.ir ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند. کارگاه‌های آموزشی با موضوع تولید محتوای الکترونیکی به بهانه برگزاری این جشنواره برگزار خواهد شد. برخی کارگاه‌های تولید محتوای الکترونیکی در استان‌ها در حال برگزاری است و با همکاری دانشگاه فرهنگیان نیز کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجومعلمان برگزار خواهد شد. یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد، با هدف «شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان محتوای الکترونیکی کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی» از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار می‌شود.

مدارس سمپاد عامل کشف استعداد دانش‌آموزان یا ابزار ناعدالتی آموزشی؟

مدارس سمپاد عامل کشف استعداد دانش‌آموزان یا ابزار ناعدالتی آموزشی؟

آموزش دانش‌آموزان تیزهوش در قالب مدارس ویژه استعدادهای درخشان با آموزش‌های تکمیلی، ریشه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و پس از آن در دهه 60 با تلاش "حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای" سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شکل گرفت، مدارس سمپاد حالا پس از چند دهه فعالیت، معیار نخبه‌پروری در ایران هستند. شواهد گواه این است که مدارس سمپاد در طول این سال‌ها، در برخی از موارد از مسیر اصلی خود منحرف شده‌اند. بنا بر نظر کارشناسان درباره جداسازی دانش‌آموزان در مدارس سمپاد را در 4 دسته شیوه شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش، تمرکز سمپاد بر شهرهای برخوردار و مراکز استان‌ها، تمرکز سمپاد به‌روی قشر برخوردار و روش کاری این مدارس که تفکیک دانش‌آموزان تیزهوش از سایرین است، تقسیم کرد. اخیرا الهام یاوری رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگویی درباره اینکه جداسازی دانش‌آموزان تیزهوش از بدنه مدارس دولتی گفته بود: در بسیاری از شهرها مدارس سمپاد وجود ندارد، از سوی دیگر حدود دو درصد جمعیت دانش‌آموزان در این مدارس حضور دارند. یعنی از هر 100 نفر یک نفر را جدا می‌کنیم، این جداسازی آن‌قدر اندک است که تأثیر محسوسی بر مدارس دولتی ندارد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: