طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

رده: خبر
زمان:

مرحله دوم طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

مرحله دوم طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پودمان دوم دوره توانمندسازی معلمان، مربیان و مدیران مدارس غیردولتی به مدت 60 ساعت خبر داد و گفت ثبت‌نام برای فاز دوم از دی‌ماه آغاز می‌شود. احمد محمودزاده اظهار کرد: «دوره آموزشی 360 ساعته برای تمام معلمان، مربیان و مدیران مدارس غیردولتی سراسر کشور تدارک دیده شده که فاز اول آن به مدت 60 ساعت برای همه معلمان، مربیان و مدیران برگزار و به اتمام رسید.» وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای فاز دوم این دوره از دی‌ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: «فاز اول دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی مورد بازنگری قرار گرفته و یک آسیب‌شناسی از سری اول داشتیم.» وی با بیان این‌که مدت پودمان دوم نیز 60 ساعت است، گفت: «15 ساعت مربوط به مباحث بصیرتی و معرفتی و 45 ساعت نیز مربوط به موضوعات دانش تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای معلمان است.»

امضای تفاهم‌نامه توسعه مدارس هیات امنایی در مناطق محروم

امضای تفاهم‌نامه توسعه مدارس هیات امنایی در مناطق محروم

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه‌جانبه به‌منظور توسعه مدارس هیات امنایی در مناطق محروم در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی امضا شد. این تفاهم‌نامه در راستای توسعه مدارس هیات امنایی در مناطق محروم به صورت سه‌جانبه بین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، قرارگاه جهادی توسعه همه‌جانبه روستا (وزارت کشور) و موسسه تربیتی و آموزشی مدارس مسجدمحور به امضا رسید. این تفاهم‌نامه به امضای احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و مجید بکایی قائم مقام وزیر کشور رسید. در این مراسم احمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت نیز حضور داشت. استفاده از ظرفیت‌های سازمان، قرارگاه و موسسه در راستای تبدیل مدارس دولتی به دولتی هیات امنایی با تاکید بر مدارس روستایی و بخش‌ها، با هدف برقراری تعامل هرچه بیشتر میان مدرسه، مسجد و خانواده و ایجاد تحول همه جانبه در مدارس هدف براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

اولین جلد از مجموعه «نوجوانه» به‌زودی چاپ می‌شود؛

اولین جلد از مجموعه «نوجوانه» به‌زودی چاپ می‌شود؛

اولین جلد از مجموعه 30 جلدی نوجوانه به‌زودی از سوی موسسه فرهنگی منادی تربیت به چاپ خواهد رسید. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی منادی تربیت، این مجموعه ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های 14‌گانه زندگی نوجوانان را دربردارد. نخستین جلد این مجموعه با عنوان رمزگشایی از دنیای نوجوانی، آماده چاپ شده است. در این مجموعه، برای هر مهارت از مهارت‌های 14گانه، 2 جلد ویژه مربیان و نوجوانان در قالب کتاب کار آماده می‌شود. براساس این گزارش این مجموعه زیر نظر دکتر میرسبحان سادات به همراه چند روان‌شناس خبره، در حال آماده‌سازی است.

اجرای آزمایشی طرح «پزشک مدرسه» در 340 مدرسه شهر تهران

اجرای آزمایشی طرح «پزشک مدرسه» در 340 مدرسه شهر تهران

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی طرح «پزشک مدرسه» در 340 مدرسه شهر تهران خبر داد. صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین جزییات اجرای طرح «پزشک مدرسه» در مدارس کشور اظهار کرد: «مقدمات اجرایی شدن این طرح به صورت آزمایشی در 340 مدرسه شهر تهران فراهم شده و ان‌شالله تا قبل از شروع فصل زمستان نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.» وی در پاسخ به این سوال که نحوه اجرای طرح پزشک مدرسه به چه شکل خواهد بود، گفت: «هدف مورد نظر تمرکز روی حوزه آموزش، پیشگیری و آگاهی بخشی درباره موضوعاتی مانند بهداشت فردی و بهداشت محیط است که ان‌شالله عملیاتی خواهد شد.» معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: «تمامی ابعاد اجرای طرح پزشک مدرسه در حال بررسی است و کار کارشناسی نیز از سوی متخصصان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در حال انجام است. امیدواریم این طرح به بهترین نحو ممکن در تمامی مدارس کشور به اجرا برسد.»

جشنواره نوجوان سالم به‌زودی آغاز می‌شود؛

جشنواره نوجوان سالم به‌زودی آغاز می‌شود؛

امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در پایان با اشاره به آغاز دوره جدید نوجوان سالم اذعان کرد: «جشنواره نوجوان سالم همچون سال گذشته بدون تغییر محورها در مراحل مختلف منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و بخشنامه‌ای برای شروع فعالیت برای استان‌ها ارسال شده که باید در اسرع وقت کار خود را در مناطق آغاز کنند.» وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری برای مبارزه با مواد مخدر است، افزود: «گسترش فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه موجب نهادینه‌شدن فرهنگ پیشگیری در سطح جامعه می‌شود و با توجه به حجم تهدیدات موجود در زمینه مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی باید با همکاری همه نهادهای مسئول این فعالیت‌ها نیز گسترده‌تر شود. در این مسیر، آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و تکیه بر آموزش در چهارچوب مدرسه در برنامه‌های پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی اهمیتی ویژه دارد.»

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: