غیرحضوری شدن مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا

رده: خبر
زمان:

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان‌های تهران و البرز، تمام مقاطع تحصیلی استان تهران و البرز به جز دماوند، فیروزکوه و پردیس روز چهارشنبه 2 آذر 1401 غیرحضوری شد. بر اساس مصوبات این کارگروه، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل خواهند بود.

غیرحضوری شدن مدارس تهران و البرز؛ چهارشنبه 2 آذر

غیرحضوری شدن مدارس تهران و البرز؛ چهارشنبه 2 آذر

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان‌های تهران و البرز با حضور اعضا روز سه‌شنبه 1 آذر برگزار شد. بر اساس مصوبات این کارگروه، تمام مدارس استان تهران و البرز در همه مقاطع تحصیلی به جز دماوند، فیروزکوه و پردیس روز چهارشنبه 2 آذر غیرحضوری شد. همچنین بر اساس مصوبات این کارگروه، چهارشنبه دوم آذرماه در تمامی شهرستان‌های استان‌های تهران و البرز به استثنای پردیس، دماوند و فیروزکوه، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل خواهند بود و تمام مقاطع تحصیلی غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است. به علاوه فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و فروش مجوز روزانه طرح و ترافیک توسط شهرداری تهران تا روز پنج‌شنبه ممنوع است. از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضرور خودداری کنند.

تشویق کنکوری‌ها به انتخاب رشته‌های اولویت‌دار

تشویق کنکوری‌ها به انتخاب رشته‌های اولویت‌دار

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بر ضرورت هدایت دانش‌آموزان کنکوری به انتخاب رشته‌های اولویت‌دار در صورت قبولی در آزمون سراسری تاکید کرد. وی با بیان اینکه برخی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها اولویت‌دار هستند، اظهار کرد: «در عین حال برخی رشته‌های تحصیلی هم جزو رشته‌های دانشگاهی کم‌طرفدار هستند که برای هر دوی این رشته‌ها برنامه‌هایی مد نظر است. امسال به داوطلبانی که این رشته‌های تحصیلی را انتخاب کردند، تسهیلاتی پرداخت شد.» به گفته وی، در آزمون سراسری سال 1401 رشته‌های آمار، آمار و سنجش آموزشی، دکتری پیوسته فیزیک، ریاضیات وکاربردها، زیست‌فناوری، زمین شناسی، زیست‌شناسی‌جانوری، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی دریا، زیست‌شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، شیمی محض، فیزیک در رشته‌های علوم پایه مشمول دریافت مزایای تحصیلی شدند. مروتی یادآور شد: «با تصویب وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رتبه‌های 1 تا 100 گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های 1 تا 50 گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در کنکور سراسری سال گذشته و دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی می‌توانستند از مزایای در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.»

عدم «اجباری» بودن دوره پیش‌دبستانی

عدم «اجباری» بودن دوره پیش‌دبستانی

مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست شورای برنامه‌ریزی و نظارت پیش‌دبستان و کودکستان‌های شهر تهران، ماموریت اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را «سازماندهی مراکز تربیت کودک به خصوص در سه سال دوم کودکی»، «توانمندسازی خانواده‌ها» و «ارتقای زیست بوم کودکی در ایران» برشمرد و اظهار کرد: آینده کشور وابسته به شیوه تربیت امروز کودکان است، اگر براساس منویات مقام معظم رهبری به این امر توجه کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که دانش‌آموزان و نسل فردای ما پیشرفتی که مدنظر است را محقق کنند. وی با اشاره به اینکه دوره پیش از دبستان، اجبار نیست اما ضروری است، افزود: دوره پیش از دبستان، جزیی از حوزه دبستان نیست، بلکه خود یک دوره تربیتی مستقل است و خدمت به کودکان قبل از ورود به دبستان جدا از ماموریت و رسالت این سازمان، یک وظیفه شرعی محسوب میشود. رئیس سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک در ادامه تصریح کرد: همه ما در کنار وظایف اداری خود باید برای کودکان برنامه داشته باشیم.

حال و هوای جام جهانی در نسخه جدید برنامه شاد

حال و هوای جام جهانی در نسخه جدید برنامه شاد

در حالی که قطر میزبان بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین جشن فوتبالی دنیا است، شبکه شاد از نسخه جدید خود با حال و هوای جام جهانی رونمایی کرد. مدیران، معلمان، دانش‌آموزان، عوامل اجرایی و خانواده‌ها می‌توانند با به‌روز رسانی شاد، به ابزارها و خدمات جدید دسترسی داشته باشند. در این نسخه علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند به صورت زنده مسابقات جام جهانی را تماشا کنند و در جریان آخرین اخبار و حواشی جام 22 قرار گیرند. همچنین مسابقات مختلفی برای کاربران درنظر گرفته شده که به عنوان نمونه در بخش «تحلیل‌شو» می‌توانند بازی‌ها را از منظر کارشناسی تحلیل کنند. یا در بخش «هوادار» می‌توانند شعر، روایت و خاطره‌ای از رویدادهای جام جهانی ارسال کرده و در بخش «من گزارشگر» بخشی از بازی‌های تیم ملی در این جام را انتخاب کرده و گزارش کنند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند در بخش «تا پای جان برای ایران» پیام‌های خود را خطاب به ملی‌پوشان در قالب فیلم و عکس ارسال کرده و در قرعه‌کشی جوایز ارزشمند شرکت کنند.

اجرای سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان

اجرای سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان

آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد. عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان ضمن قدردانی از حمایت وزارتخانه اظهار داشت: امیدوارم این نگاه مثبت، پاسخ شایسته‌ای از سوی مجموعه رویان به دنبال داشته باشد. شاهوردی با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان اقدامات و برنامه‌هایی برای آشنایی دانش‌آموزان با این عرصه مدنظر دارد، گفت: یکی از برنامه‌ها این است که با ایجاد آزمایشگاهی برای دانش‌آموزان، فرصت و زمینه‌ای فراهم کنیم که بچه‌ها با سلول و کار در آزمایشگاه آشنا شوند. وی تاکید کرد: ما به اندازه وسع خودمان حرکت می‌کنیم و امیدواریم با نگاه خوبی که وزارت آموزش و پرورش دارد، جوانه‌ای که در رویان شکل گرفته است با قوت ادامه یابد تا در مدارس و بین دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد. وی همچنین گفت: نسل جدید پزشکی به علوم پایه گره خورده است. امروز به واسطه عرصه‌هایی همچون سلول‌های بنیادی شاهد انقلاب دوم در دنیای پزشکی هستیم که البته این میدان، سربازان خاص و انسان‌های عاشق را می‌خواهد تا با همراهی افرادی که به صورت بالینی کار می‌کنند، بنیانگذار اتفاقات خوبی برای آینده این سرزمین باشند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: