غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های تهران؛ 23 و 24 آذر

رده: خبر
زمان:

معاون استاندار تهران از «غیرحضوری» شدن مدارس و دانشگاه‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 آذر ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند خبر داد.

غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های تهران چهارشنبه و پنجشنبه

غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های تهران چهارشنبه و پنجشنبه

عابد ملکی معاون استاندار تهران گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوا در استان تهران و تشکیل جلسه دوباره کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری، مقرر شد مدارس تهران برای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 آذر ماه هم غیر حضوری باشند. همچنین کلاس‌های دانشگاه‌های استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند نیز غیرحضوری خواهد بود. معاون استاندار تهران افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز طی این دو روز در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند تعطیل هستند. ملکی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزشی برای چهارشنبه و پنجشنبه ممنوع خواهد بود از شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیر ضروری خودداری و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N95 استفاده کنند.

تعیین منابع طراحی سوالات کنکور

تعیین منابع طراحی سوالات کنکور

حجت‌الاسلام و المسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره برنامه این سازمان برای تغییر جدول عناوین دروس و ساعات اختصاص یافته به هر عنوان توضیحاتی ارائه کرد: این اقدام در ردیف برنامه‌های کوتاه‌مدت ما قرار نمی‌گیرد و جزو برنامه‌های میان‌مدتی است که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تعقیب می‌شود. تغییر جدول عناوین دروس کار بسیار سنگینی است و ما اکنون مطالعات مربوطه را آغاز کرده‌ایم به این معنا که اساسا برای توزیع زمان آموزش بین ساحت‌ها و حوزه‌های تربیت و یادگیری چه مدل‌ها و الگوهایی داریم. وی همچنین گفت: کارگروه‌هایی را تشکیل داده و پیگیری امور مربوط در دستورکار قرار گرفته‌است، اما به این زودی اتفاق نمی‌افتد. ما پیش‌نویس کارشناسی را آماده و به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال می‌کنیم و آن‌جا باید بررسی و تصویب شود. مشغول مطالعه هستیم تا بتوانیم این پیش‌نویس را سال آینده به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کنیم. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر هماهنگی با سازمان سنجش برای تعیین محدوده محتوای درسی در طراحی سوالات کنکور گفت: هماهنگی لازم با مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش را داریم و روابط ما با سازمان سنجش نیز خوب بوده است. بارم‌بندی‌ها و محدوده محتوای درسی برای طراحی سوالات نیز مشخص شده است.

اعلام وضعیت نظام وظیفه متقاضیان ثبت نام داوطلب آزاد برای ایجاد سابقه تحصیلی

اعلام وضعیت نظام وظیفه متقاضیان ثبت نام داوطلب آزاد برای ایجاد سابقه تحصیلی

وضعیت نظام وظیفه متقاضیان ثبت‌نام به شیوه داوطلب آزاد برای ایجاد سابقه تحصیلی اعلام شد. متقاضیان در نظر داشته باشند به داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان مشمولی که بیش از سه ماه وقفه تحصیلی دارند، معافیت تحصیلی تعلق نمی‌گیرد. متقاضیان جهت ایجاد سابقه تحصیلی، ترمیم نمره و اخذ دیپلم مجدد در رشته غیرمتناظر باید برای تعیین وضعیت نظام وظیفه خود قبل از ثبت‌نام به شیوه داوطلب آزاد در مدارس بزرگسالان دولتی طبق ماده 78 آیین‌نامه آموزشی نظام جدید دوره دوم متوسطه شیوه نیم‌سال واحدی بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد کشوراقدام کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان نظام جدید آموزشی در مهلت یک‌سال معرفی جهت تعیین وضعیت نظام وظیفه، می‌توانند نسبت به ایجاد سابقه، ترمیم نمره و اخذ دیپلم مجدد در رشته غیر متناظر اقدام کنند. دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه برای ایجاد سابقه و یا ترمیم نمره می‌توانند با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و معافیت تحصیلی معتبر به مدارس بزرگسالان دولتی مراجعه کنند.

اجرایی شدن طرح نور در مدارس غیر دولتی

اجرایی شدن طرح نور در مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: طرح نور در قالب چهار فعالیت بهار بندگی، طرح محراب، طرح سه میم و طرح چون و چرا در مدارس غیر دولتی به صورت جدی مورد توجه قرار دارد. محمودزاده در خصوص طرح نور چشم گفت: این طرح در قالب 4 فعالیت بهار بندگی، طرح محراب، طرح سه میم و طرح، چون و چرا که برگزاری گفتمان‌های دینی است، در مدارس غیر دولتی به صورت جدی مورد توجه و اجراست و امیدواریم طرح محراب، برگزاری نماز جماعت در مدارس، به صورت ویژه برگزار شود و منجر به انتشار نماز‌های جماعت زنده مدارس از طریق رسانه صدا و سیما باشیم. وی گفت: طرح پیوند نماز، منزل، مدرسه و مسجد یکی دیگر از اقدامات است همچنین طرح برگزاری جلسات گفتمان دینی نیز یکی دیگر از کارهاست که در قالب محور نور چشم است؛ در حقیقت برنامه‌های ما در این قالب با عنوان برنامه‌های تربیتی است که انتظار داریم تمام برنامه‌ها در مدارس غیردولتی به صورت سیاست مدرسه محوری برگزار شوند و فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی سازمان را به موضوع رتبه‌بندی مدارس گره زده‌ایم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: