نیم سال دوم، فرصتی طلایی برای موفقیت در کنکور

رده: مقاله
زمان:
نیم سال دوم، فرصتی طلایی برای موفقیت در کنکور

این سوال همیشه متداول بوده که: اگر از فرصت ترم اول تحصیلی خود به خوبی استفاده نکرده باشم، آیا می‌توانم با توجه به زمان باقی مانده، درکنکور به نتیجه‌ی مطلوبی برسم؟ متاسفانه در پایان ترم اول، این سوال از سوی دانش آموزان بسیار مطرح می‌شود و بسیاری از داوطلبان کنکور با نا امیدی و استرس به مشاوران خود مراجعه می‌کنند و خواستار کمک و راهنمایی هستند.

شروعی مناسب، شرط لازم قبولی در کنکور

در واقع بهترین زمان برای شروع به درس خواندن و موفقیت در کنکور از تابستان است. برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب باید آهسته و پیوسته به مطالعه پرداخت و با برنامه‌ریزی دقیق و منظم در آزمون‌ها شرکت کرد. چنین دانش آموزانی معمولا خستگی کمتری نسبت به مابقی احساس می‌کنند و یقینا به نتیجه‌ی مطلوبی نیز می‌رسند. اما دانش آموزانی که در ترم اول کم‌کاری و یا برنامه‌ریزی غلطی داشتند چه کاری می‌بایست انجام دهند تا عقب افتادگی درسی خود را جبران کنند؟ آیا باید تا سال بعد منتظر بمانند و در کنکور بعدی شرکت کنند؟ خیر، ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.

شروع دوباره یا شروع با تاخیر

به یاد داشته باشیم که نباید اجازه دهیم بیشتر از این ضرر کنیم، و فرصت‌هایمان را از دست ندهیم. به طور کلی اگر مباحث باقی مانده دروس را در نیم سال دوم بشماریم خواهیم دید؛ حدود 40 تا 50 درصد مباحث کنکور در ترم دوم تدریس می‌شوند. اگر شما 10 تا 20 در صد مباحث ترم اول خود را آموخته باشید می‌توانید به 50 تا 60 درصد مباحث کنکور مسلط شوید؛ و حتما می‌دانید که به طور مثال، دوستان رشته‌ی ریاضی با تسلط بر میانگین 60 درصد از دروس عمومی و تخصصی‌، رتبه زیر 1000 در کنکور را کسب خواهند کرد. پس ناامید نباشید که فرصت جبران هنوز باقی مانده است.

نیم سال دوم، فرصتی طلایی برای موفقیت در کنکور

به طور عمیق، مفید و با دقت لازم مطالعه کنید

یادتان باشد که اگر از ترم دوم در مطالعه‌ی خود جدی شدید، دیگر زمانی برای بازخوانی مجدد ندارید. پس هر آنچه که امروز می‌خوانید را باید به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید و بر نکات و تست‌های مربوط به آن، کاملا مسلط باشید. لازمه‌ی این تسلط در مطالعه، عمیق خواندن و دقت بسیار بالا در درک مطالب است.

با علاقه مطالعه نمایید

کسانی که دیرتر شروع به مطالعه برای کنکور می‌کنند، متاسفانه کمی بیشتر از دانش آموزانی که از تابستان شروع به مطالعه کردند در معرض خستگی و ناامیدی هستند. در این که برنامه‌ی شما کمی فشرده‌تر از داوطلبین دیگر می‌شود کوچک‌ترین شکی نداریم. به دنبال این برنامه‌ی فشرده، زمان بیشتری را باید به مطالعه و تست بپردازید. پس سعی کنید، با علاقه دروس خود را مطالعه کنید تا خستگی کم‌تری حس کنید و نتیجه‌ی مطلوبتان را همین امسال در کنکور کسب نمایید.

راهنمایی و برنامه‌ریزی دقیق توسط مشاوران

برای جبران زمان‌های از دست رفته، حتما از مشاوران خود کمک و راهنمایی بخواهید. از آنها بخواهید با توجه به نتیجه‌ای که در ترم اول کسب کردید، برای شما برنامه‌ریزی کنند و حتما برای اجرای دقیق آن تمام سعی و تلاشتان را به کار گیرید. شرکت در آزمون‌های دوره‌ای و جامع و هم‌چنین تحلیل کارنامه‌ی آزمون‌ها توسط مشاوران شما نیز بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

سخن آخر

درست است که از خیلی از همکلاسی‌های خود عقب هستید! درست است که ترم اول نتیجه‌ی مطلوب را کسب نکردید و کم‌کاری داشتید! درست است که تا کنکور زمان زیادی باقی نمانده و برنامه‌های درسی، فشرده‌تر شدند! اما هنوز هم دیر نشده؛ می‌توانید با سعی و تلاش بیشتر به آن‌چه مطلوب شماست برسید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: