فقط یک بار امکان ترمیم نمره وجود دارد!

رده: خبر
زمان:

امکان ترمیم نمره فقط یک بار!

امکان ترمیم نمره فقط یک بار!

امسال تأثیر معدل در کنکور، 40 درصد قطعی است و این موضوع باعث شده است که برخی دانش‌آموزان درخواست ترمیم نمره داشته باشند. البته تعدادی از داوطلبان آزاد هم خواستار ترمیم نمره هستند. امکان ترمیم نمره برای هر درس فراهم است اما فقط برای هر درس یکبار می‌توان ترمیم نمره انجام داد. محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر داوطلب یا دانش‌آموز در امتحان ترمیم نمره شرکت کند و نمره بالاتر کسب کند، این نمره برای او در سوابق تحصیلی ثبت می‌شود اما اگر نمره او کمتر شود، نمره قبلی او در سوابق تحصیلی در نظر گرفته می‌شود. وی ادامه داد: با مصوبه شورای عالی و کارگروه مربوط، فعلا ترمیم نمره فقط یک‌بار امکان‌پذیر است. یعنی یکبار داوطلبان و دانش‌آموزان هر درس را امتحان می‌دهند و یکبار هم امکان ترمیم نمره وجود دارد.

اعلام تغییرات احتمالی کنکور 1403، شهریور ماه امسال؛

اعلام تغییرات احتمالی کنکور 1403، شهریور ماه امسال؛

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: کنکور 1402 بدون تغییر برگزار می‌شود و در صورت تغییر در فرآیند برگزاری کنکور 1403 در شهریور اطلاع‌رسانی می‌شود. عبدالرسول پورعباس درباره کنکور 1402 گفت: "داوطلبان کنکور، تحت تأثیر اخبار و فضای سیاسی و اجتماعی قرار نگیرند و در روند برگزاری کنکور امسال تغییری نخواهیم داشت. وی افزود: اگر قبل از شهریور هر تغییری داشته باشیم، ملاک عمل قرار می‌گیرد و براین اساس، فرایند کنکور 1403 در شهریور نهایی می‌شود. با این حال برخی نمایندگان مجلس، طرحی را برای کنکور تهیه کرده‌اند که در صورت تصویب در صحن علنی و ابلاغ شورای نگهبان ملاک عمل قرار خواهد گرفت. در طرح جدید مجلس برای کنکور، تأثیر قطعی معدل وجود دارد اما به این شکل که برای کنکور 1403 سهم تأثیر قطعی سوابق تحصیلی را آموزش و پرورش تعیین می‌کند و پس از آن باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شود.

مهلت شرکت دانش‌آموزان هفتم و هشتم در آزمون‌های سلامت روان تا 20 خرداد؛

مهلت شرکت دانش‌آموزان هفتم و هشتم در آزمون‌های سلامت روان تا 20 خرداد؛

مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از مهلت دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم متوسطه در آزمون‌های غربالگری و سلامت روان تا روز بیستم خردادماه خبر داد. طبق اعلام این مرکز در کانال اطلاع‌رسانی‌اش در شبکه شاد، آزمون «سلامت روانی رفتاری» و «غربالگری پایه روانشناختی» در پرتال وزارت آموزش و پرورش فعال شده است. آزمون «سلامت روانی رفتاری» برای دانش‌آموزان پایه هفتم و آزمون «غربالگری پایه روانشناختی» برای دانش‌آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان حداکثر تا تاریخ 20 خرداد ماه 1402 فرصت دارند که از طریق ورود به سامانه یاشده، در این آزمون‌ها شرکت کنند. در این اطلاعیه همچنین خطاب به مدیران مدارس آمده است: مدیران با توجه به اینکه پس از پایان امتحانات نوبت دوم، دانش‌آموزان در اختیار شما نیستند؛ لطفا روزانه و مکرر تاکید کنید در اسرع وقت آزمون غربالگری را انجام دهند.

صدور کارنامه پرورشی مدارس و دانش‌آموزان

صدور کارنامه پرورشی مدارس و دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی فاز اول سامانه صدور کارنامه عملکرد تربیتی مدارس و دانش‌آموزان کشور خبر داد. اصغر باقرزاده با اشاره به ضرورت رصد و نظارت بر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری، فرآیند ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی و اجرای مهم‌ترین فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی از جمله مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان، مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات پرسش مهر، گروه‌های سازمان دانش‌آموزی، جشنواره تجارب برتر تربیتی، ثبت امام جماعت، هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی و ثبت اطلاعات کتابخانه مدارس در قالب سامانه «نورینو» آغاز شده است. وی افزود: براساس اطلاعات مندرج در این سامانه، امتیاز و کارنامه مدارس سراسر کشور بر حسب عملکرد تربیتی دانش‌آموزان آن مدارس به صورت نموداری و مقایسه‌ای قابل استخراج است و در حال حاضر امکان مشاهده رتبه عملکرد پرورشی تمام مدارس در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری از طریق این سامانه امکان پذیر است. باقرزاده خاطرنشان کرد: دسترسی به سامانه نورینو از طریق پرتال یکپارچه وزارت آموزش و پرورش قابل دسترس دانش‌آموزان، معلمان و والدین است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: