قطعی اینترنت برای امتحانات نهایی نداریم؛

رده: خبر
زمان:

عدم قطع اینترنت برای امتحانات نهایی

عدم قطع اینترنت برای امتحانات نهایی

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از روز یکشنبه 31 اردیبهشت با درس تعلیمات دینی 3 آغاز می‌شود و تا 25 خرداد 1402 ادامه دارد. محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات نهایی گفت: قطع اینترنت بین‌الملل در ساعات برگزاری امتحان به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده چرا که کانال‌های متخلف در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت می‌کنند اما این موضوع در حال بررسی است و هنوز به جمع‌بندی و نتیجه نهایی نرسیده است. وزارت آموزش و پرورش نیز با صدور اطلاعیه‌ای گفت: قطع اینترنت بین‌الملل در زمان برگزاری امتحانات نهایی به صورت پیشنهاد بوده که مصوب نشده است. قطع اینترنت به مدت 10 روز برگزاری امتحانات نهایی به عنوان یک گزینه بررسی شد اما تصمیم گرفته نشد و چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

آغاز ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی از هفته چهارم خرداد

آغاز ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی از هفته چهارم خرداد

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تدوین دستورالعمل جامعی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان با عنوان «تربیت بدون توقف» خبر داد و گفت: ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی از هفته چهارم خردادماه آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه 350 اردوگاه دانش آموزی در سطح کشور داریم که شامل چهار اردوگاه کشوری، بیش از 60 اردوگاه استانی می‌شود و مابقی اردوگاه‌ها منطقه‌ای هستند اظهار کرد: پس از دوران کرونا، امسال و بخصوص در اردیبهشت ماه، برنامه‌های بسیاری در اردوگاه‌ها داشتیم و فضای پرشور و نشاطی حاکم شده بود. وی افزود: در این ماه تقریبا روز خالی نداشتیم و اردوگاه‌ها هر روز و حتی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها میزبان اردوهای دانش‌آموزی بودند. وی گفت: در آموزش و پرورش روز تعطیل تربیتی نداریم و در تمام طول سال مشغول امور تربیتی هستیم. این دستورالعمل چند ویژگی دارد که از جمله آنها می‌توان به، به رسمیت شناختن تشکل‌های مردمی در سراسر کشور و امکان استفاده از فضاهای آموزش و پرورش و مشارکت در تربیت دانش‌آموزان توسط تشکل‌های مردمی اشاره کرد.

برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم از اول خرداد

برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم از اول خرداد

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم به‌صورت کشوری از 31 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 25 خرداد ادامه دارد. امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم نیز به‌صورت منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان این دو پایه تحصیلی از اول خردادماه باید در امتحانات شرکت کنند. طراحی سؤالات امتحانات پایه ششم به‌صورت منطقه‌ای است اما برگزاری و تصحیح آن در مدرسه انجام می‌شود. در پایه ششم، علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی توصیفی، آزمون هماهنگ منطقه‌ای برای تمام دروس با سؤالات واحد و برنامه معین و به‌طور همزمان از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه، در مدرسه برگزار می‌شود. نتایج آزمون‌های کتبی، کنار سایر ابزارهای ارزشیابی توصیفی برای توصیف عملکرد، بهبود و جبران ضعف دانش‌آموزان استفاده می‌شود. طراحی سؤالات امتحانات پایه نهم به‌صورت استانی است اما برگزاری و تصحیح آن در مدرسه انجام می‌شود. دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی علاوه بر ارزشیابی توصیفی در امتحانات پایان سال که توسط معلم گرفته می‌شود، شرکت می‌کنند.

انجام الکترونیکی حضوروغیاب دانش‌آموزان در امتحانات نهایی

انجام الکترونیکی حضوروغیاب دانش‌آموزان در امتحانات نهایی

سید علی میرحیدری، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فرایند اجرای امتحانات نهایی اظهار داشت: در خردادماه سال جاری ورود دانش‌آموزان به حوزه‌های امتحانی تحت زمان‌بندی خاصی انجام می‌شود. وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی خارج از زمان‌بندی موردنظر به حوزه امتحانی مراجعه کند برای وی غیبت در آزمون ثبت می‌شود. فرایند آغاز آزمون از ساعت 7 صبح شروع شده و دانش‌آموزان از این زمان تا 7:30 می‌توانند وارد محوطه حوزه برگزاری آزمون بشوند. وی متذکر شد: ورود به سالن برگزاری آزمون با کنترل عوامل برگزاری از ساعت 7:15 الی 7:40 صبح خواهد بود و رأس ساعت 7:40 درهای حوزه برگزاری امتحانات بسته خواهد شد. وی با بیان اینکه تأیید هویت داوطلبین از امسال به‌صورت الکترونیکی و باتوجه‌به بارکدی که روی کارت ورود به جلسه داوطلبین ثبت شده است انجام می‌شود، تأکید کرد: با توجه به اینکه ورود و خروج دانش‌آموزان در سال جاری از طریق سامانه الکترونیکی کنترل می‌شود، دانش‌آموزان باید قبل از ساعت 7:40 وارد سالن برگزاری امتحانات نهایی شده باشند و پس از این زمان به علت بسته‌شدن سامانه پس از ساعت 7:40 برای داوطلبینی که در سالن امتحانات حضور نداشته باشند به منزله غیبت در نظر گرفته خواهد شد و برگه امتحانی آنها تصحیح نخواهد شد. میرحیدری اضافه کرد: پس از استقرار دانش‌آموزان در حوزه برگزاری امتحانات نهایی فرایند آماده‌سازی برگزاری امتحانات و توضیحات آزمون به مدت 10 دقیقه اجرا خواهد شد و آزمون رأس ساعت 8 آغاز خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: