قطع اینترنت کشور در ساعات برگزاری کنکور

رده: خبر
زمان:

معاون سازمان سنجش و آموزش کشور از قطع اینترنت کشور در ساعات برگزاری کنکور با هدف جلوگیری از تقلب خبر داد.

قطع اینترنت کشور در ساعات برگزاری کنکور

قطع اینترنت کشور در ساعات برگزاری کنکور

حسن مروتی؛ معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره برقراری برقراری امنیت در کنکور اظهار کرد: تقاضای قطع سراسری اینترنت کشور را در روزهای برگزاری کنکور داده‌ایم. در سال گذشته این درخواست ارائه شد، اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت انجام نشد و اینترنت به صورت نقطه‌ای قطع شد. اما متقلبین توانسته بودند از آنتن‌های دیگر استفاده کنند. معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش با اشاره به اینکه قطع اینترنت برای چند ساعت ارزش دارد، چرا که سرنوشت داوطلبان در کنکور تعیین می‌شود، گفت: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان از دستگاه‌های آشکارساز استفاده می‌کنیم، تا افراد نمی‌توانند هیچ وسیله هوشمندی را با خود به حوزه‌های امتحان وارد کنند.

اعلام تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی در کنکور 1402

اعلام تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی در کنکور 1402

حسن مروتی؛ معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره دفترچه سؤالات کنکور 1402 گفت:

  • در گروه آزمایشی ریاضی، دو دفترچه داریم، دفترچه شماره یک برای سؤالات ریاضی است و تعداد سؤالات از 50 سوال به 40 سؤال کاهش و زمان پاسخگویی 70 دقیقه است، دفترچه شماره 2 مربوط به درس فیزیک با 35 سؤال و شیمی 30 سوال و مدت پاسخگویی 75 دقیقه است.
  • در گروه آزمایشی تجربی، چهار دفترچه و چهار پاسخنامه دارد، دفترچه شماره یک، حاوی 45 سؤال زیست‌شناسی به مدت پاسخگویی 45 دقیقه است. دفترچه شماره دو شامل 30 سؤال شیمی و 35 سؤال فیزیک با مدت زمان پاسخگویی 75 دقیقه است. دفترچه شماره سه حاوی 30 سؤال ریاضی و 15 سؤال زمین‌شناسی با مدت پاسخگویی 60 دقیقه است. وی با بیان اینکه داوطلبانی که رشته بهیاری انتخاب کرده‌اند، باید به سؤالات دفترچه چهارم پاسخ دهند، گفت: این دفترچه شامل 30 سؤال است و 20 دقیقه فرصت پاسخ‌دهی برای این سؤالات در نظر گرفته شده است.
  • در گروه علوم انسانی نیز دو دفترچه داریم. دفترچه شماره یک شامل 20 سؤال ریاضی، 30 سؤال فارسی، 15 سؤال روانشناسی و 15 سؤال علوم اجتماعی و مدت پاسخگویی 85 دقیقه است. دفترچه دوم مربوط به گروه آزمایشی علوم و معارف اسلامی با 13 سؤال تاریخ، 13 سؤال جغرافیا، 20 سؤال فلسفه و منطق، 15 سؤال اقتصاد و 20 سؤال عربی است.
  • در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه داوطلبان به 50 سؤال درک عمومی هنر، 20 سؤال درک عمومی ریاضی و فیزیک و 30 سؤال خلاقیت تصویری و در مجموع به 100 سؤال در مدت 115 دقیقه پاسخ می‌دهند. همچنین داوطلبان گروه زبان به سؤال تخصصی در مدت 105 دقیقه پاسخ می‌دهند.
  • ادامه تحصیل دانش‌آموزان متاهل دختر با رعایت شئونات

    ادامه تحصیل دانش‌آموزان متاهل دختر با رعایت شئونات

    محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماده 69 آئین‌نامه اجرایی مدارس مصوب سال 1400، اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر در صورتی که متاهل شوند، می‌توانند با رعایت شئونات و مسائل تربیتی به تشخیص شورای مدرسه در همان مدرسه روزانه به تحصیل ادامه دهند. وی با اشاره به نقش شورای مدرسه در این موضوع گفت: در صورتی که شورای مدرسه عدم رعایت شئونات را از سوی دانش‌آموز تشخیص بدهد، این امکان برای دانش‌آموز وجود دارد که به دو شیوه به تحصیل خود بدون حضور در کلاس‌های درس ادامه دهد. ابتدا استفاده از محتوای ارائه شده در آموزش مجازی در بستر شبکه شاد و شرکت در امتحانات و در شیوه دوم ثبت‌نام در مدارس بزرگسال، آموزش از راه دور و یا داوطلب آزاد پیش‌بینی شده است.

    جذب 40 هزار معلم از طریق برگزاری آزمون آموزش و پرورش

    جذب 40 هزار معلم از طریق برگزاری آزمون آموزش و پرورش

    علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت آزمونی برگزار خواهد شد که 40 هزار معلم که شامل پیش دبستانی، نهضتی، غیرانتفاعی و حق‌التدریس و خرید خدمات و برون سپاری هستند، جذب شوند. وی درباره طرح تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در مورد نیروی انسانی آموزش و پرورش مشکل داریم، 200 هزار نفر از یک میلیون معلم در آموزش و پرورش، غیررسمی هستند. وی همچنین افزود: 36 هزار نفر از این افراد طبق قانون مصوب مجلس دهم، تحت عنوان نهضتی، حق‌التدریس و پیش دبستانی جذب شدند. امروز در طرح جدید نیز غیرانتفاعی‌ها به دنبال این هستند که آزمونی برای آخرین بار برگزار شود و بخشی از این معلمان سال 91 به بعد که شامل پیش‌دبستانی، نهضتی، غیرانتفاعی و حق‌التدریس و خرید خدمات و برون‌سپاری که مجموعا 180 هزار نفر هستند، حدود 40 هزار نفر از آن‌ها جذب شوند.

    b xpx
    # / b
    xpx b
    # / b

    افزودن
    b
    / /
    :