تعداد بالای دختران و زنان در آموزش و پرورش و لزوم وجود دفتر امور زنان

رده: خبر
زمان:
تعداد بالای دختران و زنان در آموزش و پرورش و لزوم وجود دفتر امور زنان

فرح‌ناز مینایی‌پور مدیر کل امور زنان و خانواده‌ی وزارت آموزش و پرورش، در صحبت‌هایی که در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش داشته است، اعلام کرد: تعداد کارمندان دولت در کل کشور 4 میلیون نفر است که از این 4 میلیون، یک میلیون از آن‌ها، خانم هستند و از این یک میلیون خانم، 500 هزار نفرشان در آموزش و پرورش می‌باشند. اگر تعداد افراد شاغل در آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار دهیم؛ متوجه خواهیم شد که آموزش و پرورش در کل 920 هزار پرسنل دارد که از این تعداد، 420 هزار آقا و 500 هزار خانم هستند. این آمار حاکی از آن است که تعداد خانم‌ها بیشتر است.

توجه ویژه به زنان و دختران

مینایی‌پور افزود: وجود 500 هزار خانم در آموزش و پرورش و 7 میلیون دانش‌آموز دختر، نشان می‌دهد که باید به زنان و دختران در آموزش و پرورش، توجه ویژه‌ای شود. وی با تاکید بر لزوم وجود دفتر زنان، ادامه داد: در حال حاضر پوشش تحصیلی دختران به 98 درصد رسیده که این موضوع نشان دهنده‌ی این است که وجود دفتر زنان در این حوزه، بیشتر از قبل احساس می‌شود. هم‌چنین رشد مدیریتی زنان در آموزش و پرورش نشان از لزوم دفتر زنان در سازمان آموزش و پرورش دارد و ما امیدواریم که بتوانیم فاصله‌ی ایجاد شده بین زنان و مردان را پر کنیم.

دفتر امور زنان، زیر نظر آموزش و پرورش

مدیر کل امور زنان و خانواده‌ی وزارت آموزش و پرورش، ضمن اشاره به تاریخ‌چه‌ی دفتر امور زنان، گفت: در چارت سازمانی، دفتر امور زنان زیر نظر آموزش و پرورش است. در زمان وزارت حاج بابایی، این دفتر زیر نظر سازمان مشارکت‌های مردمی قرار گرفت، اما سعی و تلاش‌های ما سبب شد تا ما بتوانیم با حمایت‌های وزیر، فعالیت‌های دفتر امور زنان را با قدرت جلو ببریم. وی اضافه کرد: امید داریم که این دفتر هم‌چنان با قدرت بیشتر، فعالیت خود را ادامه دهد.

ماموریت دفتر امور زنان

مینایی‌پور با اشاره به ماموریت دفتر امور زنان، گفت: از ماموریت‌های اصلی دفتر امور زنان می‌توان به «توجه به امور زنان سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران، برقراری عدالت جنسیتی، برنامه‌ریزی مبتنی بر حساسیت به جنسیت و توان‌مندسازی زنان و دختران» اشاره کرد.

فعالیت‌های دفتر امور زنان

وی درباره‌ی فعالیت‌های دفتر امور زنان اظهار کرد: فعالیت‌های زیادی در حوزه‌ی زنان و دختران داشته‌ایم. اجرای طرح بهبود وضع آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان مناطق محروم و اجرای طرح مهارت گفتگو و سواد زندگی، از طرح‌هایی است که در حوزه‌ی دختران اجرا شده است. در بحث دختران؛ آموزش حقوق دختران و حقوق شهروندی را آغاز کردیم و در این‌باره کتابی نیز تالیف شده است. فرح‌ناز مینایی‌پور با اشاره به طرح‌های در دست اجرا، گفت: آموزش سواد زندگی، آموزش موضوعات مدنی با روی‌کرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگزاری سلسه نشست‌های مختلف، از طرح‌های موثر دفتر امور زنان می‌باشد. وی هم‌چنین اضافه کرد: سرودی ویژه‌ی دختران آماده کرده‌ایم که در روز زن رونمایی می‌شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده‌ی وزارت آموزش و پرورش در پایان صحبت‌هایش گفت: برگزاری دوره‌های مهارت‌های گفت و گو، اختصاص 3 ساعت از هفته در وقت اداری به ورزش زنان، ایجاد بانک مدیران زن و ... از فعالیت‌های دفتر امور زنان در 40 سال گذشته است. وی هم‌چنین گفت: امیدواریم حوزه‌ی زنان و دفتر امور زنان در آموزش و پرورش، بتواند قوی‌تر و پرقدرت‌تر از قبل به فعالیت‌هایش ادامه دهد و هم‌چنین بتواند در این زمینه اثرگذارتر باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: