متروی تهران برای دانش‌آموران و دانشجویان رایگان شد!

رده: خبر
زمان:

متروی تهران از 1 تا 15 مهر رایگان شد!

متروی تهران از 1 تا 15 مهر رایگان شد!

به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس 1402متروی تهران از 1 ز تا 15 مهر برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان شد! مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در جلسه ستاد استقبال از مهر به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس 1402 با اشاره به رایگان شدن مترو در 15 روز کاری مهرماه اظهار کرد: بنا بر مصوبه شورای شهر تهران دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. وی به صدور آنی کارت بلیت دانش‌آموزی و دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود: بلیت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود و دانش‌آموزان و دانشجویانی که در مراکز آموزشی شهر تهران مشغول به تحصیل هستند می‌توانند با پرداخت 150 هزار تومان کارت بلیت با اعتبار 300 هزار تومان دریافت کنند.

سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی فعال است؛

سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی فعال است؛

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد دانش‌آموزانی که تاکنون نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند، می‌توانند به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی مراجعه و سفارش کتاب‌های درسی خود را ثبت کنند. دانش‌آموزانی که تاکنون نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند، در صورت ثبت‌نام قطعی در مدرسه برای سال تحصیلی 1403-1402، می‌توانند به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی مراجعه و سفارش کتاب‌های درسی خود را ثبت کنند. دانش‌آموزانی که به‌دلیل تغییر پایه تحصیلی یا رشته تحصیلی یا مدرسه محل تحصیل نیاز به اصلاح سفارش دارند، می‌توانند با مراجعه به همین سامانه، سفارش خود را اصلاح کنند. سازمان پژوهش اعلام کرده که حواله توزیع کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزانی صادر خواهد شد که اولاً ثبت‌نام آن‌ها برای سال تحصیلی 1403 - 1402 در مدرسه قطعی شده باشد و ثانیاً ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام داده باشند.

آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی یکی می‌شود؛

آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی یکی می‌شود؛

رضا مراد صحرایی ویزر آموزش و پرورش گفت: تنوع آزمون ورودی مدارس زیاد است، می‌توانیم یک آزمون بگیریم و نهایتا فرد، مدرسه نمونه دولتی یا سمپاد را انتخاب کند البته اجرای آن نیاز به مطالعه دارد. وی با اشاره به اینکه حجمی از کتاب‌های درسی اضافه است، گفت: مدرسه تلویزیونی می‌تواند جای همه ما را بگیرد، اگر فقط بخواهیم انتقال‌دهنده دانش باشیم. رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی گفت: 5806 مدرسه جدید در دو سال اخیر ساخته شد. وی افزود: 75 هزار معلم جدید به مدارس اضافه شدند، سیاست ما بازگشت به مدرسه است و اگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشکل داریم به این دلیل است که به مدرسه توجه نداشتیم،کلید حل مسائل کشور در مدرسه است. وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: مسئولیت در آموزش و پرورش بسیار سنگین است و همه افتخار من این است که معلم خوبی برای شما باشم، اکنون تمام دغدغه والدین برای شما و آینده شما است و کل زندگی ما پدران و مادران شما هستید، ما در مدرسه وظیفه داریم به شما همانند فرزندان خود توجه کنیم.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: