فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول دخترانه جمهوری تهران
کلاس: رز

فارسی نهم

مدرس: اسفهرودی، زهره
فعالیت: املا گفته ، تمرینات درس 8 تصحیح شد
تکلیف: روز چهارشنبه برای آزمون همگام مطالعه شود برگزاری آزمون شفاهی فارسی

هندسه‌ی نهم

مدرس: توپا، مژگان
فعالیت: تمرین کتاب حل شد. تمرین کتاب کار حل شد. نکات تستی تشابه تدریس شد.
تکلیف: تمرین صفحه 90و91و92 کتاب کار حل شود. از فصل 3 پرسش گرفته میشود.

شیمی نهم

مدرس: منشاری، پریسا
فعالیت: اتمام فصل یک کتاب درسی،بحث پلیمر،حل کتاب کار
تکلیف: از فصل یک و دو هر کدام ده سوال تستی نوشته شود،کتاب کار سوالات باقی مانده حل شود.

سواد مالی

مدرس: ویلکی، آیه
فعالیت: هزینه های کسب و کار( هزینه های کل و هزینه های متوسط) هزینه کل(هزینه ثابت + هزینه متغیر) هزینه متوسط(هزینه کل/کل ارزش خروجی) هفته بعد امتحان از کل فصل اول گرفته میشود
تکلیف: فصل اول سواد مالی پایه نهم 1-مفهوم تولید چیست؟ عرضه محصولی خاص به مصرف کنندگان در راستای برآورده ساختن خوتسته ها و نیازهای آنان 2-مفهوم ارزش افزوده را بیان کنید؟ به تفاضل هزینه تولید با قیمت نهایی کالا گفته میشود(هزینه تولید_قیمت نهایی کالا) 3-فرآیند تولید از چه بخشهایی تشکیل شده؟ سه بخش: ورودی، پردازش، خروجی 4-وظیفه بخش عملیاتی چیست؟ وظیفه این بخش تبدیل ورودی به خروجی( محصول) هست 5- در یک سازمان تولیدی وجود چه افرادی لازم اسا؟ مدیر کارخانه، مسئول خرید، مدیر تحقیق و توسعه(R&D=Reaserch and Development ) 6-منظور از بهره وری چیست؟ بهروری یعنی اندازه گیری کارایی کسب و کار( ارزش خروجی تقسیم بر ارزش ورودی) 7-راههای افزایش بهره وری را نام ببرید؟ افزایش انگیزه کارکنان- آموزش کارکنان- افزایش کیفیت محصول- کاهش هزینه های ورودی- افزایش میزان خروجی- ماشینی کردن 8-منظور از تولید ناب چیست؟ تولید ناب یعنی استفاده از تکنیکهایی که ضایعات را کاهش دهد و بهره وری را افزایش دهد، در واقع یعنی حذف کامل فعالیتهایی که هیچ ارزش افزوده ای برای مشتری ایجاد نمیکند 9-مفاهیم مربوط به تولید ناب را نام ببرید؟ رویکرد کایزن- کنترل به موقع داراییها( jit= just in time ) -تولید سلولی 10- مفهوم رویکرد کایزن را بیان کنید؟ این روش یکی از روشهای تولید ناب است. که در ژاپنی این لغت به معنای بهبود مستمر است، در واقع در این روش تمرکز بر حداقل رساندن ضایعات است، در واقع معانی دیگر کایزن عبارتست از: صرفه جویی- کاهش میزان مواد و تجهیزات بلا استفاده- کاهش انبار 11-مفهوم کنترل بموقع داراییها( jit ) را بیان کنید؟ این روش یکی از روشهای تولید ناب است که تمرکز آن بر حذف و کاهش نگهداری واد اولیه در انبار و به حداقل رساندن فعالیتهای غیرضروری در فرآیند تولید و در نهایت حذف و کاهش نگهداری محصولات در انبار است( فقط برای کالاهایی که ثبت سفارش داشته ایم، تولید میکنیم و هیچ موادی اعم از مواد اولیه و محصول را در انبار نگهداری نمیکنیم) 12-مفهوم تولید سلولی چیست؟ در این روش چند گروه داریم که هرگروه محصول را از ابتدا تا انتخا تولید میکنند(مثلا:3 گروه 5 نفره داریم که هرگروه تمام مراحل تولید پیتزا را از اول تا آخر انجام میدهند) 13-مفهوم تولید خطی را بیان کنید؟ در این روش یک گروه داریم که تمام مراحل تولید محصول را از ا
فعالیت: جلسه هدایت تحصیلی فردا ساعت13:30برگزار میشود

پیام‌های آسمان نهم

مدرس: آقامحمدی، مریم
فعالیت: درس پنجم کامل تدریس شد و سوالات داده شد
تکلیف: درس پنج پرسیده میشود

قرآن نهم

مدرس: آقامحمدی، مریم
فعالیت: درس پنجم تدریس شد
تکلیف: درس پنج پرسیده میشود

مطالعات اجتماعی نهم

مدرس: فیضی، شادی
فعالیت: تدریس درس نهم (حکومت صفوی )و ارائه سوالات تستی و تشریحی
تکلیف: آزمون درس 7 لطفا عزیزانم جزوه خلاصه 9 تا 12 رو همراه داشته باشید

فیزیک نهم

مدرس: منشاری، الناز
فعالیت: حل مسئله و رفع اشکال فصل حرکت و کوئیز رفع اشکال
تکلیف: مطالعه فصل نیروها برای دوره
فعالیت: ازمون مطالعات روز سه شنبه برگزار میشود و ازمون فارسی روز چهارشنبه

زبان انگلیسی نهم

مدرس: کلبادی نژاد، محدثه
فعالیت: سلام وقت بخیر امروز گرامر درس 3 مربوط به حال ساده با افعال اصلی تدریس شد و جملاتی که دانش آموزان نوشتند در کلاس بررسی شد فایل صوتی مربوط به درس 3 جهت آمادگی دانش آموزان برای آزمون ترم اول در کلاس پخش شد و جوابهای صحیح در کلاس چک شد.
تکلیف: کتاب کار prospectدرس3 حتما انجام شود جلسه بعد تحویل گرفته می شود. مکالمه درس 3 نیز حفظ‌شود.

پژوهش نهم

مدرس: بهاری، نجمه
فعالیت: درباره پروژه پایان ترم صحبت کردیم، درباره نحوه تحویل پروژه، کامل کردن صفحه 51 کوله فکر.
تکلیف: دانش آموزان عزیز با توجه به این که هفته گذشته، تعدادی از شما سر کلاس نبودید، لطفا سوال های هفته پیش را وارد صفحه 51 کوله فکر کنید. درباره پروژه های پایان ترم تان، کارتان را میتوانید در سه قالب پرسشنامه آنلاین، پادکست و داستان تحویل بدهید. کارتان با توجه به کلاس مان باید درباره خودتان باشد. از سوال هایی که تا الان نوشته اید و به آنها جواب داده اید هم استفاده کنید. هفته آینده لطفا به من بگویید که پروژه هایتان را در چه قالبی به من تحویل می دهید. اگر هم سوالی داشتید لطفا در تلگرام بپرسید: Bahari_Najmeh

کامپیوتر نهم

مدرس: قاسمی، غزاله
فعالیت: امتحان عملی ترم‌اول برگزار شد
تکلیف: برای امتحان کتبی هفته آینده آماده باشید

فرهنگ و هنر نهم

مدرس: دلداده، بهاره
فعالیت: برسی تلفیقی سبک های هنری
تکلیف: همراه داشتن یک نقاشی معروف از بین سبک های رئالیسم(واقعی ) امپرسیونیت (طبیعت گرا) کوبیسم (نقاشی هندسی)سوررئالیسم(فراواقعی) اکسپرسیونیست (ترسناک ) به همراه کاربن و متریال دلخواه در کلاس هنر الزامی است

حساب نهم

مدرس: ریاضی، مهشید
فعالیت: تدریس ریشه گیری
تکلیف: کتاب کار صفحات 115،116،117

فارسی نهم

مدرس: اسفهرودی، زهره
فعالیت: تصحیح تمرینات درس 7 و تدریس قسمتی از درس 8
تکلیف: روز دوشنبه املا از دروس 4 و 6

عربی نهم

مدرس: زحمتکش، فریبا
فعالیت: روخوانی و ترجمه درس 5 وآشنایی با فعل نهی
تکلیف: لطفا لغات و ترجمه درس 5 خوانده شود وحل تمارین درس 5 وحل کتاب کار درس 4

مهارت زندگی و فلسفه‌ی نهم

مدرس: ستاری جهانی، زهرا
فعالیت: فیلم درباره اعتیاد و دلایل گرایش و راههای پیشگیری دیده شد
تکلیف: ندارد

حساب نهم

مدرس: ریاضی، مهشید
فعالیت: حل کتاب کار صفحات 109 و 110
تکلیف: کتاب درسی صفحات 66 و 67/جزوه ضمیمه شده وارد دفتر شود

نگارش نهم

مدرس: موسوی، سپیده
فعالیت: انشاخوانی
تکلیف: نگارش انشا صص43و 48 کوله فکر

کامپیوتر نهم

مدرس: قاسمی، غزاله
فعالیت: مرور و‌رفع اشکال و اشتراک گذاری سیستم ها برای امتحان عملی
تکلیف: فقط دانش آموزانی که تکلیف ارسال نکرده اند، تا پایان مهلت تعیین شده ارسال کنند

زیست‌شناسی و زمین نهم

مدرس: آقائی، نرگس
فعالیت: سلام دخترای گلم تدریس فصل دوازدهم (سرخس_ بازدانگان- نهاندانگان)
تکلیف: حل کتاب کار علوی فصل دوازدهم- امتحان کتبی از فصل 6 و 11

فیزیک نهم

مدرس: منشاری، الناز
فعالیت: حل کابرگ و رفع اشکال+ توضیح سرعت نسبی
تکلیف: مطالعه برای یکشنبه آزمون فصل 4+ حل کابرگ

آزمایشگاه علوم نهم

مدرس: رحیمی، فهیمه
فعالیت: آزمایش بدست آوردن سرعت متوسط با بادکنک و ماشین اسباب بازی
تکلیف: انجام گزارش کار در کوله فکر
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: