فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: ارکیده 2
شهادت امام حسن عسگری (ع)

شهادت امام حسن عسگری (ع)

رده: پرورشی
توضیح: در غم شهادت امامی به سوگ نشسته ایم که در سن 28 سالگی و پس از شش سال امامت در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری در شهر سامرا و به دست معتمد عباسی به شهادت رسید.ابومحمد حسن بن علی عسکری علیهما السلام (231 یا 232 - 260 ه. ق) یازدهمین امام شیعیان است. ایشان فرزند امام هادی علیه السلام است که در سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود و پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال 254 به امامت رسیدند.با شهادت امام هادی علیه السلام در سال 254، امام عسکری علیه السلام به سمت امامت شیعیان اثنی عشری منصوب گردید. امام هادی (علیه السلام) در وصف فرزند خویش می‌فرمایند: «فرزندم ابومحمد اصیل‌ترین چهره‌ی خاندان نبوی و استوارترین حجت است. او بزرگ فرزندانم و جانشین من است و امامت و احکام آن به سوی او باز می گردد» سال‌های امامت ایشان در شهر سامرا و غالبا تحت کنترل شدید خلفای عباسی سپری شد. به نحوی که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به وسیله وکیلان خاص آن حضرت بود.

هندسه‌ی هفتم

مدرس: سلیمانی، ایوت
فعالیت: مرور و رفع اشکال روابط پاره‌خط‌ها و محاسبه زاویه مجهول + معرفی تبدیل های هندسی (انتقال، تقارن، دوران) و خواص آنها + حل سوالات 4 و 6 صفحه 50 کتاب
تکلیف: ارسال جزوه + مطالعه و حل صفحات 49 و 50 کتاب درسی + حل صفحات 102، 103 و 104 کتاب کار

سواد مالی

مدرس: خسروان، آفرین
فعالیت: تدریس درس3 فصل اول(محدودیت منابع و مسئله انتخاب)
تکلیف: به پیرامون خود دقت کنید و برای فرصت هزینه از دست رفته در تصمیم گیری های فردی،تصمیم گیری در کسب و کار و تصمیم گیری های دولتی یک مثال بزنید.

فارسی هفتم

مدرس: نوری، پریسا
فعالیت: به نام خدا 1. رفع اشکال 2. پرسش کلاسی 3. تدریس کامل نکات ادبی و زبانی حکایت 4. تدریس مناظره 5. تدریس اضافه تشبیهی
تکلیف: به نام ایزد منان سلام بر تو پری روی لطفا برای جلسه آینده: 1. برای پرسش آماده باش. 2. تمرین نوشتن ص 16 کتاب درسی را در کتاب یا دفتر حل کن. 3. مشبه و مشبه به اضافه تشبیهی اسلایدی که عکس گرفته شد را تمیز در دفتر مشخص کن. 4. صفحات 11 و 12 و 13 کتاب کار را حل کن و عکسش را برایم بفرست.

نگارش هفتم

مدرس: نوری، پریسا
فعالیت: به نام خدا الف) تدریس توضیحات مقدماتی من باب نوشتن: 1. شرایط مجاز عامیانه نویسی 2. یکسانی زمان افعال 3. ساختمان نوشته 4. فضاسازی 5. چاشنی اثر ادبی 6. نقشه ذهنی 7. پرهیز از گرته برداری ب) تمرین نگارش : کلمات غیر مرتبط
تکلیف: به نام ایزد منان سلام بر تو نویسنده کوچک لطفا متنی که سر کلاس نوشتیم را برایم بگذار.

زبان انگلیسی هفتم

مدرس: جوادی طبالوندانی، ندا
فعالیت: عرض ادب و احترام، امروز ضمن آشنایی و معارفه با عزیزانم به مرور مطالب جلسه قبل پرداختیم و قسمتهایی از اجزای داخلی بدن نیز تدریس شد.
تکلیف: عزیزانم، لطفا با هر یک از کلمات زیر جمله بسازید و ارسال کنید. حتما از دفتر زبان و مداد مشکی استفاده کنید و به خوش خط نوشتن نیز توجه کنید. brain / skull / heart / stomach

فیزیک هفتم

مدرس: حکمت، راضیه
فعالیت: حل نمونه سوال از چگالی انجام شد . تدریس تبدیل یکا چگالی / کمیت زمان/ دقت در اندازه گیری انجام شد. کتاب کار در س 1 تا اخر سوال 8 صفحه 10 حل شد.
تکلیف: عزیزانم تدریس درس 1 و 2 تمام شده لطفا کتاب کار تمرینات این دو درس را کامل حل کنید تا در جلسه ی بعد رفع اشکال کنیم.

شیمی هفتم

مدرس: حکمت، راضیه
فعالیت: تدریس مفهوم مشاهده مستقیم و غیر مستقیم انجام شد. در مورد فعالیت و فکر کنید صفحه 16 کامل توضیح داده شد.
تکلیف: لطفا مطالب تدریس شده از درس 3 را تا اخر صفحه 16 مطالعه کنید. دانش آموزان علاقه مند می توانند دو آزمایش ( حل شدن قند و بخار آب در هوا) را برای یادگیری بهتر انجام دهند و فیلم آن را ارسال کنند و امتیاز کسب کنند.

عربی هفتم

مدرس: میرزاده، مهناز
فعالیت: تدریس درس اول بخش دوم پرسش کلاسی مرور درس اول بخش اول حل تمرین ص 14 و 15 کتاب درسی
تکلیف: حل تمرین ص19 و 20 کتاب درسی پرسش از تمامی دانش آموزان از درس اول بخش اول و دوم 10 جمله برای هاتان و هذان (اسم مثنی ) نوشته شود .05 جمله برای هاتان و 5 جمله برای هذان )

مطالعات اجتماعی هفتم

مدرس: ملکوتی خواه، مهدیس
فعالیت: ادامه تدریس درس1 تدریس درس2 کامل تدریس درس3 کامل
تکلیف: نوشتن مسئولیت های پدر یا مادر در نقش های مختلف نوشتن خلاصه هر درس جداگانه نوشتن قوانین اردو در صفحه 15کتاب مطالعه دروس داده شده

حساب هفتم

مدرس: زینلی فرد، حکیمه
فعالیت: راهبرد رسم شکل از فصل یک با همکاری بچه ها تدریس شد تعدادی از تمرینات میانگین حل و رفع اشکال شد
تکلیف: سوالات 1و2و3 از ص 10 کتاب ریاضی وص 8 کتاب کار با دقت حل شوند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: