فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: زبان‌انگلیسی سطح 1
افشاگری حضرت امام علیه (کاپیتولاسیون)

افشاگری حضرت امام علیه (کاپیتولاسیون)

رده: پرورشی
توضیح: کاپیتولاسیون (به فرانسوی: capitulations) یا قضاوت‌سپاری سپردن حق رسیدگی قضایی به جرایم اتباع و شهروندان یک کشور خارجی به نماینده حقوقی آن کشور است؛ این حق نخستین بار توسط خلفای عباسی و بعدها دولت عثمانیه به تجار و زائرین مسیحی داده شد تا با جرایم آن‌ها بر اساس قوانین دینشان برخورد شود. کاپیتولاسیون که به آن «قضاوت کنسولی» نیز می‌گویند، در حقوق بین‌الملل به معنای هر گونه موافقت‌نامه‌ای است که در آن کشوری به کشور دیگر پروانه می‌دهد که از قوانین قضایی خود برای تمامی اتباع خود (نه فقط دیپلمات‌ها) که در داخل مرزهای آن کشور زندگی می‌کنند استفاده کند. کاپیتولاسیون (به معنی مثبت کلمه) چیزی شبیه حقوق برون‌مرزی (به انگلیسی Extraterritoriality) است. حقوقی که کشوری به اتباع کشور دیگر که در خاک آن سکنی دارند اعطا می‌کند و آن‌ها را از حاکمیت محاکم محلی معاف می‌نماید. امروزه بر پایه قرارداد وین درباره روابط سیاسی تنها نمایندگان سیاسی دولت‌ها در کشورهای دیگر و نمایندگان دولت در سازمان ملل متحد از چنین حقی با عنوان مصونیت دیپلماتیک برخوردار می‌باشند.
سالروز شهادت محمد حسین فهمیده

سالروز شهادت محمد حسین فهمیده

رده: پرورشی
توضیح: محمد حسین فهمیده (16 اردیبهشت 1346-8 آبان 1359) یک رزمنده ایرانی در جنگ ایران و عراق است که در 13 سالگی در عملیات انتحاری علیه تانک‌های عراقی کشته شد.محمد حسین فهمیده در 16 اردیبهشت 1346 در محله پامنار شهر قم زاده شد.5 دستگاه تانک عراقی به طرف رزمندگان ایران هجوم آورده و در صدد محاصره آن‌ها بودند. محمد حسین درحالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته به زیر تانک می‌پرد. عراقی‌ها گمان می‌کنند که آن منطقه مین گذاری شده و عقب‌نشینی می‌کنند. بدنبال کشته شدن محمد حسین فهمیده، صدای جمهوری اسلامی ایران با قطع برنامه‌های خود اعلام می‌کند که نوجوانی سیزده‌ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته، آن را منفجر کرده و خود نیز کشته شده‌است. سید روح‌الله خمینی در پیامی که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد، چنین گفت: ... رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

زبان انگلیسی همگانی هفتم

مدرس: آب نیکی، نسترن
فعالیت: 1- تدریس ادامه صفحه 16 کتاب.
تکلیف: 1- صفحه 12 از کتاب کار را کامل و ارسال نمایید.

زبان انگلیسی همگانی هفتم

مدرس: آب نیکی، نسترن
فعالیت: 1- مرور. تمرین و جمله سازی با ساعت و روزها. 2- تدریس لغات جدید صفحه 16 کتاب.
تکلیف: 1- لغات زیر را هرکدام یک خط در دفتر یادداشت و ارسال نمایید. food - colour - game - animal - sport - singer - TV programme - team - film - film star -
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: