فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول پسرانه نیروی هوایی تهران
کلاس: 43701

عربی هفتم

مدرس: سرخوش، محمدحسین
فعالیت: تدریس قواعد اسم جمع و تدریس لغات صفحه 21
تکلیف: ارسال وویس پرسش اولیا از لغات صفحه 21 تا روز جمعه حل تمارین کتاب درسی صفحه 22 و 24 و 25 حل تمارین کتاب کار صفحه 19 تا 23

مطالعات اجتماعی هفتم

مدرس: میرزا عبداله، محمد
فعالیت: کتاب کار درس 3 انجام شد
تکلیف: پیش مطالعه درس 4 انجام شود

زیست‌شناسی و زمین هفتم

مدرس: عسگری، علیرضا
فعالیت: تحویل دادن برگه های کوییز ثبت نمرات و مثبت و منفی تکالیف حل سوالات کتاب کار

فیزیک هفتم

مدرس: حسین نژاد، امیرحسین
فعالیت: مرور مطالب فصل اندازه گیری
تکلیف: حل کتاب کار علوی فصل اندازه گیری

اتیکت

مدرس: نورانی، محمدرضا
فعالیت: گفتوگو درباره ی موضوع موافقت و مخالفت در روابط

فارسی هفتم

مدرس: محمدی، نادر
فعالیت: بررسی کتاب کار/ برگزاری پرسش کلاسی / حل کردن پرسش های طبقه بندی1
تکلیف: مطالعه درس جدید/ حل کردن پرسش های طبقه بندی 2 و تمرینات کتاب فارسی

پیام‌های آسمان هفتم

مدرس: موسوی، سید محمدرضا
فعالیت: تدریس تا صفحه 44 روز سه شنبه کتاب درسی آورده شود .
تکلیف: کتاب کار درس اول و دوم وسوم انجام شود امتحان از درس اول تا سوم به تاریخ : 1403/7/29

پژوهش هفتم

مدرس: اصغری، حسن
فعالیت: زنگ پژوهش بخش تتا متا: 1)آزمایش علوم شناختی با استفاده از احتمالات ریاضی 2) بررسی تولید تصاویر متحرک با کینوسکوپ 3)نمایش ونقد و تحلیل داده کارتون پسر مبتکر(10دقیقه)
تکلیف: نوشتن خلاصه نقد پسر مبتکر

هندسه‌ی هفتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: رفع اشکال کامل هندسه و حل تمرین توسط بچه ها+صفحه 109و110کتاب کار تدریس شد
تکلیف: صفحه 112وو113و114کتاب کار+صفحه 45و46و47کتاب درسی حل شدد،و آماده پرسش

فرهنگ و هنر هفتم

مدرس: قریب، امیر
فعالیت: گروه بندی و تقسیم فعالیت دانش اموزان
تکلیف: ارائه پادکست داستان و همراه داشتن لوازم برای اجرا

حساب هفتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: با سلام،کل فصل دو مرور شد و رفع اشکال شد+فصل سه درس اول تدریس شد
تکلیف: مطالعه درس 1 فصل 3

زیست‌شناسی و زمین هفتم

مدرس: عسگری، علیرضا
فعالیت: دیدن تکالیف کتاب کار ثبت نمره مثبت و منفی کتاب کار گرفتن امتحان از کل فصل یازدهم
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: بهداشت روان سلامت روان (یعنی حال خوب، فکر خوب و رفتار خوب) برای این که بدانیم حالمان چه طور است، باید بدانیم چه احساسی داریم؛ با شناخت احساساتمان می توانیم به بهداشت روانی خود کمک کنیم . انسان ها احساسات مختلفی دارند؛ بعضی از این احساسات خوشایند و بعضی از آن ها ناخوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت می بریم مانند: شادی، موفقیت، محبت، امیدواری و ... احساسات خوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت نمی بریم مانند: عصبانیت، حقارت، ترس، شکست و ... احساسات ناخوشایند هستند. برای داشتن روان سالم بایستی سعی کنیم احساسات خوشایند بیش تری را تجربه کنیم و با احساسات ناخوشایند، به شیوه ای درست برخورد کنیم. انسان ها با یک دیگر متفاوت هستند؛ بنابراین چیزهایی که در یک نفر احساس خوشایند ایجاد می کند، ممکن است در دیگری احساس خوشایند ایجاد نکند؛ ولی چیزهایی هست که در بیشتر انسانها احساس خوشایند یا ناخوشایند ایجاد می کنند. دوستی، موفقیت، حل یک مشکل، بازی، فیلم جالب، موسیقی دلپذیر و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسان ها احساس خوشایند ایجاد می کنند . خشم، حقارت، بی احترامی، شکست و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسانها احساس ناخوشایند ایجاد می کنند. یکی از احساسات بسیار خوشایند « احساس ارزشمند بودن » است . انسان ها گوناگون هستند؛ هیچ فردی کاملاً شبیه یک فرد دیگر نیست؛ خصوصیات، احساسات، افکار و توانایی ها و استعدادهای هر شخصی با دیگران متفاوت است. هر یک از ما می توانیم عضو مفید و با ارزشی برای جامعه باشیم، فقط کافی است خودمان را بهتر بشناسیم، خودمان را بپذیریم و از توانایی هایمان به خوبی استفاده کنیم؛ درست مثل اعضای بدن که با هم متفاوتند و وظایف مخصوصی دارند و در عین حال همه ی آن ها مفید، با ارزش و لازم هستند . گاهی ممکن است به خود بگوییم « من هیچ ارزشی ندارم »؛ احساس بی ارزشی یکی از احساسات ناخوشایند است که اگر این احساس مدت طولانی ایجاد شود، سلامت روان به خطر میافتد. با شناخت خصوصیات، توانایی ها و استعدادهای خود به نکات با ارزش خود پی می بریم.
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: ضرورت بهداشت روانی سلامتی یک امر اساسی و مهم در زندگی انسان است. بر اساس آمارهای موجود، نیمی از مرگ و میرها در نتیجه ی رفتارها و روش های غلط زندگی است. در قرون گذشته انسان ها بیش تر به خاطر بیماری های میکروبی و عدم بهداشت جسمانی و یا حوادث طبیعی می مردند، ولی امروزه مرگ ها اغلب در نتیجه ی روش های غلط زندگی است. خانواده نقش مهمی در تأمین بهداشت روانی افراد دارد. نقش خانواده در سلامت روانی پایه های رشد روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان، احساس ایمنی و ارضای عاطفی آنان در سال های اولیه ی کودکی پی ریزی می گردد، زیرا تفاهم، سازگاری و محبت موجود در محیط خانواده‌، در تقویت حس اعتماد به نفس و پرورش نیروی سازنده در کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است. در یک خانواده ی عادی، والدین ضمن همبستگی و احترام متقابل نسبت به یک دیگر در برخورد با فرزندان، روش هماهنگ و یکسان را در پیش می گیرند و در نتیجه، فرزندان احساس می کنند که رابطه ی والدین، صمیمی است؛ زیرا کودک و نوجوان باید والدین خود را منبع شادی، امنیت عاطفی، ارضای خاطر جسمی و روانی دانسته و آنان را پناهگاه خویش بدانند. بی توجهی والدین به سالم سازی محیط روانی - اجتماعی و فقدان روابط مناسب در بیش تر موارد، کودکان و نوجوانان را با کمبودهای عاطفی مواجه می سازد؛ لذا ریشه ی رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان، انحرافات و بزهکاری ها را باید در سنین اولیه ی کودکی و در میان خانواده جستجو کرد؛ به همین دلیل برای شناخت علت ناسازگاری های کودکان و نوجوانان و پیدایش اختلال های رفتاری، بیش از هر چیز آگاهی از وضعیت خانواده آنان ضرورت دارد. به طور کلی اصولی که باید پدر و مادر، به عنوان والدین کودک و نوجوان، همیشه در نظر داشته باشند، عبارتند از: هماهنگی در انضباط و تربیت کودکان و نوجوانان، یگانگی در انتظار و توقع از آنان با توجه به تفاوت های فردی و محدودیت های موجود و جلوگیری از وقوع مسائلی که موجب ایجاد هیجان ناخوشایند در کودک و نوجوان می گردد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: