فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول پسرانه نیروی هوایی تهران
کلاس: 43701

فارسی هفتم

مدرس: محمدی، نادر
فعالیت: بررسی کتاب کار/ برگزاری پرسش کلاسی / حل کردن پرسش های طبقه بندی1
تکلیف: مطالعه درس جدید/ حل کردن پرسش های طبقه بندی 2 و تمرینات کتاب فارسی

پیام‌های آسمان هفتم

مدرس: موسوی، سید محمدرضا
فعالیت: تدریس تا صفحه 44 روز سه شنبه کتاب درسی آورده شود .
تکلیف: کتاب کار درس اول و دوم وسوم انجام شود امتحان از درس اول تا سوم به تاریخ : 1403/7/29

پژوهش هفتم

مدرس: اصغری، حسن
فعالیت: زنگ پژوهش بخش تتا متا: 1)آزمایش علوم شناختی با استفاده از احتمالات ریاضی 2) بررسی تولید تصاویر متحرک با کینوسکوپ 3)نمایش ونقد و تحلیل داده کارتون پسر مبتکر(10دقیقه)
تکلیف: نوشتن خلاصه نقد پسر مبتکر

هندسه‌ی هفتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: رفع اشکال کامل هندسه و حل تمرین توسط بچه ها+صفحه 109و110کتاب کار تدریس شد
تکلیف: صفحه 112وو113و114کتاب کار+صفحه 45و46و47کتاب درسی حل شدد،و آماده پرسش

فرهنگ و هنر هفتم

مدرس: قریب، امیر
فعالیت: گروه بندی و تقسیم فعالیت دانش اموزان
تکلیف: ارائه پادکست داستان و همراه داشتن لوازم برای اجرا

حساب هفتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: با سلام،کل فصل دو مرور شد و رفع اشکال شد+فصل سه درس اول تدریس شد
تکلیف: مطالعه درس 1 فصل 3

زیست‌شناسی و زمین هفتم

مدرس: عسگری، علیرضا
فعالیت: دیدن تکالیف کتاب کار ثبت نمره مثبت و منفی کتاب کار گرفتن امتحان از کل فصل یازدهم
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: بهداشت روان سلامت روان (یعنی حال خوب، فکر خوب و رفتار خوب) برای این که بدانیم حالمان چه طور است، باید بدانیم چه احساسی داریم؛ با شناخت احساساتمان می توانیم به بهداشت روانی خود کمک کنیم . انسان ها احساسات مختلفی دارند؛ بعضی از این احساسات خوشایند و بعضی از آن ها ناخوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت می بریم مانند: شادی، موفقیت، محبت، امیدواری و ... احساسات خوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت نمی بریم مانند: عصبانیت، حقارت، ترس، شکست و ... احساسات ناخوشایند هستند. برای داشتن روان سالم بایستی سعی کنیم احساسات خوشایند بیش تری را تجربه کنیم و با احساسات ناخوشایند، به شیوه ای درست برخورد کنیم. انسان ها با یک دیگر متفاوت هستند؛ بنابراین چیزهایی که در یک نفر احساس خوشایند ایجاد می کند، ممکن است در دیگری احساس خوشایند ایجاد نکند؛ ولی چیزهایی هست که در بیشتر انسانها احساس خوشایند یا ناخوشایند ایجاد می کنند. دوستی، موفقیت، حل یک مشکل، بازی، فیلم جالب، موسیقی دلپذیر و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسان ها احساس خوشایند ایجاد می کنند . خشم، حقارت، بی احترامی، شکست و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسانها احساس ناخوشایند ایجاد می کنند. یکی از احساسات بسیار خوشایند « احساس ارزشمند بودن » است . انسان ها گوناگون هستند؛ هیچ فردی کاملاً شبیه یک فرد دیگر نیست؛ خصوصیات، احساسات، افکار و توانایی ها و استعدادهای هر شخصی با دیگران متفاوت است. هر یک از ما می توانیم عضو مفید و با ارزشی برای جامعه باشیم، فقط کافی است خودمان را بهتر بشناسیم، خودمان را بپذیریم و از توانایی هایمان به خوبی استفاده کنیم؛ درست مثل اعضای بدن که با هم متفاوتند و وظایف مخصوصی دارند و در عین حال همه ی آن ها مفید، با ارزش و لازم هستند . گاهی ممکن است به خود بگوییم « من هیچ ارزشی ندارم »؛ احساس بی ارزشی یکی از احساسات ناخوشایند است که اگر این احساس مدت طولانی ایجاد شود، سلامت روان به خطر میافتد. با شناخت خصوصیات، توانایی ها و استعدادهای خود به نکات با ارزش خود پی می بریم.
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: ضرورت بهداشت روانی سلامتی یک امر اساسی و مهم در زندگی انسان است. بر اساس آمارهای موجود، نیمی از مرگ و میرها در نتیجه ی رفتارها و روش های غلط زندگی است. در قرون گذشته انسان ها بیش تر به خاطر بیماری های میکروبی و عدم بهداشت جسمانی و یا حوادث طبیعی می مردند، ولی امروزه مرگ ها اغلب در نتیجه ی روش های غلط زندگی است. خانواده نقش مهمی در تأمین بهداشت روانی افراد دارد. نقش خانواده در سلامت روانی پایه های رشد روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان، احساس ایمنی و ارضای عاطفی آنان در سال های اولیه ی کودکی پی ریزی می گردد، زیرا تفاهم، سازگاری و محبت موجود در محیط خانواده‌، در تقویت حس اعتماد به نفس و پرورش نیروی سازنده در کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است. در یک خانواده ی عادی، والدین ضمن همبستگی و احترام متقابل نسبت به یک دیگر در برخورد با فرزندان، روش هماهنگ و یکسان را در پیش می گیرند و در نتیجه، فرزندان احساس می کنند که رابطه ی والدین، صمیمی است؛ زیرا کودک و نوجوان باید والدین خود را منبع شادی، امنیت عاطفی، ارضای خاطر جسمی و روانی دانسته و آنان را پناهگاه خویش بدانند. بی توجهی والدین به سالم سازی محیط روانی - اجتماعی و فقدان روابط مناسب در بیش تر موارد، کودکان و نوجوانان را با کمبودهای عاطفی مواجه می سازد؛ لذا ریشه ی رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان، انحرافات و بزهکاری ها را باید در سنین اولیه ی کودکی و در میان خانواده جستجو کرد؛ به همین دلیل برای شناخت علت ناسازگاری های کودکان و نوجوانان و پیدایش اختلال های رفتاری، بیش از هر چیز آگاهی از وضعیت خانواده آنان ضرورت دارد. به طور کلی اصولی که باید پدر و مادر، به عنوان والدین کودک و نوجوان، همیشه در نظر داشته باشند، عبارتند از: هماهنگی در انضباط و تربیت کودکان و نوجوانان، یگانگی در انتظار و توقع از آنان با توجه به تفاوت های فردی و محدودیت های موجود و جلوگیری از وقوع مسائلی که موجب ایجاد هیجان ناخوشایند در کودک و نوجوان می گردد.

فارسی هفتم

مدرس: محمدی، نادر
فعالیت: کلاس : نگارش :داستان کژال را خواندیم. شنبه: پرسش کتبی کلاسی از درس ستایش و اول به اضافه جزوه( همه موارد )
تکلیف: داستان کژال( کتاب فارسی ص23 ) را در دفتر نگارش خلاصه کنید و بنویسید.

عربی هفتم

مدرس: سرخوش، محمدحسین
فعالیت: تدریس لغات صفحه 16 و حل تمارین
تکلیف: ارسال وویس پرسش اولیا از لغات صفحه 16 تا روز شنبه در گروه بله

حساب هفتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: تمرینات و تکلیف های جلسه قبل مرور شد و رفع اشکال شد+امتحان از کل فصل 2 گرفته شد و این فصل با کیفیت خیلی بالا به اتمام رسید
تکلیف: پیش مطالعه درس اول فصل 3+ امتحانی که سر کلاس گرفته شد در منزل حل شود و ایرادات یادداشت شود جلسه آینده پرسیده شود از من

فیزیک هفتم

مدرس: حسین نژاد، امیرحسین
فعالیت: تدریس چگالی
تکلیف: کتاب درسی ص 10 فعالیت و خود را بیازمایید کتاب کار علوی ص 28 سوالات 9 تا 14

آزمایشگاه علوم هفتم

مدرس: بهشتی، علی
فعالیت: آزمایشات اندازه گیری طول و اندازه گیری حجم باوسایل مختلف انجام شد
تکلیف: گزارش کار نوشته شود

روش پژوهش

مدرس: مسعودنیا، علی
فعالیت: موضوع1:محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی بررسی شود و مطالعه شود محورهای پژوهش،دست سازه،بازی مهارتی،مناظره،برنامه نویسی،ریاضی،بازارچه کسب و کار موضوع2 ربات بازوی هیدرولیکی
تکلیف: راجع به ربات بازوی هیدرولیکی در اینترنت تحقیق شود و فیلم نحوه ساخت آن تماشا شود افراد علاقمند برای ساخت اقدام کنند
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: بهداشت روانی هدف اصلی بهداشت روانی، پیشگیری از وقوع ناراحتی ها و اختلال های جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شکل بهداشت روانی است. والدین به عنوان اولین معلم کودکان و نوجوانان وظیفه ی خطیری نسبت به انسان سازی و حفاظت از بهداشت روانی و شخصیت فرزندان دارند. والدین ابتدا باید نیازهای اساسی فرزندان از جمله بازی، احترام، مسئولیت و پذیرش در گروه را مورد توجه قرار دهند و زمینه را برای تأمین هر یک از آن ها فراهم سازند. پدر و مادر باید جو خانه ی خود را اصلاح و بهبود بخشند، یعنی حالت گرم- پذیرا بر خانه ی خود حاکم کنند، زیرا ایجاد جوی از ترس، تهدید، اضطراب و فشار روانی بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان آسیب وارد می کند. والدین باید سعی کنند در خانواده محیطی حاکی از صلح، صفا و صمیمیت را به وجود آورند؛ زیرا اگر فرزندان قبول داشته باشند که خانواده آن ها را می پذیرد، احساس ارزش و احترام می کنند. در یک کلام، والدین باید الگوی نمونه ی عملی در مسائل عقیدتی و اجتماعی باشند. برای دستیابی به بهترین شکل بهداشت روانی، افراد باید شکست های خود را بپذیرند، انعطافپذیر باشند، در زندگی هدف داشته باشند، خود کارآمدی و خودگردانی لازم را برای افزایش اعتماد به نفس و احساس کفایت و پختگی داشته باشند. به همین منظور و برای کمک به بهداشت روانی باید زمینه های آسیب پذیری خود را دریابند، زمان(استفاده ی بهینه از اوقات) خود را مدیریت کنند، نه خود کم بین باشند و نه خود بزرگ بین، با انجام به موقع کارها از احساس درماندگی جلوگیری کنند و با دیگران روابط صمیمانه برقرار کنند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: