فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول پسرانه نیروی هوایی تهران
کلاس: 43702

پیام‌های آسمان هفتم

مدرس: موسوی، سید محمدرضا
فعالیت: تدریس درس سوم
تکلیف: کتاب کار از درس اول و دوم وسوم انجام شود امتحان از درس اول تا سوم گرفته میشود تاریخ امتحان: 1403/7/29

قرآن هفتم

مدرس: موسوی، سید محمدرضا
فعالیت: تمرین و پرسش کلاسی
تکلیف: جلسه بعدی حل تمارین کتاب و فعالیت ها انجام شده و تکمیل کنید

هندسه‌ی هفتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: صفحه 110و111کتاب کار تدریس شد و صفحه 112کتاب کار توسط بچه ها حل شد
تکلیف: صفحه 113و114کتاب کار+کتاب درسی صفحات 45و46و47حل شود حتما چک میشود

فارسی هفتم

مدرس: محمدی، نادر
فعالیت: /بازدیدتکالیف کتاب کار/ تدریس درس دوم/ پرسش های طبقه بندی 1 را خل کردیم.
تکلیف: پرسش کتبی روز 4شنبه / تکلیف: پرسش های طبقه بندی درس 2 . تمرینات کتاب فارسی را حل کنید.

کامپیوتر هفتم

مدرس: مسعودنیا، علی
فعالیت: جلسه دوم آموزش ورد

فرهنگ و هنر هفتم

مدرس: قریب، امیر
فعالیت: گروه بندی و تقسیم فعالیت دانش اموزان

حساب هفتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: مرور و جمع بندی و رفع اشکال فصل دو +تدریس درس اول فصل 3 و صفحه71 کتاب کار توسط بچه ها حل شد و رفع اشکال کردم
تکلیف: صفحه 72و 73کتاب کار حل شود
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: بهداشت روان سلامت روان (یعنی حال خوب، فکر خوب و رفتار خوب) برای این که بدانیم حالمان چه طور است، باید بدانیم چه احساسی داریم؛ با شناخت احساساتمان می توانیم به بهداشت روانی خود کمک کنیم . انسان ها احساسات مختلفی دارند؛ بعضی از این احساسات خوشایند و بعضی از آن ها ناخوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت می بریم مانند: شادی، موفقیت، محبت، امیدواری و ... احساسات خوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت نمی بریم مانند: عصبانیت، حقارت، ترس، شکست و ... احساسات ناخوشایند هستند. برای داشتن روان سالم بایستی سعی کنیم احساسات خوشایند بیش تری را تجربه کنیم و با احساسات ناخوشایند، به شیوه ای درست برخورد کنیم. انسان ها با یک دیگر متفاوت هستند؛ بنابراین چیزهایی که در یک نفر احساس خوشایند ایجاد می کند، ممکن است در دیگری احساس خوشایند ایجاد نکند؛ ولی چیزهایی هست که در بیشتر انسانها احساس خوشایند یا ناخوشایند ایجاد می کنند. دوستی، موفقیت، حل یک مشکل، بازی، فیلم جالب، موسیقی دلپذیر و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسان ها احساس خوشایند ایجاد می کنند . خشم، حقارت، بی احترامی، شکست و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسانها احساس ناخوشایند ایجاد می کنند. یکی از احساسات بسیار خوشایند « احساس ارزشمند بودن » است . انسان ها گوناگون هستند؛ هیچ فردی کاملاً شبیه یک فرد دیگر نیست؛ خصوصیات، احساسات، افکار و توانایی ها و استعدادهای هر شخصی با دیگران متفاوت است. هر یک از ما می توانیم عضو مفید و با ارزشی برای جامعه باشیم، فقط کافی است خودمان را بهتر بشناسیم، خودمان را بپذیریم و از توانایی هایمان به خوبی استفاده کنیم؛ درست مثل اعضای بدن که با هم متفاوتند و وظایف مخصوصی دارند و در عین حال همه ی آن ها مفید، با ارزش و لازم هستند . گاهی ممکن است به خود بگوییم « من هیچ ارزشی ندارم »؛ احساس بی ارزشی یکی از احساسات ناخوشایند است که اگر این احساس مدت طولانی ایجاد شود، سلامت روان به خطر میافتد. با شناخت خصوصیات، توانایی ها و استعدادهای خود به نکات با ارزش خود پی می بریم.
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: ضرورت بهداشت روانی سلامتی یک امر اساسی و مهم در زندگی انسان است. بر اساس آمارهای موجود، نیمی از مرگ و میرها در نتیجه ی رفتارها و روش های غلط زندگی است. در قرون گذشته انسان ها بیش تر به خاطر بیماری های میکروبی و عدم بهداشت جسمانی و یا حوادث طبیعی می مردند، ولی امروزه مرگ ها اغلب در نتیجه ی روش های غلط زندگی است. خانواده نقش مهمی در تأمین بهداشت روانی افراد دارد. نقش خانواده در سلامت روانی پایه های رشد روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان، احساس ایمنی و ارضای عاطفی آنان در سال های اولیه ی کودکی پی ریزی می گردد، زیرا تفاهم، سازگاری و محبت موجود در محیط خانواده‌، در تقویت حس اعتماد به نفس و پرورش نیروی سازنده در کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است. در یک خانواده ی عادی، والدین ضمن همبستگی و احترام متقابل نسبت به یک دیگر در برخورد با فرزندان، روش هماهنگ و یکسان را در پیش می گیرند و در نتیجه، فرزندان احساس می کنند که رابطه ی والدین، صمیمی است؛ زیرا کودک و نوجوان باید والدین خود را منبع شادی، امنیت عاطفی، ارضای خاطر جسمی و روانی دانسته و آنان را پناهگاه خویش بدانند. بی توجهی والدین به سالم سازی محیط روانی - اجتماعی و فقدان روابط مناسب در بیش تر موارد، کودکان و نوجوانان را با کمبودهای عاطفی مواجه می سازد؛ لذا ریشه ی رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان، انحرافات و بزهکاری ها را باید در سنین اولیه ی کودکی و در میان خانواده جستجو کرد؛ به همین دلیل برای شناخت علت ناسازگاری های کودکان و نوجوانان و پیدایش اختلال های رفتاری، بیش از هر چیز آگاهی از وضعیت خانواده آنان ضرورت دارد. به طور کلی اصولی که باید پدر و مادر، به عنوان والدین کودک و نوجوان، همیشه در نظر داشته باشند، عبارتند از: هماهنگی در انضباط و تربیت کودکان و نوجوانان، یگانگی در انتظار و توقع از آنان با توجه به تفاوت های فردی و محدودیت های موجود و جلوگیری از وقوع مسائلی که موجب ایجاد هیجان ناخوشایند در کودک و نوجوان می گردد.

فارسی هفتم

مدرس: محمدی، نادر
فعالیت: کلاس : نگارش :داستان کژال را خواندیم. شنبه: پرسش کتبی کلاسی از درس ستایش و اول به اضافه جزوه( همه موارد ) درس املا: از درس ستایش و درس 1 املا برگزارشد.
تکلیف: داستان کژال( کتاب فارسی ص23 ) را در دفتر انشا خلاصه کنید و بنویسید درس املا : لغات درس دوم را بنویسید( هرکلمه را 3بار بنویسید/ هم خانواده را 1 بار)

عربی هفتم

مدرس: سرخوش، محمدحسین
فعالیت: تدریس لغات صفحه 16 و حل تمارین
تکلیف: ارسال وویس پرسش اولیا از لغات صفحه 16 تا روز شنبه در گروه بله

فیزیک هفتم

مدرس: حسین نژاد، امیرحسین
فعالیت: تدریس چگالی
تکلیف: کتاب درسی ص 10 فعالیت و خود را بیازمایید کتاب کار علوی ص 28 سوالات 9 تا 14

آزمایشگاه علوم هفتم

مدرس: بهشتی، علی
فعالیت: آزمایشات اندازه گیری طول و اندازه گیری حجم با وسایل مختلف انجام شد
تکلیف: گزارشکار نوشته شود

روش پژوهش

مدرس: مسعودنیا، علی
فعالیت: موضوع1:محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی بررسی شود و مطالعه شود محورهای پژوهش،دست سازه،بازی مهارتی،مناظره،برنامه نویسی،ریاضی،بازارچه کسب و کار موضوع2 ربات بازوی هیدرولیکی
تکلیف: راجع به ربات بازوی هیدرولیکی در اینترنت تحقیق شود و فیلم نحوه ساخت آن تماشا شود افراد علاقمند برای ساخت اقدام کنند
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: بهداشت روانی هدف اصلی بهداشت روانی، پیشگیری از وقوع ناراحتی ها و اختلال های جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شکل بهداشت روانی است. والدین به عنوان اولین معلم کودکان و نوجوانان وظیفه ی خطیری نسبت به انسان سازی و حفاظت از بهداشت روانی و شخصیت فرزندان دارند. والدین ابتدا باید نیازهای اساسی فرزندان از جمله بازی، احترام، مسئولیت و پذیرش در گروه را مورد توجه قرار دهند و زمینه را برای تأمین هر یک از آن ها فراهم سازند. پدر و مادر باید جو خانه ی خود را اصلاح و بهبود بخشند، یعنی حالت گرم- پذیرا بر خانه ی خود حاکم کنند، زیرا ایجاد جوی از ترس، تهدید، اضطراب و فشار روانی بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان آسیب وارد می کند. والدین باید سعی کنند در خانواده محیطی حاکی از صلح، صفا و صمیمیت را به وجود آورند؛ زیرا اگر فرزندان قبول داشته باشند که خانواده آن ها را می پذیرد، احساس ارزش و احترام می کنند. در یک کلام، والدین باید الگوی نمونه ی عملی در مسائل عقیدتی و اجتماعی باشند. برای دستیابی به بهترین شکل بهداشت روانی، افراد باید شکست های خود را بپذیرند، انعطافپذیر باشند، در زندگی هدف داشته باشند، خود کارآمدی و خودگردانی لازم را برای افزایش اعتماد به نفس و احساس کفایت و پختگی داشته باشند. به همین منظور و برای کمک به بهداشت روانی باید زمینه های آسیب پذیری خود را دریابند، زمان(استفاده ی بهینه از اوقات) خود را مدیریت کنند، نه خود کم بین باشند و نه خود بزرگ بین، با انجام به موقع کارها از احساس درماندگی جلوگیری کنند و با دیگران روابط صمیمانه برقرار کنند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: