فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: لاله

زبان انگلیسی دهم

مدرس: چهلتن، یاسمن
فعالیت: گرامر درس دوم
تکلیف: کتاب کار علوی تست شماره 63 تا 110(گرامر وتکاس شرم جکا+لغت) زده شود نکته:اگر تا تست 100 لغات هفته پیش زده اید تا تست 130 ادامه دهید

ریاضی دهم

مدرس: امیرعبداللهیان، مریم
فعالیت: تدریس فصل4
تکلیف: تستهای 117تا145 کاردر کلاس ص71کتاب کاردرکلاس ص 72 کتاب تمرین 1و2ص76

فیزیک دهم تجربی

مدرس: رجبی، کتایون
تکلیف: کتاب درسی ص 78و79 سوال 1تا9حل شود.تست علوی 31تا41

فارسی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
تکلیف: 1- حل کارگاه متن پژوهی درس 9 2- نوشتن حداقل 15 پرسش درباره‌ی موضوع میخ (پرسش‌ها می‌تواند عینی و ذهنی باشد)

ریاضی دهم

مدرس: امیرعبداللهیان، مریم
فعالیت: فصل3
تکلیف: تستهای93تا136 حل شود

زیست‌شناسی دهم

مدرس: ضیایی، مهناز
فعالیت: فصل 4تاسر گفتار دوم کنفرانس دانش آموزی
تکلیف: نمودار درختی فصل 4 هفته اینده کوایز تستی فصل 3 و( گفتار اول فصل 4امتیازی) حل تستهای خیلی سبز فصل 3 فردها کتاب کار علوی کل فصل 3

شیمی دهم

مدرس: جعفری، سمیرا
تکلیف: سوال 198 تا 252 کتاب همراه تمرین‌های زوج

علوی لایف9- نیازهای هیجانی فرزندان

رده: پرورشی
توضیح: کودکی که به دنیا می‌آید نیازهای هیجانی متنوع و متفاوتی دارد که اگر آن کودک قرار باشد تا سالم بماند تا حد معینی آن نیازها باید برآورده بشوند و برآورده شدن بیش از حد زیاد یا کمشان باعث شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه می‌شود. این نیازهای هیجانی عبارت‌اند از: 1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خودانگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد و این باعث می‌شود که در موارد متعددی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: