فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: نیلوفر

زبان انگلیسی دهم

مدرس: چهلتن، یاسمن
فعالیت: گرامر درس دوم
تکلیف: کتاب کار علوی تست شماره 63 تا 110(گرامر وتکاس شرم جکا+لغت) زده شود نکته:اگر تا تست 100 لغات هفته پیش زده اید تا تست 130 ادامه دهید

ریاضی دهم

مدرس: کاشفی، فریبا
تکلیف: حل سوالات 1و2و3

فیزیک دهم تجربی

مدرس: رجبی، کتایون
تکلیف: کتاب درسی ص 78و79 سوال 1تا9حل شود.تست علوی 31تا41

فارسی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
تکلیف: 1- حل کارگاه متن پژوهی درس 9 2- نوشتن حداقل 15 پرسش درباره‌ی موضوع شب یا صبح (پرسش‌ها می‌تواند عینی و ذهنی باشد)

ریاضی دهم

مدرس: کاشفی، فریبا

زیست‌شناسی دهم

مدرس: رضایی، مرضیه
تکلیف: حل و تحلیل تستهای شماره زوج ( 1تا 50 فقط زوج ها ) مجموعا 25 عدد تست از صفحه 132 تا صفحه 135 کتاب همراه علوی از مبحث فصل چهارم + طرح 15 عدد سوال تشریحی مفهومی ( می تواند بصورت جای خالی ، وصل کردنی یا تشریحی باشد ) با پاسخ از کل مبحث گفتار اول فصل چهارم(گردش خون ، ساختار قلب ، نوار قلبی ...)

عربی دهم

مدرس: قدیمی، بهاره
فعالیت: 1- دوره و حل نمونه سوال از درس 1 و 2 2- ارائه ی بانک سوال درس به درس در گروه تلگرامی
تکلیف: مطالعه ی درس 3 و 4 به جهت دوره و رفع اشکال

علوی لایف9- نیازهای هیجانی فرزندان

رده: پرورشی
توضیح: کودکی که به دنیا می‌آید نیازهای هیجانی متنوع و متفاوتی دارد که اگر آن کودک قرار باشد تا سالم بماند تا حد معینی آن نیازها باید برآورده بشوند و برآورده شدن بیش از حد زیاد یا کمشان باعث شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه می‌شود. این نیازهای هیجانی عبارت‌اند از: 1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خودانگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد و این باعث می‌شود که در موارد متعددی
توضیح: پرسش 8باب . کل ضمایر متصل و منفصل و افعال ماضی و مضارع و امر و نهی و مستقبل

فیزیک دهم تجربی

مدرس: رجبی، کتایون
تکلیف: ص14جزوه فصل3
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: