1404/09/11
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در آغاز جلسهی مجازی امروز، صفحات 50 و 51 کتاب مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدا، واژگان مربوط به درسهای کلاس مدرسه با استفاده از تصاویر و ویدئوهای بیصدا آموزش داده شد. تمرین و تکرار نیز انجام گرفت و دانشآموزان به تمرینهای این بخش پاسخ دادند.
سپس بخش گرامر صفحهی 51 دربارهی حالت سؤالی زمان حال ساده و نحوهی پاسخگویی به آن تدریس شد. دانشآموزان ضمن تکرار مطالب، به تمرینهای مربوط نیز پاسخ دادند.
تمرینهای مرتبط با این بخش بهصورت مرحلهبهمرحله آموزش داده شد و دانشآموزان با مشارکت فردی و گروهی به سؤالات و فعالیتهای آموزشی پاسخ دادند.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز، با سلام و احترام
لطفاً مطالب تدریسشده در جلسهی امروز را با دقت مرور نمایید. این مباحث در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب نیز ثبت خواهد شد.
تکالیف:
صفحات کتاب کار را تا صفحهی 36 بهطور کامل انجام دهید.
واژگان زیر را هر کدام یک خط دفتر زبان خود بنویسید:
Art, English, French, geography, history, IT, maths, music, PE, science
لطفاً پنح مثال با جواب بله و خیر برای حالت سؤالی فعل حال ساده بنویسید:
مانند:
Do you go to school everyday?
Yes, I do. / No, I don't.
نکات مهم برای جلسهی آینده:
با آمادگی کامل در کلاس حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید.
تمرین مستمر و مرور واژگان را فراموش نکنید.
یادآوری مهم:
در روزهای سهشنبه، تمامی کتابهای کار بهصورت فردی بررسی خواهند شد و نمرات مربوطه ثبت میگردد.
با آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای همهی شما
لطفاً با جدیت، انگیزه و پشتکار در مسیر یادگیری گام بردارید.
1404/09/10
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
درس مجازی امروز به آموزش محتوای علمی به زبان انگلیسی (Eureka) با محوریت موضوع «زیستشناسی پایه» اختصاص داشت.
در آغاز جلسه، حضور و آمادگی دانشآموزان مورد ارزیابی قرار گرفت و نمرات مربوط به مشارکت و فعالیتهای کلاسی در سامانه ثبت شد.
در ادامه، آموزش انواع جانداران از نظر نوع تغذیه با بهرهگیری از تصاویر و ویدئوهای آموزشی دنبال شد. در این بخش، مطالب جلسهی قبل دربارهی «تولیدکنندگان» و «مصرفکنندگان» مرور گردید و سپس رژیمهای غذایی جانداران شامل گوشتخواری، گیاهخواری و همهچیزخواری بهصورت کامل آموزش داده شد. تمرینها با مشارکت فعال دانشآموزان انجام گرفت و مفاهیم از طریق تکرار و تمرین در ذهن آنان تثبیت شد.
همچنین در بخش پایانی جلسه، چرخههای زندگی انسانها و سایر جانداران مورد بررسی قرار گرفت و سه مرحلهی اصلی از چرخهی زندگی پروانهها بهصورت دقیق آموزش داده شد.
تکلیف:
لطفاً مطالب تدریسشده در جلسهی امروز را با دقت مرور نمایید. این مباحث در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی نیز در سامانه ثبت خواهد شد.
تکلیف:
برای هر یک از سه گروه زیر، سه مثال به زبان انگلیسی بنویسید. در هر جمله، نام حیوان، نوع تغذیهی آن و غذایی که مصرف میکند ذکر شود. نمونه:
I'm a fox. I'm a carnivore. I eat rabbit.
گروهها:
گیاهخواران (Herbivores)
گوشتخواران (Carnivores)
همهچیزخواران (Omnivores)
لطفاً جملات خود را با دقت و بهصورت خوانا در دفتر زبان بنویسید.
1404/09/09
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در آغاز جلسهی مجازی امروز، صفحهی 49 کتاب مورد بررسی قرار گرفت.
ابتدا مرور کاملی بر درس پیشین با موضوع «گرامر زمان حال ساده» انجام شد و پرسشهایی در این زمینه مطرح گردید تا میزان درک دانشآموزان سنجیده شود.
سپس، بخش مربوط به حالت منفی زمان حال ساده (با استفاده از don't و doesn't) که در همین صفحه ارائه شده بود، بهطور کامل تدریس شد. این مبحث با ارائهی مثالهای کاربردی و تمرینهای متنوع، برای دانشآموزان تثبیت گردید.
تمرینهای مرتبط با این بخش بهصورت مرحلهبهمرحله آموزش داده شد و دانشآموزان با مشارکت فردی و گروهی به سؤالات و فعالیتهای آموزشی پاسخ دادند.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز، با سلام و احترام
لطفاً مطالب تدریسشده در جلسهی امروز را با دقت مرور نمایید. این مباحث در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، بنابراین مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب نیز ثبت خواهد شد.
کتاب کار تا صفحه 35 کامل انجام شود.
لطفاً کلمات پنج مثال برای ضمایر های I, You, We, They و پنج مثال برای ضمایر He, She, It برای حالت منفی زمان حال ساده در دفتر زبان بنوسید.
نکات مهم برای جلسهی آینده:
با آمادگی کامل در کلاس حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید.
بنابراین تمرین مستمر و مرور واژگان را فراموش نکنید.
روز های سه شنبه ها همه کتاب کار ها تک به تک بررسی خواهند شد و نمرات کتاب کارها ثبت خواهند شد.
با آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای همهی شما
لطفاً با جدیت و انگیزه در مسیر یادگیری گام بردارید.
1404/09/08
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در آغاز جلسهی مجازی امروز، صفحهی 48 کتاب مورد بررسی قرار گرفت.
مرور کامل درس پیشین با موضوع «گرامر زمان حال ساده» برای دانشآموزان پایه هفتمی که پیشتر در کلاس حضور نداشتند، انجام شد و پرسشهایی نیز در این زمینه مطرح گردید.
گرامر زمان حال ساده که در همین صفحه ارائه شده بود، بهصورت کامل تدریس و با انجام تمرینهای متنوع، تثبیت شد.
در ادامه، موضوع «نحوهی صحیح خواندن ساعت» آموزش داده شد و واژگان و اصطلاحات مرتبط با این مبحث بهطور کامل برای دانشآموزان تشریح گردید.
تمرینهای مربوط به این بخش بهصورت مرحلهبهمرحله آموزش داده شد و دانشآموزان با مشارکت فردی و گروهی به سؤالات و تمرینها پاسخ دادند.
برای تقویت بیشتر یادگیری، تمرینات تکمیلی نیز ارائه شد که با استقبال و حضور فعال دانشآموزان همراه بود.
در بخش پایانی جلسه، قسمتهایی از متن «بلاگ در برزیل» واقع در صفحهی 48 نیز مورد بررسی قرار گرفت. دانشآموزان بخشهایی از متن را با صدای بلند خواندند و به سؤالات مربوط به آن پاسخ دادند.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز، با سلام و احترام
لطفاً مطالب تدریسشده در جلسهی امروز را با دقت مرور نمایید. این مباحث در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، بنابراین مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب نیز ثبت خواهد شد.
کتاب کار تا صفحه 34 کامل انجام شود.
لطفاً ساعت های 15:20، 12:30، 5:15، 7:45، 2:00، 1:05، 6:50 را به حروف در دفتر زبان خود بنویسید.
نکات مهم برای جلسهی آینده:
با آمادگی کامل در کلاس حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید.
بنابراین تمرین مستمر و مرور واژگان را فراموش نکنید.
جواب کتاب کارهای کتاب برای فصل 6 امروز بارگزاری میشود. لطفاً جواب های خودتان را با جواب های صحیح تطبیق دهید و اگر اشتباه نوشتید، تصحیح کنید و اگر جواب را خالی گذاشتید از روی جواب، صحیح آنرا بنویسید. روز های سه شنبه ها همه کتاب کار ها تک به تک بررسی خواهند شد و نمرات کتاب کارها ثبت خواهند شد.
با آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای همهی شما
لطفاً با جدیت و انگیزه در مسیر یادگیری گام