1404/08/19
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
درس امروز به آموزش محتوای علمی به زبان انگلیسی (Eureka) در حوزهی تاریخ و باستانشناسی اختصاص داشت. در آغاز جلسه، وضعیت حضور و آمادگی دانشآموزان بررسی شد و میزان مشارکت و فعالیتهای کلاسی در سامانه ثبت گردید.
دانشآموزان با مفهوم چرخهی غذایی و انواع آن آشنا شدند. چرخههای مختلف غذایی مورد بررسی قرار گرفت و واژگان کلیدی مرتبط با این موضوع آموزش داده شد. همچنین ساختار بیان چرخهی غذایی بهصورت دقیق به دانشآموزان آموزش داده شد.
در ادامه، توضیحات لازم ارائه گردید و تمرینها همراه با تکرار و مشارکت فعال دانشآموزان انجام شد. دانشآموزان با دقت به سؤالات مطرحشده پاسخ دادند و در فرآیند یادگیری مشارکت مؤثری داشتند.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز، لطفاً مطالب تدریسشده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. تمامی مباحث ارائهشده در جلسهی امروز، در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی نیز ثبت خواهد شد.
لطفاً با آمادگی کامل در جلسهی بعد حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید.
همچنین توجه داشته باشید که از واژگان producer و consumer، هر کدام دو خط بنویسید.
ساختارهای زیر را دو مرتبه بنویسید و بهخاطر بسپارید:
The grass is eaten by the rabbit.
The rabbit is eaten by the fox.
فراموش نکنید که روز شنبه، دو هفتهی آینده، مسابقهی هجی کردن لغات (Spelling Bee) برگزار خواهد شد. برای این مسابقه آمادگی لازم را داشته باشید.
دانشآموزانی که هنوز پوستر خود را ارائه ندادهاند، تنها در زنگهای تفریح روز چهارشنبه فرصت دارند آن را تحویل دهند.
همچنین، روز سهشنبه، تمامی کتابهای کار بهصورت فردی بررسی و امضا خواهند شد.
1404/08/17
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
این جلسه، صفحه 36 کتاب مورد بررسی قرار گرفت. واژگان این صفحه با بهرهگیری از تصاویر و ویدئوها بهطور کامل آموزش داده شد و تمرین و تکرار صورت گرفت. فعالیتهای این صفحه با مشارکت فردی و گروهی دانشآموزان انجام شد. در پایان، برای تثبیت مطالب، بازی آموزشی مرتبط با درس با دانشآموزان اجرا شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز، لطفاً مطالب تدریسشده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سهخط تهیه نکردهاید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید. تمام مباحث ارائهشده در این جلسه در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعهی دقیق آنها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب نیز ثبت خواهد شد. لطفاً با آمادگی کامل در جلسهی بعد حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید. همچنین توجه داشته باشید که هر هفته بهصورت تصادفی از شما دیکته گرفته خواهد شد؛ بنابراین، آمادگی لازم را داشته باشید. کتاب کار باید تا صفحهی 21 بهطور کامل تکمیل شود.
لطفاً از روی کلمات ride a horse, paint a picture, play piano, remember spacial dates, ride a horse, sail a boat, sing, speak Italian, swim underwater هر کدام دو خط بنویسید.
روز سهشنبه، تمامی کتابهای کار بهصورت فردی بررسی و امضا خواهند شد.
1404/08/11
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
دانش آموزان ابتدا پوستر خود را درباره قاره ها ارائه دادند و نمره دانش آموزانی که ارائه دادند ثبت شد. سپس کشورهای قاره های اروپا و استرالیا و جنوبگان به همراه کشورها به همراه پایتخت ها و پرچم و مکان های مهم تدریس شد.
تکلیف:
دانش آموزان محترم حتماً درس داده شده را مرور کننند و دفتر سه خط اگر تهیه نکرده اند تهیه کنند. جلسه آینده ادامه کتاب تدریس خواهد شد و پرسش انجام خواهد شد.
1404/08/10
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در آغاز جلسه، آزمون برگزار شد و پس از پایان آن، تمرینهای تکمیلی صفحه 31 مربوط به حالت پرسشی "have got" و "has got" انجام گرفت.
تکلیف:
طبق گروهبندی انجامشده، تا فردا فرصت دارید پروژهی کلاسی خود را دربارهی قارهی انتخابشده آماده نمایید. این پروژه فردا سر کلاس بهصورت حضوری در کلاس ارائه شود. توصیه میشود از منابع معتبر استفاده کرده و مطالب خود را بهصورت منظم و خلاقانه ارائه دهید تا هم کیفیت یادگیری شما افزایش یابد و هم ارائهی شما جذابتر و مؤثرتر باشد.
توجه کنید در صورت عدم آماده کردن پروژه و عدم ارائه 2.5 نمره از 20 نمره کلاسی ترم اول زبان تخصیص داده نخواهد شد. همه دانش آموزان در تهیه پروژه باید مشارکت داشته باشند و همه دانش آموزان باید ارائه بدهند.
1404/08/06
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در آغاز جلسه، تکالیف دانشآموزان بررسی شد و نمرات مربوط به آنها در سامانه ثبت گردید. همچنین، دیکتهای از واژگان و ساختارهای تدریسشده در جلسات قبل گرفته شد تا میزان تسلط دانشآموزان بر نوشتار و دقت آنها سنجیده شود.
سپس درس جلسهی گذشته بهطور کامل مرور شد. تمرینهای باقیمانده از صفحهی 30 کتاب کار با مشارکت فعال دانشآموزان انجام گردید. این مرور با هدف تثبیت مطالب و رفع اشکالات احتمالی صورت گرفت و فضای پرسش و پاسخ در کلاس شکل گرفت تا دانشآموزان بتوانند ابهامات خود را مطرح کنند.
در بخش آموزش گرامر، تمرکز اصلی بر حالت سؤالی ساختارهای «have got» و «has got» بود. نحوهی تشکیل سؤال و پاسخهای کوتاه مانند «Yes, I have» یا «No, she hasnt» بهصورت دقیق آموزش داده شد. برای درک بهتر این ساختارها، تمرینهای شنیداری و حلکردنی مرتبط نیز انجام شد تا دانشآموزان بتوانند کاربرد آنها را در موقعیتهای واقعی تشخیص دهند.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز،
با سلام و احترام،
لطفاً مطالب تدریسشده در جلسهی امروز را با دقت مرور نمایید. این مباحث در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، بنابراین مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب نیز ثبت خواهد شد.
در صورتی که تاکنون دفتر سهخط تهیه نکردهاید، لطفاً در اولین فرصت نسبت به تهیهی آن اقدام فرمایید؛ استفاده از این دفتر برای تمرینهای نوشتاری الزامی است.
نکات مهم برای جلسهی آینده:
با آمادگی کامل در کلاس حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید.
هر هفته بهصورت تصادفی از شما دیکته گرفته خواهد شد؛ بنابراین تمرین مستمر و مرور واژگان را فراموش نکنید.
کتاب کار باید تا صفحهی 22 بهطور کامل تکمیل شده باشد.
آزمون هنگام زبان در روز شنبه برگزار خواهد شد؛ لطفاً زمان کافی برای مطالعه و تمرین اختصاص دهید. نمرات این آزمون در ارزیابی نهایی شما تأثیر قابلتوجهی خواهد داشت.
با آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای همهی شما
لطفاً با جدیت و انگیزه در مسیر یادگیری گام بردارید.