محور اصلی تغییرات کتب درسی

رده: خبر
زمان:

حجت‌الاسلام «علی لطیفی» رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تکالیف و تمرین‌ها در کتاب های درسی باید مسئله محور و کاربردی‌تر شوند. همچنین در بعضی فصول کتاب مطالعات اجتماعی می‌شود درباره‌ی سواد رسانه‌ای صحبت کرد.

آموزش فارسی به کلاس اولی‌ها با کتاب داستان

آموزش فارسی به کلاس اولی‌ها با کتاب داستان

«معصومه نجفی پازوکی» سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از جزئیات برگزاری جشن شکوفه‌های امسال خبر داد و گفته: ما در جشن شکوفه‌ها موکب‌هایی برای قصه‌گویی، نقاشی و پذیرایی خواهیم داشت. نجفی اعلام کرده تا روز 27 شهریور 8 میلیون و 704 هزار و 321 دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت‌نام شده‌اند که از این میان 1 میلیون و 491 هزار و 907 نفر کلاس اولی‌اند. طبق اعلام نجفی از این به بعد معلمین کلاس اول آموزش خود را با داستان پیش می‌برند و هفته‌ای 2 داستان در کلاس‌ها خوانده می‌شود.

زنگ نماز به برنامه روزانه مدارس اضافه می‌شود!

زنگ نماز به برنامه روزانه مدارس اضافه می‌شود!

وزیر آموزش و پرورش از اضافه شدن زنگ نماز به برنامه رسمی مدارس در همه دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی خبر داد. به دستور وزیر محترم، تمام مدارس باید تدابیر لازم برای اقامه نماز جماعت را در نظر بگیرند و در اوقات شرعی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به نماز بپردازند. انتخاب امام جماعت مسلط به فضای مجازی و با سواد رسانه‌ای بالا، از دیگر مفاد بخش‌نامه جدید سازمان آموزش پروش است.

برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا امتیازات ویژه‌ای می‌گیرند!

برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا امتیازات ویژه‌ای می‌گیرند!

«مهدی رشیدی جهان» دبیر هفتمین جشنواره ابن سینا از اعطای امتیازات ویژه به برندگان این جشنواره خبر داد. این جشنواره که امسال با حضور 3600 دانش آموز از ایران و 8 کشور خارجی برگزار شد، 5 بخش اصلی داشت که عبارتند از: "مسابقه ملی کافه کد"، "مسابقه ملی کارآفرین شو"، "نمایشگاه دستاوردها و اختراعات دانش آموزی"، "مدرسه تابستانی نانو و نمایشگاه دستاوردهای نانو" و "مدرسه تابستانی دانش مغز". برگزیدگان جشنواره ابن سینا در مسابقات بین‌المللی و جهانی مکزیک، کرواسی، سنگاپور و مسابقات علمی پژوهشی اندونزی شرکت خواهند کرد و مقالات برگزیده آن‌ها نیز در مجلات داخلی و خارجی چاپ می‌شود.

تغییرات کتاب‌های درسی در چه محورهایی خواهند بود؟

تغییرات کتاب‌های درسی در چه محورهایی خواهند بود؟

حجت‌الاسلام «علی لطیفی» رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مردم از ما انتظار دارند محتوای کتاب‌های درسی را با توجه به مسائل روز تغییر دهیم. مثلاً دوره کرونا و تغییر و تحولات فناورانه یکی از این مسائل است. تکالیف و تمرین‌ها در کتاب های درسی باید مسئله محور و کاربردی‌تر شوند. همچنین در بعضی فصول کتاب مطالعات اجتماعی می‌شود درباره سواد رسانه‌ای صحبت کرد. لطیفی خاطرنشان کرد: ما امسال 149 میلیون و 500 هزار جلد کتاب سفارش دادیم که فرآیند چاپ آن از مهر 1400 شروع شده و کتاب‌ها از 10 شهریور از مناطق به مدارس توزیع شده اند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: