مرز بین مدارس غیر دولتی و دولتی برداشته شود

رده: خبر
زمان:

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در دیدار از نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه، فرصت خوبی برای انتقال تجربیات و نوآوری‌هایی بود که سال‌ها به عنوان تجربه‌ی انباشته شده در مدارس وجود داشت و میدان عمل آن فراهم نشده بود. وی هم‌چنین گفت: اگر مدارس غیر دولتی تجربه‌های خودشان را منتقل کنند نه تنها به مدارس دولتی صدمه نمی‌زنند بلکه به آن‌ها کمک نیز می‌کنند. همان‌طور که اکنون شاهد نوآوری‌های مدارس غیر دولتی هستیم و در برخی از مدارس دولتی هم، این دستاوردها وجود دارد؛ بنابراین باید سعی شود تا مرز بین مدارس غیر دولتی و مدارس دولتی کم‌رنگ شود تا بتوانند به هم کمک کنند.

مرز بین مدارس غیر دولتی و دولتی برداشته شود

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی نیز از نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی بازدید کرد و گفت: موسسان مدارس غیر دولتی بار سنگینی از دوش دولت برداشته‌اند به همین دلیل دولت باید از موسسان مدارس غیر دولتی حمایت کند. وی افزود: مهم‌ترین هدف ما از توسعه مدارس غیر دولتی، توسعه‌ی کیفی مدارس و کیفیت‌بخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی است.

ضرورت توجه بیشتر دولت به مدارس غیر دولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در چند سال اخیر ما شاهد برنامه‌های مثبتی در جهت کیفیت‌بخشی مدارس از سوی موسسان مدارس غیر دولتی بوده‌ایم و برگزاری این نمایشگاه، نمونه‌ای از این برنامه‌هاست. زینی‌وند نیز عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه‌ی آموزش و پرورش عبور از تئوری‌محوری و توجه به مهارت‌آموزی دانش آموزان در مدارس است که در نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی شاهد اجرایی شدن این سیاست آموزش و پرورش از سوی موسسان مدارس غیر دولتی هستیم. چنان‌چه دولت، انگیزه‌ی لازم را در موسسان ایجاد نکند و حمایت خود را از موسسان مدارس غیر دولتی دریغ کند بدون شک آن‌ها با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

تنظیم برنامه‌ی 5 ساله‌

مسعود نیک‌فطرت رئیس اداره‌ی مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران، در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی، اظهار داشت: برای توسعه‌ی مدارس غیر دولتی، برنامه‌ی 5 ساله‌ای تنظیم کرده‌ایم که طبق آن، پیش‌بینی افزایش و توسعه مدارس غیر دولتی را در دستور کار داریم. این افزایش در دو جنبه، یکی اضافه شدن تابلوی مدارس و دیگری پر شدن صندلی‌های خالی مدارس غیر دولتی، دنبال می‌شود. وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای این افزایش‌ها، تعداد 6 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی افزیش یافته است که برای سال بعد نیز، همین روال را ادامه خواهیم داد، گرچه موانعی در این مسیر وجود دارد.

شرایط اقتصادی مردم اثرگذار است

نیک‌فطرت ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی توسعه‌ی کمی مدارس غیر دولتی، شرایط اقتصادی مردم است که تاثیر منفی بر الگوی توسعه مدارس غیر دولتی دارد. با این وجود اداره کل شهر تهران، تمام ظرفیت‌ها را به کار خواهد گرفت تا مدارس غیر دولتی توسعه یابند. گرچه این امر، به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد. وی اضافه کرد: برای سال آینده در تهران با 13 هزار کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که بر همین اساس توسعه‌ی بخش غیر دولتی ضرورت پیدا می‌کند.

توسعه‌ی کمی در همه‌ی مقاطع تحصیلی

نیک‌فطرت گفت: توسعه‌ی کمی در همه‌ی مقاطع تحصیلی است، اما مناطق جنوبی و مناطقی که مشکل فضای آموزشی دارند مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت. هم‌چنین ما برای توسعه‌ی کمی در سال آینده دو الگوی حداقلی و حداکثری پیش‌بینی کردیم که بر همین اساس، افزایش الگوی حداکثری تا 1.5 برابر تعدا دانش آموزان فعلی و در الگوی حداقلی، 5 درصد دانش آموزان فعلی در مدارس غیر دولتی را تخمین زده‌ایم.

مسعود نیک‌فطرت رئیس اداره‌ی مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی گفت: نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیر دولتی که از 5 اسفند در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کرده است، فرصت خوبی است تا در یک فضای رقابتی سالم، مدارس غیر دولتی دستاوردهای خود را نشان دهند و فرصت انتخاب برای مخاطبان را در نظر بگیرند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: