مشمولین خدمت سربازی بخوانند!

رده: خبر
زمان:

دانش‌آموزان مشمول خدمت سربازی بخوانند!

دانش‌آموزان مشمول خدمت سربازی بخوانند!

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا سردار تقی مهری درباره مهلت دانش‌آموزان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم می‌شوند، از تاریخ ورود به سن مشمولیت یک سال مهلت معرفی دارند و در صورت قبولی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند. وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت انصراف، ترک و یا اخراج از تحصیل داشته‌اند از تاریخ ورود به سن مشمولیت (18 سالگی تمام)، 6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند. مهری در مورد مهلت معرفی دانش‌آموزانی که وارد سن مشمولیت شده‌اند، خاطرنشان کرد: مشمولانی که در سن مشمولیت (18 سال تمام) در مقطع دیپلم فارغ‌التحصیل، انصراف، اخراج و یا ترک تحصیل داشته‌اند، از تاریخ فراغت، انصراف و ... حداکثر یک سال مهلت دارند تا با همراه داشتن برگ اعلام وضعیت تحصیلی برای تعیین تکلیف خدمت خود از طریق یکی از دفاتر پلیس +10 اقدام کنند.

دانش‌آموزان چگونه از اورژانس اجتماعی کمک بخواهند؟

دانش‌آموزان چگونه از اورژانس اجتماعی کمک بخواهند؟

خط ملی «نماد» به شماره 1570، به عنوان یکی از اضلاع و پیوست‌های برنامه ملی «نماد» یا نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان، مدتی است که در سراسر کشور فعال شده است و دانش‌آموزان می‌توانند جهت دریافت مشاوره، خدمات اولیه و فوریتی با این خط تماس بگیرند. خط ملی «نماد» به شماره 1570، به عنوان یکی از اضلاع و پیوست‌های برنامه ملی «نماد»، مدتی است که در سراسر کشور فعال شده است و دانش آموزان می توانند جهت دریافت مشاوره، خدمات اولیه و فوریتی با این خط تماس بگیرند. اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند فعالیت سامانه تلفنی 1570 اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز آن و یا توانمندسازی و درمان افراد آسیب دیده نیازمند فعالیت‌های متعددی است، اما مقدمه آن، تشخیص وضعیت آسیب اجتماعی است.

آخرین مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره فردوسی

آخرین مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره فردوسی

پنجمین جشنواره ملی فردوسی در سال تحصیلی 1402-1401 به وسیله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. از جمله اهدافی که این جشنواره دنبال می‌کند می‌توان به پاس‌داشت هویت اسلامی - ایرانی، پژوهش در حوزه‌ی زبان و ادب فارسی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه‌های هنری و ادبی، حمایت از نوآوری و آثار خلاقانه ادبی و هنری اشاره کرد. جشنواره فردوسی در دو بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس استعدادهای درخشان کشور برگزار می‌شود. محورهای جشنواره در بخش دانش‌آموزی متوسطه اول شعر، داستان و داستانک، دلنوشته ادبی، شاهنامه خوانی، پژوهک (برای دانش‌آموزان متوسطه اول) و پژوهه (برای دانش‌آموزان متوسطه دوم) است و برای بخش فرهنگیان محورهای شعر، داستان و داستانک، دل نوشته ادبی و مقاله در نظر گرفته شده است. مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره تا پایان بهمن‌ماه 1401 است و برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه جشنواره ملی فردوسی مراجعه کنید.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: