معلمی که دانش‌آموزانش را در کلاس درس غافل‌گیر می‌کند

رده: خبر
زمان:

سمیه رحمت معلم خلاق و مبتکر که با تغییر در نحوه‌ی تدریسش و ارائه‌ی روش تدریس جدید کلاس درس را برای دانش‌آموزانش به قدری جذاب کرده که دانش آموزان از شب قبل برای رفتن به مدرسه لحظه شماری می‌کنند. کلاس‌های خشک و مطالب کلشیه‌ای در کلاس درس این معلم جایی ندارد برعکس کلاسش به حدی پر انرژی و شاد است که دانش آموزان را تشویق و ترغیب به درس و مدرسه کرده است.

معلمی که دانش‌آموزانش را در کلاس درس غافل‌گیر می‌کند

سمیه رحمت معلمی خلاق با شیوه‌ی تدریس نوین، 15 سال سابقه‌ی تدریس دارد که 13 سالش آموزگار کلاس اولی‌ها بوده است. طبق صحبت‌های سمیه رحمت، او از همان روزهای آغازین تدریس، دوست داشت که تغییر و تحولاتی را در شیوه‌ی تدریسش به کار ببرد تا این‌که تلاش‌هایش به نتیجه رسید. مدرس ضمن خدمت آموزگاران پایه‌ی اول ابتدایی و پیش‌دبستانی کشور، سه دوره‌ی متوالی پژوهنده‌ی برتر و مبدع متد کدگذاری روی الفبا را در کارنامه‌ی کاری درخشان خود دارد.

وی در این باره می‌گوید: همیشه این احساس را داشتم که دانش آموزان در کلاس درس شاد نیستند و لذتی از آموزش نمی‌برند. پس تلاش کردم روش تدریسی داشته باشم که دانش آموزان نه تنها از کلاس درس لذت ببرند بلکه از شب قبل نیز هیجان آمدن به مدرسه و کلاس درس را داشته باشند.

پستی و بلندی‌های به کارگیری روش تدریس جدید

سمیه رحمت از سختی‌هایی که در به کارگیری روش تدریس جدید کشیده است می‌گوید و از مقاومت‌هایی که در برابر تدریس جدید شده است، شکایت دارد. او معتقد است که در کشورهای دیگر از این روش‌های آموزشی شاد و متنوع استفاده می‌کنند، اما در کشور ما روش تدریس جدید را مهم نمی‌دانند و به روش‌های قدیمی تکیه کرده‌اند. این در حالی است که با استفاده از روش تدریس نوین و استفاده از بازی در حین آموزش، نه تنها به اقتضای سنی دانش آموزان پاسخ داده می‌شود بلکه باعث می‌شود که کودکان دید مثبتی به درس خواندن پیدا کنند.

این آموزگار خلاق تاکید می‌کند که، بازدهی یادگیری با روش‌های تدریسی جدید بالا می‌رود و 90 درصد دانش آموزان با همان یک‌بار آموزش مطالب را یاد می‌گیرند. هم‌چنین به کارگیری این روش تدریس جدید نه تنها کلاس‌های درس را برای دانش آموزان جذاب و پرنشاط می‌کند بلکه برای کودکان منزوی و بیش‌فعال نیز جواب داده است.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: