تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور

رده: خبر
زمان:

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور 1403

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور 1403

کنکور سراسری سال 1403 در دو نوبت اردیبهشت‌ماه و تیرماه سال 1403 با حضور یک‌میلیون و 180 هزار و 601 نفر برگزار شد. نتیجه اولیه آزمون به همراه کارنامه ملاک انتخاب رشته، جمعه 9 شهریورماه منتشر شد و یک‌میلیون و 30 هزار و 515 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. دفترچه انتخاب رشته‌های با آزمون و بدون آزمون در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است و داوطلبان مجاز باید تا 18 شهریورماه 1403 نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کردند. همچنین کسانی که مایل به ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون هستند، قرار بود تا 18 شهریورماه 1403 نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند. اما طی اطلاعیه‌ای از سوی سازمان سنجش، مهلت انتخاب رشته کنکور تا 20 شهریور تمدید شده است. به داوطلبان توصیه می‌شود زودتر انتخاب رشته خود را انجام دهند و انجام آن را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند.

ورود نخبگان کشوری به دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور

ورود نخبگان کشوری به دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور

محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش، با بیان اینکه معاونت پرورشی وزارت آموزش‌و‌پرورش نیروهای رسمی و غیررسمی دارد، گفت: نیروهای رسمی این وزارتخانه شامل 35 هزار مربی پرورشی و حدود 15 هزار مشاور مدارس می‌شوند؛ همچنین برای اولین بار پس از 13 سال، آزمون استخدامی برای جذب حدود 15 هزار مشاور و مربی پرورشی برگزار شد. پورثانی گفت: برنامه‌های پرورشی و تربیتی طبق گفته رهبری در سطح مدارس باید جذاب شود؛ به همین علت معتقدیم برنامه‌ها باید متناسب با دانش‌آموزان باشد. وی با بیان اینکه در شورای عالی فرهنگی قانونی تصویب شد که بر اساس آن نخبگان فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند، افزود: امسال اولین گروه نخبگان کشوری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

بلاتکلیفی عجیب برای انتخاب رشته برخی داوطلبان کنکور

فرآیند «انتخاب رشته کنکور 1403» برای برخی از داوطلبان کنکور دچار مشکل عجیبی شده است. با این توضیح که افرادی که سال گذشته در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی پذیرفته شدند، نمی‌توانند از تراز کنکور امسال خود استفاده و انتخاب‌رشته کنند! این در حالی است که طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید تراز نمرات هر فرد در کنکور به مدت دو سال اعتبار داشته باشد. در دفترچه انتخاب‌رشته کنکور 1403 ذکر شده است: داوطلبانی که در کنکور 1402 در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی پذیرفته شده و در سال 1403 انتخاب‌رشته می‌کنند، از فرآیند اعلام نتایج نهایی حذف خواهند شد. با توجه به مصوبه جلسه‌ی 209 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه‌ی جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، تکلیف داوطلبان معترض مشخص است و این فرآیند باید از سال آینده اجرایی شود؛ حال با توجه به فرصت محدود انتخاب رشته پیش‌روی داوطلبان، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور باید هر چه سریع‌تر با فراهم کردن فرصت انتخاب‌رشته، داوطلبان را از بلاتکلیفی خارج کند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: