نتایج نهایی آزمون سراسری 99 اعلام شد.

رده: خبر
زمان:

نتایج نهایی کنکور سراسری 99 در تاریخ 1399/08/09 اعلام شد. شرکت‌کنندگان رشته‌های با آزمون دروه‌های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس فرهنگیان، تربیت دبیر رجایی، مجازی، پردیس، غیرانتفاعی و رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد با مراجعه به وب‌سایت سازمان سنجش می‌توانند از نتایج عمل‌کرد خود مطلع شوند. لازم به ذکر است نتایج اولیه‌ی این آزمون سراسری در 30 شهریور ماه اعلام شده بود.

پذیرفته‌شدگان چه اقداماتی باید انجام دهند؟

پذیرفته‌شدگان چه اقداماتی باید انجام دهند؟

پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه‌ی ثبت نام و مدارک مورد نیاز می‌توانند از 14 آبان به سامانه‌ی اطلاع رسانی دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند؛ مراجعه نکردن به موقع برای ثبت نام به منزله‌ی انصراف از تحصیل در دانشگاه پذیرفته شده تلقی خواهد شد. افرادی که همزمان در دانشگاه‌های سراسری و آزاد پذیرفته شده‌اند، می‌توانند تنها در یک رشته به تحصیل بپردازند. در صورت عدم رعایت مقررات، طبق ضوابط با آن‌ها برخورد خواهد شد. این موضوع برای رشته‌های بدون آزمون نیز صدق می‌کند. کارنامه‌ی عملی پذیرفته‌شدگان و تمام افرادی که در انتخاب رشته شرکت کرده‌اند تا روز 15 آبان در سامانه‌ی سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت‌کنندگان کنکور سراسری 99

تعداد داوطلبین مجاز به انتخاب رشته‌ی آزمون سراسری 99 در گروه ریاضی، 125 هزار و 420، علوم تجربی 352 هزار و 922، علوم انسانی 314 هزار و 471، هنر 80 هزار و 86 و زبان 129 هزار و 506 نفر اعلام شدند. بیشتر رتبه‌های برتر در این آزمون از تهران شرکت کرده بودند. ثبت نام کنکور سراسری 1400 در تاریخ 12 بهمن آغاز می‌شود و زمان برگزاری آن دهم و یازده تیر 1400 اعلام شده است. پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری 99 از نیمه‌ی دوم سال و از ماه بهمن به تحصیل در دانشگاه‌ها خواهند پرداخت.

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص عدم پاسخگویی حضوری

با توجه به اوج‌گیری مجدد کرونا، در راستای پیروی از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت پذیرش حضوری، سازمان سنجش اعلام کرده است امکان پاسخگویی حضوری به متقاضیان را ندارد و داوطلبین می‌توانند از روش‌های زیر سؤالات و درخواست‌های خود را مطرح نمایند: 1- پذیرفته‌شدگانی که گمان می‌کنند به اشتباه انتخاب رشته کرده‌اند و تقاضا دارند کد رشته‌ی اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته‌شان مورد بررسی قرار گیرد یا می‌خواهند مجوز شرکت در آزمون 1400 را بگیرند بعد از مشاهده‌ی کارنامه‌ی عملی، تقاضای خود را به صورت اینترنتی تا تاریخ 23 آبان به سازمان سنجش ارسال کنند. درخواست‌های بعد از این تاریخ قابل بررسی نخواهند بود. 2- داوطلبان به منظور اعلام اعتراض نسبت به کارنامه‌ی نهایی آزمون سراسری 99 حداکثر تا 23 آبان می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. بعد از ثبت درخواست کد رهگیری برای آن‌ها پیامک خواهد شد. داوطلبان با کد رهگیری می‌توانند از نتیجه‌ی درخواست خود باخبر شوند. 3- شماره تلفن 42163 021 در ساعات اداری آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های داوطلبین است.

آموزش مجازی یا حضوری در نیمه‌ی دوم سال

با توجه به تشدید موج سوم کرونا و آمار بالای فوت ، ترم مهرماه به صورت مجازی در دانشگاه‌ها در حال برگزاری است. از آن‌جایی که تضمینی بر کشف واکسنی برای این ویروس وجود ندارد و روزانه افراد بسیاری از هم‌میهنانمان به این بیماری مبتلا می‌شوند، احتمالا ارائه‌ی دروس در ترم بهمن نیز به صورت مجازی در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

آموزش مجازی و کنکور 1400

آموزش مجازی و کنکور 1400

با توجه به شیوع کرونا، در اواخر سال گذشته، گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با حذف کنکور زده می‌شد اما در نهایت این آزمون با تعویق برگزار شد. داوطلبان آزمون سراسری 99 آسیب‌های روحی بسیاری را متحمل شدند. نبود امکان آموزش مجازی در بسیاری از مدارس موجب سردرگمی بسیاری از والدین و دانش‌آموزان شد و در نهایت بخشی از کتب درسی برای آزمون سراسری حذف شد. اما از آن‌جایی که در سال تحصیلی جدید از ابتدای سال با تعطیلی مدارس و شروع مجدد آموزش مجازی مواجه بوده‌ایم می‌بایست مسئولان آموزش‌وپرورش اقدامات ویژه‌ای برای دانش‌آموزان انجام دهند. خوشبختانه مسئولان موسسه علوی با اقدامات به موقع و تجهیز مدارس به اینترنت پرسرعت و تهیه‌ی لپ‌تاپ و قلم‌نوری برای دبیران و همچنین راه‌اندازی سامانه‌ی هوشمند مجازی منحصر به فرد برای آموزش مجازی، تا به امروز موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است. تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان مدارس غیرانتفاعی علوی در آزمون سراسری 99 خوش درخشیدند و توانستند نتایج خوبی کسب نمایند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: