نخبگان محروم شناسایی می‌شوند

رده: خبر
زمان:
نخبگان محروم شناسایی می‌شوند

طرح سفیران استانی باشگاه دانش‌پژوهان کلید خورد؛ نخبگان محروم شناسایی می‌شوندِ

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان از حمایت غیرمستقیم این سازمان از دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم کشور خبر داد و گفت دانش‌آموزان مستعد در مناطق مختلف کشور از طریق سفیران استانی باشگاه شناسایی خواهند شد. سیدرضا حسینی در پاسخ به این سوال که نحوه حمایت غیرمستقیم به چه شکلی است، گفت: «برای اینکه ماموریت حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم که یکی از اصلی‌ترین وطایف آموزش و پرورش در راستای گسترش عدالت آموزشی است از بین نرود و به دست فراموشی سپرده نشود، طرحی تحت عنوان سفیران استانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان در دست اقدام است.» رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با تشریح طرح سفیران استانی عنوان کرد: «این باشگاه در قالب استانی المپیادهایی را برگزار می‌کند و قصد بر این است یک نفر از نفرات برگزیده المپیادهای هر استان به عنوان سفیر باشگاه معرفی شود تا بتواند با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و سازمان‌هایی که در حوزه عدالت آموزشی فعالیت دارند، ارتباط برقرار کند.» حسینی افزود: «زمانی که این ارتباط برقرار شود، دانش‌آموزان مستعد در مناطق مختلف کشور از طریق سفیران استانی شناسایی خواهند شد و جریان ماموریت حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم تقویت می‌شود و این دسته از دانش‌آموزان به راحتی به امکانات و فضاهای بیشتر آموزشی دسترسی پیدا خواهند کرد.»

تائید نهایی 31 طرح دانش‌آموزی برای شرکت در جشنواره خوارزمی‌

تائید نهایی 31 طرح دانش‌آموزی برای شرکت در جشنواره خوارزمی‌

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت در دوره بیست و پنجم جشنواره خوارزمی، 2363 طرح به دبیرخانه ارسال و از این تعداد 31 طرح به وزارت علوم ارسال و تایید نهایی شده است. الهام یاوری آموزش و توانمندسازی نیروهای انسانی مدارس سمپاد را از برنامه‌های مهم سمپاد برشمرد و اظهار کرد: طرح نظارت بر عملکرد آموزشی، پرورشی و پژوهشی مدارس سمپاد، آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس استعدادهای درخشان، دوره توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی سمپاد از فعالیت های این بخش هستند. وی به برنامه‌های توانمندسازی اشاره کرد و گفت: قالب این فعالیت‌ها برگزاری دوره آموزش کوتاه‌مدت با موضوع مدیریت مشارکتی مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه، برگزاری دوره آموزش کوتاه‌مدت با موضوع شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان، برگزاری دوره آموزش کوتاه‌مدت آموزش و پرورش دانش‌آموزان تیزهوش به تعداد 103233 نفر ساعت بود.

معلمان مدارس غیردولتی 360 ساعت دوره صلاحیت معلمی را می‌گذرانند؛

معلمان مدارس غیردولتی 360 ساعت دوره صلاحیت معلمی را می‌گذرانند؛

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت معلمان مدارس غیردولتی 360 ساعت دوره صلاحیت معلمی را سپری می‌کنند. احمد محمودزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش با مسئولیت‌های متنوع تلاش می‌کند تا رویکرد تربیتی و پرورشی را در کنار موضوعات آموزشی مورد توجه و اهتمام قرار دهد. وی تصریح کرد: در کف مدارس اتفاقات شایسته و مناسبی در راستای ارتقای توانمندی دانش‌آموزان رخ می‌دهد که منطبق بر استانداردها و با هدف توانمندسازی نسل آینده است. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضرورت ارتقای دانش و مهارت معلمان را یادآور شد و گفت: باید معلمان همه ساله در دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده توسط دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کرده تا رتبه و جایگاه علمی خود را افزایش دهند. محمودزاده افزود: در همین راستا 360 ساعت برای معلمان مدارس غیردولتی در قالب صلاحیت معلمی دوره‌هایی را برگزار می‌کنیم تا شاهد افزایش توانمندی آنها در عرصه تدریس و انتقال مفاهیم به نسل آینده باشیم.

آیین‌نامه راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی فرهنگیان تدوین شد؛

آیین‌نامه راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی فرهنگیان تدوین شد؛

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تدوین آیین‌نامه راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی فرهنگیان خبر داد و گفت این آیین‌نامه در مرحله تدقیق و کارشناسی است تا برای تصویب به هیات وزیران ارسال شود. آموزش و پرورش امکانات رفاهی گسترده‌ای دارد، اما آن‌طور که باید، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و امکانات به‌صورت منطقه‌ای مدیریت می‌شود، نه متمرکز. در حال حاضر قریب به 130 درمانگاه و بیمارستان، 600 مرکز رفاهی و حدود 400 تا 500 فروشگاه فرهنگیان در سطح کشور وجود دارد که اگر این‌ها در یک سازمان منسجم شبکه شوند و در ارتباط با یکدیگر باشند، قطعا بحث رفاهی معلمان بهتر انجام خواهد شد. به همین منظور از حدود چند ماه پیش وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی فرهنگیان خبر داد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه این سازمان به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد تاکید کرد یک سازمان هوشمند و مرکزی که دولتی نیست و توسط معلمان علاقه‌مند اداره می‌شود، تاسیس خواهد شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: