نظارت ناظران بر عمل‌کرد سرویس مدارس

رده: خبر
زمان:

صبح امروز، همایش آموزش ناظران بر عمل‌کرد سرویس مدارس با حضور سید صدرا خوش‌قدم ،رئیس اداره‌ی انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش برگزار شد. در پی این همایش، سید صدرا خوش قدم با اشاره به سرویس مدارس دانش آموزان اعلام کرد: بیش از 130 هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند. این آمار حاکی از آن است که باید به سرویس مدارس رسیدگی بیشتری شود به همین دلیل 180 نفر را برای بررسی عمل‌کرد سرویس مدارس در نظر گرفته‌ایم.

نظارت ناظران بر عمل‌کرد سرویس مدارس

فعالیت 430 پیمان‌کار برای سامان‌دهی به سرویس مدارس

خوش‌قدم در همایش آموزش ناظران بر عمل‌کرد سرویس مدارس، گفت: فعالیت سرویس مدارس در سطح شهر تهران بسیار گسترده است و بیش از 130 هزار دانش آموز از 23 هزار خودرو با عنوان سرویس مدارس برای رفت و آمد به مدرسه، استفاده می‌کنند و ما 430 پیمان‌کار دارای مجوز برای سامان‌دهی این تعداد خودرو داریم. وی ادامه داد: با توجه به حجم گسترده‌ی کار، لازم است که نظارت بر فعالیت و عمل‌کردهای سرویس مدارس را افزایش دهیم. به این منظور، ما تیم‌هایی را برای نظارت در نظر گرفته‌ایم. تا قبل از این، نظارت بر سرویس مدارس از سوی سازمان تاکسی‌رانی انجام می‌گرفت؛ اما امسال با اقدام مشترکی که بین تاکسی‌رانی و اداره‌ی انجمن اولیا و مربیان انجام گرفت، تصمیم بر آن شد که در فرآیند فعالیت پیمان‌کاران و سرویس مدارس در تمامی سطوح، اشراف داشته باشیم.

استفاده از نیروهای رسمی برای نظارت بر سرویس مدارس

سید صدرا خوش‌قدم بیان کرد: با توجه به این که در شهر تهران، علاوه بر نظارت‌های فنی، سایر نظارت‌ها بر عهده‌ی انجمن اولیا و مربیان قرار گرفته است، لازم است که از نیروهای رسمی شاغل و بازنشسته؛ برای نظارت بر عمل‌کرد مدارس استفاده کنیم. وی درباره‌ی اپلیکیشن‌های هوش‌مند نیز گفت: ناظران در نظر گرفته شده برای نظارت بر اپلیکیشن‌های هوش‌مند، اغلب بازنشستگان آموزش و پرورشی هستند که هم آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناسند و هم این که وقت آزاد و کافی برای این کار را دارند؛ بنابراین اولویت اصلی در جمع ناظران، افراد آموزش و پرورشی است. وی اضافه کرد: آموزش‌های تکمیلی برای ناظران در نظر گرفته‌ایم و فعالیت آن‌ها با کیفیت بالاتری در قالب اپلیکیشن‌های هوش‌مند انجام می‌گیرد تا تحلیل اطلاعات ناشی از بازدیدها، راحت‌تر شود.

شاخص‌های نظارت بر سرویس‌های استاندارد

خوش‌قدم با اشاره به شاخص‌های نظارت بر سرویس مدارس، تصریح کرد: شاخص‌های در نظر گرفته شده برای سرویس مدارس، که ناظران آن‌ها را در مورد توجه قرار خواهند داد، شامل: داشتن خودروی دارای صلاحیت از نظر انجمن اولیا، دریافت مجوز از امور مالی و انجمن برای پرداخت وجوه سرویس مدارس، تشکیل پرونده برای رانندگان، دریافت وجوه سرویس مدارس از طریق سامانه‌ی هوشمند و ... می‌باشند. وی افزود: ناظران از طریق سامانه‌ی هوش‌مند، بر تمام سطوح رسیدگی می‌کنند و شاخص‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت تخلف، موضوع را با انجمن اولیا و مربیان و سازمان تاکسی‌رانی در میان خواهند گذاشت. هم‌چنین به ازای هر 700 دانش آموز، یک ناظر در نظر گرفته شده و زمان نظارت نیز، کاملا دست خودشان است و هر ناظری بنابر شرایط، میتواند زمان نظارتش را تعیین کند.

انعقاد قرارداد سرویس مدارس توسط مدیر آموزشگاه

خوش‌قدم بیان کرد: بر اساس دستورالعمل سرویس مدارس که توسط کارگروه ماده‌ی 19 تنظیم شده است؛ قرارداد سرویس مدارس صرفا توسط مدیر آموزشگاه با پیمان‌کار بسته می‌شود و ناظران تنها وظیفه‌ی رسیدگی و بررسی اقدامات موجود را دارند. وی ضمن اشاره به موضوع سامانه‌ی هوش‌مند و نصب GPS در مدارس گفت: بر اساس مصوبه‌ای، قرار بر این بود که تمامی سرویس‌های مدارس تا سال آینده به سیستم هوش‌مند مجهز شوند؛ ولی به دلیل بار مالی که برای خانواده‌ها داشت، این موضوع در میانه‌ی راه مسکوت باقی ماند و سازمان تاکسی‌رانی موظف به ارائه‌ی این خدمت می‌باشد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: